Sikeres az idei előfoglalási akció a turizmusban
Az utazási iparban tapasztalt előző évi sikerek és a 2019-es forgalmat akár meghaladó nyári kiutazási trendek arra utalnak, hogy a piaci szereplők további növekedésre számítanak. Az utazásszervezők két éve növekvő kereslettel szembesülnek az előfoglalási időszakban, amely decembertől márciusig tart. Az idei évben a chartereztető utazási irodák kiemelkedő, 30-40% kedvezményekkel csábítják az előfoglalókat.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2024/02/savvas-kalimeris-o114vBzekbA-unsplash.jpg)
Erős szezonra számít az utazási piac
A tavalyi tapasztalatok alapján az előfoglalási időszakban gyakran jobb árak érhetők el, mint a last-minute akciók során. A szabad helyek korlátozott száma miatt az utazóknak érdemes korán áttekinteni az ajánlatokat, és kihasználni az előfoglalási kedvezményeket. Az idei utazások költségei várhatóan nem emelkednek olyan drasztikusan, mint tavaly, bár az árak 10%-kal nőttek. Az infláció, az energia és a kerozin drágulása az árakban érezhető, de a forint erősödése támogatja a kiutazási kereslet növekedését – beszélt a piaci trendekről a Világgazdaságnak Bakó Balázs, a MUISZ szóvivője.
Az előfoglalási időszak kulcsfontosságú az utazási irodák számára, akik ebben az időszakban értékesítik nyári kapacitásuk mintegy 50%-át. A tapasztalatok szerint az érdeklődés az előző évhez képest tovább nő, és a legnépszerűbb úti célok között továbbra is Horvátország, Görögország, Törökország, Ciprus, Egyiptom és Tunézia szerepelnek. Újdonságként megjelennek a Mallorcára, más spanyol és a madeirai területekre szervezett repülős utak.
Kapcsolódó cikkeink
VIMOSZ: optimizmus a turisztikai szektorban
Kitartó optimizmus jellemzi a magyarországi turisztikai szektort, az ágazat szereplői…
Tovább olvasom >Balatoni Turizmus Szövetség: Pokol van a Balaton partján
A Balatoni Turizmus Szövetség (BTSZ) közleményben hívta fel a figyelmet…
Tovább olvasom >Mi a drágább? A horvát tengerpart vagy a Balaton?
A magyarok körében Horvátország évek óta az egyik legkedveltebb nyári…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyar szakembert lett a Danone kelet- és közép-európai értékesítési vezetője
Bolyós Enikő idén júliustól budapesti székhellyel szervezi és irányítja a…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >