Sikeres évet zárt az ÖRT
Közel 800 előzetes vélemény, bővülő tagság, szakmai információk sora a jobb megfelelés érdekében – ez jellemezte az ÖRT elmúlt évét.
Kétségtelen, hogy a legtöbben a konkrét és gyors véleményezésről (copy advice) ismerik az ÖRT-öt, akihez reklámetikai kérdésekben fordulhatnak a reklámszakma szereplői. A heti rendszerességgel tartott üléseken tavaly mintegy 800 kampányt vizsgáltak és véleményeztek. Ez nagy segítséget jelent a szakma szereplőinek.A hatósági bírságolási gyakorlat ismeretében, külső – és ráadásul jogi és reklámszakértő – szemmel nézni egy reklámot jelentősen segíti a megfelelés (compliance) munkát a cégeknél. Nem véletlen tehát, hogy tizenhat új taggal bővült az ÖRT, és bár az előzetes véleménykérés a „kedvenc”, tevékenysége ennél sokkal szélesebb kört ölelt fel.
Tíz cégnél tartottunk prezentációt 2019-ben. „Személyre szabottan” és interaktív prezentációkon segítjük tagjaink széles körét eligazodni a reklámozás kérdéseinek útvesztőiben. Számunkra fontos, hogy ne csak a hivatalos kapcsolattartónkkal, hanem a tagvállalataink munkatársaival is kapcsolatban legyünk – hangsúlyozta Gerendi Zsolt, az ÖRT főtitkára. Vannak cégek, akik minden évben elhívnak, hogy az új munkatársak is képben legyenek, vannak ügynökségek, akik egy-egy új ügyfél – új termékkör jobb kiszolgálása érdekében. És persze vannak új tagjaink, akik azért hívnak tréninget tartani, mert szeretnének még jobban megismerkedni a reklám jogi és etikai kérdéseivel – tette hozzá Gerendi.
Ráadásul kilenc konferencián különböző témakörökben tartottunk előadást, amelyeken az étrend-kiegészítő és influencer téma volt a sláger tavaly. Sőt, öt felsőoktatási intézmény meghívásának is eleget tettünk, hogy az új marketinges-reklámos generáció is tisztában legyen a reklámkörnyezet részét képező szabályozás alapjaival. A Tudományos Diákköri dolgozat szerzőjének felajánlott különdíjunkkal pedig további ösztönzést kívánunk adni számukra az etikai kérdések jobb megismerésére– mondta Fazekas Ildikó igazgató.
Az ÖRT monitoring tevékenysége talán kevésbé ismert a reklám szakma szereplői előtt, pedig tavaly négy átfogó vizsgálatot is készítettek. Az NMHH-val kötött társszabályozási program keretében két monitoring (alkoholtartalmú italok reklámja, valamint emberi méltóság kérdése a nemek megjelenítésekor) során közel ezerötszáz reklámját, a nemzetközi program keretében zajlott két vizsgálatban pedig az alkoholtermékek több száz digitális megjelenését ellenőrizték.
Megtiszteltetés, hogy tavaly egy ilyen kiváló szakmai szervezet elnökének választottak, ráadásul Megyer Örs a panaszbizottság elnökeként továbbra is erősíti a csapatot, és ez a további sikerek záloga a szakma és a fogyasztók nagy előnyére – fogalmazott Molnár Kálmán, az ÖRT elnöke.
Kapcsolódó cikkeink
Magyar Marketing Szövetség: életműdíj Dr. Megyer Örsnek
A Magyar Marketing Szövetség Tonk Emil Életműdíjasa 2024-ben Dr. Megyer…
Tovább olvasom >Átadták az idei Green Pledge védjegyeket
Idén második alkalommal kerültek átadásra az ÖRT, az MMSZ és…
Tovább olvasom >Kommunikációs iparági AI-kézikönyv készül a hazai szakmai szervezetek összefogásában
A hazai kommunikációs iparágban a mesterséges intelligencia (AI) használatának etikus…
Tovább olvasom >További cikkeink
Érdemes a hazai szárnyasokat választani Márton-nap alkalmából
Idén sem hiányozhat a Márton napi asztalról a libapecsenye. A…
Tovább olvasom >Márton-nap előtt: drágulásra számíthatunk a liba és kacsa esetében?
November 11-én, Szent Márton napján a hagyomány szerint libát illik…
Tovább olvasom >Rendkívüli fogyasztóvédelmi ellenőrzést indítanak az ételfutár cégeknél
A fogyasztóvédelemért felelős Nemzetgazdasági Minisztérium rendkívüli fogyasztóvédelmi vizsgálatot indít a…
Tovább olvasom >