Signature 40 újra – Szintet lépett a Signature Platform: elindult a Signature Alumni Club

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2024. 11. 03. 18:34

2024-ben soha nem látott magaslatokra ért a Signature 40 lista. Bár az alapítók nem tervezték növelni a jelentkezők számát, az 1200 főt is meghaladta idén az ajánlott szakemberek száma.

A cikk a Trade magazin 2024/11. lapszámában olvasható.

– Mire vagytok a legbüszkébbek a Signature Platform kapcsán, hova jutottatok 2024-ben?

Nagy Márton: – Egyszerre két dologra is. Az egyik, hogy egy szint elérését követően a legnehezebb azt meg is tartani. Nagyon izgultunk, hogy a számunkra is meglepetés 2023-as eredmények után (900 főt meghaladó ajánlásból 220 pályázat) meg tudjuk-e tartani az érdeklődést a Platform iránt? Örömmel jelenthetjük, hogy nem csak megtartani tudtuk, de emeltük is a tétet, mivel a nevezési időszak alatt egész pontosan 1209 ajánlás érkezett, amiből 178 pályázatot értékelhetett a zsűri.

A másik pedig az, hogy egyre inkább érezhető, tényleg komolyan számítanak a lehetőségre az operatív kollégák. Folyamatosan egyre szélesebb azon szervezetek köre, amelyek pályáznak a programra, és látható, hogy a tematikus listáknak köszönhetően (ahol igyekszünk almát az almával összehasonlítani) a lehető legobjektívebben tudjuk tartani az értékelési rendszert, ami szerintünk a siker titka.

– Bár az ajánlások tényleg növekedtek, de gyors fejszámolás után 20%-kal csökkent a pályázatok száma. Most akkor ez nem ellentmondás, hogy sikernek élitek meg?

Vaszary Ádám– Egyáltalán nem. 2023-ban komoly és azt kell mondanom jogos kritikát fogalmazott meg a 70+ fő zsűri jó része és a kuratórium is felénk, hogy nagyon sok volt a hiányos, nehezen értékelhető pályázat. Ennek mentén idén jelentősen szigorítottuk a feltételeket. Kötelező volt például minden pályázatban részletes, az egyes pályázók teljesítményével kapcsolatos KPI-kérdésekre válaszolni (tavaly ez nem volt mindenhol kötelező), valamint további kérdések is bekerültek a kritériumok közé. Ennek eredményeképpen az láthattuk, hogy bár számszerűen tényleg kevesebb volt a pályázat, azonban azokban láthatóan nagyon sok munka volt, nagyon alapos volt a kitöltés. Ennek eredményeként több mint 10%-kal nőtt a zsűri által leadott pontszámok harmonikus középértéke (a mutató, amellyel minden évben visszamérjük a pályázatok teljesítményét) úgy, hogy közben sokkal több, 90 fős zsűri végezte az értékelési folyamatot.

Az idei Marketing Summit keretében ismét átadásra kerültek a Signature 40 tematikus listái vezetőinek és az abszolút listásoknak az elismerések. A díjátadót a két alapító, Nagy Márton és Vaszary Ádám büszkén celebrálta

– Az elmúlt 2 évben rendre megjelent, hogy szeretnétek ezekből a díjazott szakemberekből egy egységet kovácsolni. Idén pedig ez már a színpadi kommunikációtokban is megjelent. Mit jelent a Signature Alumni Club?

N. M.– A kezdetektől fogva tervünk volt, hogy ennek a közösségnek a kezét nem engedjük el. Itt olyan értékes szakemberek egész sora bukkan fel a szemünk előtt, akiknek szeretnénk minden tőlünk telhető támogatást megadni. Ugyanakkor ez felelősséggel is jár. A projekt méretéből adódóan egyrészt kezelnünk is kell tudni már ezt a közösséget, másrészt erőforrást is kell társítanunk hozzá. De aki jelen volt az idei Marketing Summiton, az láthatta, hogy ennek kézzelfogható eredményei is voltak/vannak. Énmárka-építési programot sorsoltunk ki a pályázók között, standdal és megjelenéssel pozicionáltuk a jelölteket a szakma előtt, VIP Back­stage-et biztosítottunk számukra, és egy podcastet is életre hívtunk. Szóval végre el tudtuk/tudjuk kezdeni mozgatni ezt a közösséget. És ez még mindig csak a kezdet.

V. Á.: – A másik, amit szeretnék még kiemelni, az pedig ennek a közösségnek az összetartása, ami egy mérhetetlenül szomorú, ugyanakkor rendkívül fontos mérföldköve volt a Signature Platformnak.

A pályázati időszak alatt értesültünk egyik ajánlott-jelölt szakemberünk Józsa Gábor, a Bonafarm trade marketing managerének végzetes balesetéről, aminek következtében egy kimondottan potens jelölt távozott a marketing szakemberek sorából. Mind munkássága, mind a rá érkezett ajánlások alapján bátran mondhatjuk, egy akár top 10-es, dobogós kolléga volt ő. Ebben a helyzetben pedig a Kuratórium, számunkra alapítók, valamint ajánlója és szakmai partnerünk, a Trade magazin számára sem volt kérdés, hogy Gábor posztumusz megkapja az elismerést.

Signature Platform az idei évben kiemelt figyelmet fordított a díjazottak szakmai pozicionálására

– Hova tovább? Hogyan lehet ezeket a számokat felülmúlni, mik a tervek?

V. Á.: – Ahogy Marci is mondta, nem célunk az ajánlások számának szignifikáns növelése. Felméréseink szerint nagyságrendileg 5000 főt számlál az a kör, amely a Platform részese tud lenni, megfelel a kiírásoknak. Ez már így is közel 25%-os penetráció. Valójában mi már azzal szeretnénk foglalkozni, hogy a zsűrinek és a kuratóriumnak minél nehezebb dolga legyen. Minél több és egyre minőségibb pályázatot szeretnénk.

Emellett pedig egy fontos pont, hogy a pontozási szempontrendszer további finomítása mellett megkezdjük az auditálási folyamatok előkészítését is, ugyanis 2025-ben már egy neves auditáló szervezettel kiegészülve szeretnénk további garanciát adni a pályázóknak és a jelölteknek, hogy a Signature Platform ténylegesen az objektivitásról és a lehetőségekről szól. 

Az FMCG és Trade tematikus listásoknak a helyszínen közösen gratuláltak az Alapítók és Hermann Zsuzsanna, a két listát támogató Trade magazin ügyvezető-főszerkesztője. A Signature 40 programhoz idén is örömmel kapcsolódott a Trade magazin, hogy ezáltal is lehetőséget biztosítson megismerni, szakmailag elismerni és ezáltal kiemelni minél több trade és brand managert

//

 

Józsa Gábor emlékére

Józsa Gábor idén augusztus 18-án egy végzetes balesettel történt távozásával a marketinges szakma valóban kevesebb lett egy kreatív, segítőkész, a feladat elvégzésének sikeréért mindent megtévő Kollégával. Az idei Signature 40 díjátadón Gábornak posztumusz került átadásra az elismerés, egyben egy szakmai Életműdíjként.

Józsa Gábor
trade marketing
csoportvezető
Bonafarm

Pályafutását a Stollwerck területi képviselőjeként kezdte, majd sales managereként folytatta, még a hőskorban, 1996–2003 között. 2003–2005-ig már mint Bonbonetti volt a munkaadója, ahol trade marketingesként dolgozott. 2005–2010-ig az Elmanál a Hey-Ho trade marketingese volt, majd 2010–2016 között a Pannontejet és jogutódját a Savenciát erősítette a MEDVE, Karaván, Pannónia, Tihany márkák trade marketingeseként.

2016-ban igazolt át a PICK és a Bonafarm kötelékébe, és dolgozott a PICK trade marketing csoportvezetőjeként. A projektmenedzsment terén vezető szerepet töltött be, a Nielsen-adatok és számok szakavatott tudója volt, az eladáshelyi-fejlesztési megoldások valamennyi tárházát ismerte, az értekezletek és éves tervezések utánozhatatlan stílusú moderátora és vezetője volt, minden gyakornok és pályakezdő türelmes és önzetlen mentora, aki mindent lépésről lépésre elmagyarázott. Műszaki ismeretei és megoldókészsége nem ismert határokat, és kreativitásának köszönhetően minden kihívásra azonnal megoldási javaslatokkal állt elő. Pillanatok alatt tudott készíteni minőségi prezentációkat és videófilmeket.

 

Az elismerést Józsa Gábor ifjú marketinges fi a, Józsa Nándor és hosszú évek óta kollégája és barátja, Király Krisztián, a Bonafarm Csoport business development managere vették át a díj alapítóitól, Vaszary Ádámtól és Nagy Mártontól

Egy igazi polihisztor volt a trade marketing világában, egy igazi példakép, aki a családjára is rengeteg időt és figyelmet fordított. Munkája mellett arra is volt energiája, hogy tréningeket, csapatépítőket szervezzen és vezessen a HR-munkatársakkal karöltve. Kimagasló sportoló volt, és hétköznapi emberek számára elképzelhetetlen energiával rendelkezett. Senior triatlonbajnok, egy igazi vasember volt! 

A díjátadón jelen voltak kollégái és családja (balról jobbra): Bartos-Kovács Eszter, a PICK trade marketing managere, Pető Zsuzsanna, a PICK trade marketing asszisztense, Lakos Yvette, Józsa Gábor felesége, Józsa Nándor, Józsa Gábor fi a, Király Krisztián, a PICK kereskedelemfejlesztési csoportvezetője és Hermann Zsuzsanna, a Trade magazin ügyvezető-főszerkesztője

//

 

1. Harmati Tamás

kereskedelmi marketingvezető – Coca-Cola HBC Magyarország

Jelölőlista: Signature FMCG

2002 és 2014 között az IT területén dolgozott különböző beosztott és vezetői pozíciókban. 2014-ben váltott marketingterületre, ahol 6 évig a marketingeszköz-fejlesztési és -beszerzési osztályt vezette, majd 2020-tól a csatornamarketing-területre került. Két évig a független üzleteket, dohányboltokat és nagykereskedéseket kezelte, 2022-től pedig a teljes nemzetközi és hazai TM-hálózat marketingjéért felel.

Mentorként aktívan részt vesz az #énjövőm programban, amely során több jövőbeni kollégáját ismerte meg. Többen vezetői vagy specialistai pozíciókban dolgoznak jelenleg. Rendszeresen részt vesz a vállalati önkéntes programban is, amely oktatási és szociális intézményeket támogat. //

 

2. Zámbó Szabina

marketingkommunikációs menedzser – K&H

Jelölőlista: Signature Brand

Több mint 15 éves tapasztalattal rendelkező integrált marketingkommunikációs szakember, aki karrierje során számos díjnyertes kampány és aktiváció tervezésében és végrehajtásában vett részt nemzetközi vállalatoknál. Kiemelkedő szakértelemmel bír a stratégiai tervezés és projektek megvalósítása terén, a koncepciótól a kivitelezésig.

Jelenleg a K&H Bank marketingkommunikációs menedzsereként dolgozik, ahol kampányokat fejleszt, vezeti a K&H márkát, és felügyeli az innovációs projekteket. Korábban a Vodafone Magyarországnál, UPC-nél szerzett tapasztalatot, ahol specialista és szakértő pozíciókban dolgozott, majd 2019-ben csatlakozott a K&H-hoz. //

 

3. Bíró Bori

kommunikációs szakértő – Yettel Magyarország

Jelölőlista: Signature PR

A Corvinus Egyetemen végzett kommunikáció- és médiatudomány mesterszakon, és tanulmányai alatt egy szemesztert a trentói egyetemen töltött szociológia szakon. Egyetemi évei alatt kezdett riporterként dolgozni a Klubrádió regionális műsoraiban, majd a rádió társadalmi felelősségvállalással foglalkozó műsorának, a Szerepvállalás című műsornak szerkesztő-műsorvezetője lett.

Diplomázása után egy kisebb kommunikációs ügynökségnél kezdett dolgozni, majd öt évet töltött a Flow PR-nál. Ezt követően váltott, hogy megismerje a „másik oldalt”, így hat évvel ezelőtt csatlakozott a Yettel vállalati kommunikációs csapatához. Itt, egy kis csapat részeként, szinte minden területtel foglalkozik, de az utóbbi években főként a HR- és ESG-csapatok kommunikációját támogatja. //

4. Nadrai Nóra

dialóg marketing csoportvezető – dm

Jelölőlista: Signature Brand

2022 áprilisa óta a dm dialóg marketing csoportvezetője, korábban, 2016 augusztusától 2022 márciusáig klasszikus és online marketing-munkatársként dolgozott a cégnél. Pályafutását digitális értékesítési marketing területén kezdte, először gyakornokként a Sanoma Media Budapestnél, majd marketingasszisztensként és -koordinátorként a Central Médiacsoportnál 2014 és 2016 között.

Tanulmányait marketing és kereskedelem területeken végezte, 2015-ben szerzett okleveles közgazdász diplomát marketing szakon az Edutus Főiskolán, és további közgazdász diplomát a Budapesti Gazdasági Főiskolán kereskedelem, illetve turizmus-vendéglátás szakokon.

Szakmai céljai között szerepel a folyamatos fejlődés, új kihívások keresése és a nemzetközi projektekben való részvétel. Fontos számára a csapatmunka, a komplex feladatok megoldása és a kreatív projektekben való alkotás. Hisz abban, hogy az egyéni sikerek a támogató csapat és munkakörnyezet elismerését is magukkal hozzák. //

 

5. Forgách Réka

brand manager – Essity Hungary

Jelölőlista: Signature FMCG

Réka 2011-ben az Unilevernél kezdte pályafutását az úgynevezett Future Leaders trainee programban. Ennek keretében először a Field sales csapatban szerzett tapasztalatokat a területi képviselők munkájáról, majd ezt követően a dezodor kategóriáért felelt a Customer Marketing csapatban, olyan márkákat képviselve, mint a Rexona, Dove vagy az Axe. Harmadik és egyben utolsó állomásként betekintést nyert a kategória menedzsmentbe, ahol a jégkrém kategóriáért és az Algida márkáért felelt.

Innen vezetett át 2013-ban az útja az Essityhez, ahol immár több mint 11 éve dolgozik. Kezdetben a trade marketing csapatban kapott helyet, ahol a Personal Care márkák bolti aktivitását koordinálta a Libero, Libresse és Tena Lady márkákon. Később nagyobb felelősséghez jutva megkapta a legnagyobb vegyi márkát a magyar piacon, a Zewát. Tovább fejlődve a karrierjében a 2017-ben a Shopper Marketing csapat élére állhatott, majd 2018-ban úgy döntött, hogy brand managerként is tapasztalatot szerez. //

6. Jakus Melinda

portfolio development lead – Coca-Cola HBC Magyarország

Jelölőlista: Signature FMCG

Jakus Melinda külföldi tanulmányai és munkái után 2017-ben csatlakozott a Coca-Cola HBC Magyarországhoz. Számos sales és marketing pozíció betöltését követően jelenleg a szénsavas üdítőital kategóriáért felelős, kiemelt prioritása a Coca-Cola márka. Pályafutása során a vállalat szinte minden márkájával dolgozott, és több promóciós versenyen is sikereket ért el.

Úgy érzi, karrierje gyorsan ívelt felfelé, amit a folyamatos pozitív visszajelzések is megerősítenek, és továbbra is hasonló fejlődésre számít. Már gyerekkora óta tudta, hogy a marketing területén szeretne dolgozni, és nagy megtiszteltetés számára, hogy olyan márkákkal foglalkozhat, amelyeket még a tankönyvekben tanult. A tavalyi és tavaly előtti Signature jelöléseket is nagy elismerésnek tartja, különösen, hogy mindkét évben a top 10-be került. //

 

7. Bíró Gabriella

kommunikációs menedzser – K&H Csoport

Jelölőlista: Signature PR

Több mint 10 éve elkötelezett a PR-szakma iránt, mert úgy véli, hogy ez egy izgalmas és sokoldalú terület, amely nemcsak egy vállalat hírnevét erősítheti, hanem pozitív hatással lehet a világra is. Élvezi, hogy sajtókapcsolatai révén különleges embereket ismerhet meg, rendezvényekkel üzeneteket közvetíthet, közösségeket építhet, és fenntarthatósági programokon keresztül befolyásolhatja az emberek gondolkodását.

Kommunikációs menedzserként fő feladata a K&H Csoport és vállalati termékeinek hírnevét és eladását támogató PR-stratégiák kidolgozása. Munkája során a PR-eszköztár teljes skáláját használja, beleértve a sajtókapcsolatok kiépítését, intenzív médiajelenlét biztosítását, valamint szakmai és szórakoztató ügyfélesemények szervezését, projektek teljes körű tervezését és kivitelezését. //

 

8. Milassin Kinga

senior brand & media specialist – foodora

Jelölőlista: Signature FMCG

Kereskedelem-marketing szakon szerzett diplomát, és már egyetemi évei alatt elkezdett dolgozni a CIB-nél szegmensmenedzserként. Hálás a pénzügyi szektorban eltöltött évekért, ahol sokat tanult stratégiaalkotásról, holisztikus szemléletről és adatalapú döntéshozatalról. Ugyanakkor örül, hogy elég bátor volt váltani, hiszen a karrierjében történő kiteljesedést a NetPincérhez való csatlakozása tette lehetővé. Bár nem mindig ő volt a legtapasztaltabb, mindig erős sikervágy hajtotta, és ennek köszönhetően két sikeres brandváltást is véghez vitt. Jelenleg az egyik legdinamikusabban fejlődő iparágban dolgozik, ahol a foodora márkát építi, hozzájárulva ezzel az emberek életének jobbá tételéhez. //

 

9. Mata Zoltán

key account & trade marketing manager – Törley Pezsgőpincészet

Jelölőlista: Signature Trade

Borász és marketing szakember. Tanulmányait 1999-ben élelmiszeripari technikusként (borász) a Soós István Technikumban végezte, majd 2009-ben élelmiszeripari technológus mérnökként diplomázott a Corvinus Egyetemen. 2013-ban alkalmazott marketing tanácsadóként is végzett a Budapesti Gazdasági Egyetemen. Jelenleg a Törley Pezsgőpincészetnél key account & trade marketing manager pozíciót tölt be.

Pályafutását palackozóüzemi műszakvezetőként kezdte, majd a Törley-nél különböző területeken szerzett tapasztalatot, többek között a gyártás, minőségbiztosítás, marketing, értékesítés és a vállalat webáruházának alapítása és menedzselése terén. Az évek során számos pozícióban dolgozott, beleértve a minőségbiztosítási osztályt, ahol a termelés koordinálásával és az alapanyagok vizsgálatával foglalkozott, majd a marketingosztályon asszisztensként is tevékenykedett. Később az értékesítési csapatban dolgozott először értékesítési képviselőként, majd junior és végül key account managerként, ahol a trade marketing tevékenység irányítása is a feladatai közé tartozott. Boldog férj, és három gyermek büszke édesapja. //

 

10. Nagy Bettina

senior marketing and PR expert – Erste

Jelölőlista: Signature Finance

Úgy véli, hogy mindig van egy pozitív oldal, amit meg lehet találni, és ez a hozzáállás segíti karrierje során, amiért az emberek is jó véleménnyel vannak róla. A Corvinus Egyetemen nemzetközi gazdálkodás szakon végzett angol nyelven, majd az ELTE-n folytatta mesterszakos tanulmányait vezetés és szervezés szakon, jelenleg pedig az ELTE gazdaságtudományi karán kezdi meg PhD tanulmányait.

Karrierje során hét év alatt szerzett tapasztalatot mind ügynökségi, mind ügyféloldalon. Két legfontosabb állomása a NetPincérből lett foodpanda, ahol három évet töltött három különböző pozícióban, és jelenleg az Erste Bank, ahol senior marketing és PR-szakértőként dolgozik. Ő koordinálta többek között a NetPincér mostantól foodpanda! kampányt és számos erstés fókuszkampányt, mint például a diákszámla reklámokat. Erősségének tartja a kollégákkal való kiváló együttműködést, és fontos számára a velük kialakított partneri és emberi kapcsolat. //

 

12. Vágó-Kovács Dóra

marketingkommunikációs szakértő – CIB Bank

Jelölőlista: Signature Finance

Az egyetemi évei elején még nem volt biztos abban, mit is csinál egy marketinges, ezért különösen megtisztelő számára, hogy 6 év után szakmai ajánlást kapott vezetőjétől a Signature 40 talent listájára. Célja, hogy minél több készséget magas szinten sajátítson el a pénzügyi szektorban. Tevékenységi körében szerepelt a COVID és moratórium alatti krízis- és ügyfélkommunikáció, jelenleg pedig több szegmens, CSR, social media management és különböző kommunikációs platformok tartoznak portfóliójába.

Minden elért célja után új kihívásokkal néz szembe, és izgatottan tekint a jövő elé, hogy az milyen lehetőségeket tartogat számára. //

 

11. Farkas-Marton Patrícia

customer marketing manager (off trade) – Borsodi Sörgyár

Jelölőlista: Signature Trade

2017-ben gyakornokként csatlakozott a Borsodihoz, majd diplomaszerzése után koordinátorként került az eszköz osztályra. Rövid időn belül POS specialistaként az eszközfejlesztés és beszerzés területén szerzett tapasztalatot. 2019-ben elérte célját, hogy a trade marketing területén folytathassa karrierjét junior horeca&small food trade marketingesként. Később az off trade csatornára specializálódott, és 2021 óta senior off trade customer marketing managerként dolgozik, egy lelkes, kétfős csapat vezetőjeként.

Proaktivitás, kreatív ötletek és elhivatottság jellemzik, hiszen szenvedéllyel végzi munkáját. //

 

13. Hittner Krisztina Sarolta

PR- és ügyfélszolgálati csoportvezető – dm

Jelölőlista: Signature Brand, Signature PR

10 fős csapatának vezetése önmagában is izgalmas feladat, de a people management mellett a szakmai munkát is ő irányítja, szorosan együttműködve a marketing és PR managerrel, valamint a nemzetközi osztályokkal. Fő céljuk a dm márka erősítése és a vásárlók hatékony megszólítása hiteles tartalmak és események segítségével. Kiemelt figyelmet fordítanak az „itt vagyok önmagam, itt vásárolok” márkaüzenet közvetítésére. 2024-ben a BCSDH „A jövő vezetői” program keretében előadást tartott a dm fenntarthatósági kezdeményezéseiről.

 

14. Guba Eszter

junior brand manager – Henkel Magyarország

Jelölőlista: Signature Brand

A szervezeten belül lehetősége nyílt két üzletágban is dolgozni: kezdetben mosó- és tisztítószerekkel, jelenleg pedig kozmetikai kategóriákkal foglalkozik. Ezek a tapasztalatok széles piac- és márkaismerettel gazdagították, amelyet minden márka esetében hasznosítani tud. Bátran kijelentheti, hogy ha holnap egy új márkára helyeznék át, képes lenne megfelelni az elvárásoknak, és szakmai tudását latba vetve a legjobb eredményeket elérni. Minden márkát szívügyének tekint, és szenvedéllyel képviseli is azokat.

2023 októberében a Henkel Magyarország történetében először rendezte meg a „Pink Október a Henkellel” CSR-kampányt, amelynek ő volt a megálmodója és projektmenedzsere. //

 

15. Porkoláb Dávid

digitális marketing megoldások vezető – Erste Bank Hungary

Jelölőlista: Signature Finance

Karrierjét eredetileg nem a digitális marketing területén kezdte, hanem egy átfogóbb kereskedelmi és marketingfolyamatokat átvilágító pozícióban.

2013-ban junior digitális marketing szakértőként indult el ezen a területen, majd 2016-ban szenior szakértőként csatlakozott az Erstéhez. 2019 óta vezetőként felel a teljes digitális marketingmegoldások területéért. Öt-hat év alatt junior szakértőből egy konkrét szakterület vezetőjévé vált.

Jelenleg az Erste Bank magyarországi operációjának minden fizetett és birtokolt digitális felületéért felel, a PR-t és belső kommunikációt kivéve. Kiemelt szerepet kap munkájában az akvizíció célú performance marketing, amely folyamatosan, az év minden napján fut. Vezetői alapelvei közé tartozik, hogy minden a csapaton és az együttműködéseken múlik, beleértve a partnereket is. //

 

16. Várfi Tamás

senior digital marketing specialist – Erste Bank

Jelölőlista: Signature Finance – Signature Brand

Proaktív szakember, aki folyamatosan keresi a munkavégzésének optimalizálási lehetőségeit. Szívesen kipróbál új, innovatív megoldásokat, és nagy hangsúlyt fektet a szakmai fejlődésre. Főként fedezetlen hiteltermékek, befektetési és mikrovállalati termékek értékesítésével foglalkozik, de részt vesz a fókuszkampányokban is, mint például a Diákszámla Cseperedő számla kampányokban. Emellett a teljes termékportfólió keresőoptimalizálásával (SEO) is ő foglalkozik. Számos fejlesztési feladatot is ellát, például microsite-ok vagy oldalstruktúrák tervezését. //

 

17. Kiricsi Dávid

kampánymenedzsment-vezető – Erste

Jelölőlista: Signature Finance, Signature Brand

Eredetileg IT-diplomát szerzett, így a technológia és marketing közötti kapcsolat mindig meghatározó volt gondolkodásában. Ez az összefonódás lehetővé tette számára, hogy a megszokott dolgokat új szemszögből lássa, és kreatív, innovatív megoldásokat hozzon munkahelyeire.

Az Erste Bank összes kifelé történő kommunikációjának kreatív gyártása hozzá tartozik. Egyedül felel a nagy kampányok, például a TV-reklámok koncepciójáért, az előkészítéstől egészen a leadásig. Munkájának része az egész évben futó kiemelt kampányok tervezése, kivitelezése és eredményeinek visszamérése is. //

 

18. Tánczos-Székely Gabriella

head of franchise – Cafe Frei

Jelölőlista: Signature SME, Signature Hungary

2022-ben vette át a Café Frei franchise-hálózat vezetését. Számos változtatást vezetett be a működésben annak érdekében, hogy megőrizze a márka értékét. Büszkeséggel tölti el, hogy még abban az évben, nemzetközi szinten erős mezőnyben részt vehettek a European Franchise Federation Franchisor of the Year versenyén. Aktív szerepet vállalt a jelölésben is.

Jelenleg két új országban (5 kávézóval) és 10 új magyarországi kávézó megnyitásán dolgozik, amelyek nyitása 2024 végéig várható. //

 

19. Borszéki Bence

brand manager – HELL ENERGY Magyarország

Jelölőlista: Signature FMCG, Signature Brand

A HELL Ice Coffee és a Sunnywood Farms márkák menedzsereként több mint 30 országban felel az ATL, BTL és innovációs stratégiák kidolgozásáért, valamint a termékfejlesztési folyamatok irányításáért. Részt vett a HELL Ice Coffee teljes rebrandingjében, a nagyszabású Icemen kampány lebonyolításában és a Sunnywood Farms márka megalkotásában. Az elmúlt évek során közel 20 termékinnováció létrehozásában játszott szerepet, és 20 országra kiterjedő social media stratégiát alakított ki. Emellett számos nemzetközi kampányt vezetett, amelyek hozzájárultak a márkák növekedéséhez.

Jelenleg a HELL ENERGY tejalapú portfóliójának átfogó stratégiájáért és kommunikációjáért felelős. Több belső folyamatot is átalakított a kampányok hatékonyabb tervezése és a csapatok közötti kommunikáció javítása érdekében. //

 

20. Major Ádám

brand communications manager & brand guardian – Yettel

Jelölőlista: Signature Brand

2019-ben csatlakozott a Telenor csapatához marketing communication manager pozícióban, ahol kezdetben az integrált marketingkommunikációs kampányok ATL- és BTL-fejlesztéséért és bevezetéséért felelt. Tapasztalatainak és személyes hozzáállásának köszönhetően egyre több brandfel­adatot kapott, majd a stratégiai munkájának eredményeként a Yettel márkaváltásban mint kiemelt helyi brand expert bizonyíthatta rátermettségét. A Yettel bevezetése az egyik legnagyobb mérföldkő lett a cégnél és szakmai karrierjében is, melynek köszönhetően kapta meg jelenlegi pozícióját. 2020–2022 között a Telenor Yettel rebranding projekt kiemelt márkaszakértője volt, ahol közvetlenül a márkaigazgató alatt dolgozott és koordinálta a marketingkommunikációs előkészületeket.

Jelenleg a 3 Yettel országot érintő regionális modellben helyi brand guardian szerepet tölt be, ahol a márka konzisztens építését támogatja. //

 

21. Verik Orsolya

content marketing & social media group manager – Yettel Magyarország

Jelölőlista: Signature Brand

2019-ben csatlakozott a Telenor Magyarországhoz, mint a social media csapat vezetője. Felelős a cég hivatalos social felületeire kikerülő tartalmak gyártásáért. Az elmúlt évek során jelentős fejlődést ért el a csapatban, amely a felépítést és készségeket is érintette, például az employer branding kommunikáció bevezetésével és a TikTok elindításával. Karrierje egyik legizgalmasabb pillanata volt az új márka bemutatása és a közönséggel való szorosabb kapcsolat kialakítása a social media erejével. Büszkén tekint vissza erre az időszakra és az elért eredményekre, amelyeket a váltás során és azóta is folyamatosan szállítanak. //

 

22. Molnár Pál

kereskedelmi vezető – Szerencsi Bonbon

Jelölőlista: Signature SME

2003-ban kezdett dolgozni, még egyetemi tanulmányai alatt, majd 11 évet töltött el hazai IT és FMCG multinacionális cégeknél, ebből 7 évet a Procter & Gamble-nél. Ezt követően több hazai vállalatnál töltött be kereskedelmi és marketingvezetői pozíciót, és immár több mint 6 éve dolgozik a Szerencsinél. A Szerencsi az egyik legismertebb magyar édesipari márka, amely prémium termékeket kínál, és centenáriumi márkaként a Magyar Nemzeti Értéktár része, kiemelkedő Nemzeti Érték.

A Magyar Termék kereskedelmi bizottságának tagjaként márkaköveti szerepet is betölt. Ezen felül képzett búvárként a természet védelme és megóvása az egyik legfontosabb tevékenysége, melyet a hobbi, pihenés és család, barátok bevonásával együtt gyakorol. //

 

23. Polyák Anett

regional trade marketing manager – Rauch Hungária

Jelölőlista: Signature Trade

Közel 20 éve dolgozik a Rauch Hungáriánál trade marketing managerként, ahol innovatív megoldásokkal növelte a Rauch márkák piaci jelenlétét. Olyan ismert márkák trade aktivitásait támogatja, mint a Happy Day, Rauch MyTea, Yippy, Juice Bar és Horeca termékek. Számos, nemzetközi szinten is átvett, magyar fejlesztésű POS-eszköz és aktiváció megvalósítása fűződik a nevéhez, például a karton alapanyagú parazita display megalkotásában, amely költséghatékony megoldást kínál az üdítőitalok impulzus kihelyezésére.

Tagja a nemzetközi Rauch trade marketing boardnak, ahol több ország trade aktivitásait is segíti. Eredményei alapján szakmai tudása és innovációi jelentős értéket képviselnek a cég számára. //

 

24. Zelei Ágnes

marketingvezető – Budapest Bábszínház

Jelölőlista: Signature SME

Három éve dolgozik a Budapest Bábszínházban, ebből egy évet marketingmenedzserként, majd két éve marketingvezetőként. Professzionális karrierjét 2013-ban kezdte, korábban multinacionális cégeknél, FMCG (L’Oréal, Unilever, Reckitt) és IT (Iron Mountain) iparágakban is szerzett tapasztalatot.

2021 óta a Budapest Bábszínház brandjén dolgozik, ahol multinacionális hátterét kamatoztatja. Javaslatára 2021 óta működik együtt a színház a KöJkök a Gyermekotthonban Egyesülettel, és minden karácsonykor legalább 100 gyermekotthonban élő gyermek kívánságát teljesítik. //

 

25. Ilcsik Tünde

content & production manager – Libri-Bookline

Jelölőlista: Signature Brand, Signature Hungary

Az RTL-nél töltött 7 év során szerezte a legtöbb tapasztalatot, ahol számos műsor médiamegjelenésén és kreatív koncepcióján dolgozott. Különösen büszke arra, hogy első projektjei között volt az RTL 18. születésnapja és az arculat frissítése.

Közel 3,5 éve csatlakozott a Libri-Bookline csapatához junior média managerként, majd fél év után előléptették média managernek. Jelenleg a kreatív csapatot vezeti. 2023-ban a Hipnózison bronz díjat nyert a Bookline „Léptem olvasni” kampányával, amely a modern olvasási élményt hozta el. Kiemelkedő projektjei közé tartozik a Libri 20 perc könyvklubja is. Számos kampánystratégia kidolgozásában vett részt, médiamegjelenést és kreatív koncepciót tervezve hozzájuk. //

 

26. Barta Emese

mass márka product owner – OTP Bank

Jelölőlista: Signature Brand, Signature Finance

Karrierjét ügynökségi oldalon kezdte, először PR-asszisztensként, majd menedzseri pozícióban. Az E.ON-nál három év után medior pozícióból szenior márkaszakértővé léptették elő, ahol számos kampánya és rendezvénye elismerést kapott hazai versenyeken. Később az energetikából a tanácsadó szektorba váltott, ahol az EY-nál több üzletág marketing és vállalati kommunikációs támogatását koordinálta. Ezt követően öt évet töltött a telekommunikációs szektorban, a Telekom integrált kampányait menedzselve, amelyek számos reklámversenyen és belső elismerésen is sikereket értek el. A Telekom nemzetközi vezetői utánpótlás programja után a bankszektorba került, ahol több mint két éve az OTP két agilis csapatának product owneri feladatait látta el.

Jelenleg az OTP hazai márkáját menedzselő csapat munkáját koordinálja. //

 

27. Gerber-Németh Péter

head of marketing – ACE Telecom

Jelölőlista: Signature Hungary, Signature SME

Diplomázás előtt fél évet dolgozott a Henkel Hungary ügyvezető igazgatója mellett trainee-ként. A diploma átvétele után junior marketingmenedzserként helyezkedett el a Magyar Telekomnál, majd a Vodafone Magyarországnál marketingmenedzserként a mobilinternet szolgáltatás bevezetésén dolgozott. A Hírközlési Hatóság jelentései szerint ebben az időszakban a Vodafone növelte a leggyorsabban a mobilnet-előfizetőinek számát. Ezt követően a Fővárosi Vízműveknél vezérigazgatói marketing-tanácsadóként működött közre új szolgáltatások B2C és B2B piacra történő bevezetésében, ahol 4 milliárd Ft-ra növelték az új non-core szolgáltatások árbevételét. Később az Invitel és az Invitech cégeknél senior marketing managerként, majd megbízott kampánymenedzsment-vezetőként tevékenykedett. Jelenleg az ACE Telecom marketingvezetője. //

 

28. Jambrik László

senior manager local brands & portfolio strategy – Borsodi Sörgyár

Jelölőlista: Signature Brand, Signature FMCG

Karrierjét a Procter & Gamble-nél kezdte, ahol associate brand managerként dolgozott a Gillette márkacsoport több márkáján, majd senior ABM-ként a Lenor öblítőkön. Itt lehetősége nyílt nagyobb fókuszt igénylő márkákon dolgozni. A P&G-nél bekövetkezett globális szervezeti változások miatt korlátozódtak az előrelépési lehetőségek, ezért a ReckittBenckiserhez igazolt senior brand manager pozícióba, ahol a Vanish és hozzá kapcsolódó márkákért (Calgon, Quanto) felelt. Ezt követően a Zepterhez csatlakozott health brand igazgatóként, majd családalapítás után a kkv-szektor felé vette az irányt, ahol szélesebb felelősségi körrel és jobb work/life balance-szal dolgozott. 2021-ben tért vissza a nagyvállalati szektorba. //

 

29. Szűcs Roland

senior category manager – Yettel Magyarország

Jelölőlista: Signature Trade

2010-ben értékesítőként kezdett dolgozni a Magyar Telekomnál, ahol lakossági és kkv-termékek és szolgáltatások értékesítése volt a feladata. 2012-től trade marketing munkatársként folytatta karrierjét, és kiemelten felelt a digitális tartalmi rendszer (digital media signage) bevezetéséért és működtetéséért, valamint a gyártói co-branded felületek kezeléséért. 2016-ban a Telenor Magyarországhoz csatlakozott Go2Market menedzserként, ahol B2B és SoHo kampányok üzlettéri megvalósításával foglalkozott. 2017-től category menedzserként a teljes tartozékportfólióért felelt, beleértve a szortiment összetételét, árazását, kampánytámogatását és gyártói megjelenések vizibilitásának növelését. 2019-től senior category menedzserként a Telenor, majd Yettel üzlethálózat arculatának és új üzletdizájnjának stratégiai kialakításáért felel. //

 

30. Szirmák-Szabó Viktória

brand & sustainability manager – Henkel Magyarország

Jelölőlista: Signature Brand, Signature FMCG

Karrierjét a Beiersdorfnál kezdte junior brand managerként, ahol a Nivea több kategóriáján dolgozott, mint például dezodorok, Labello, hajápolás, testápolás, napvédelem, férfi és női arcápolás, valamint arctisztítás. Ezt követően a Philips Magyarországnál töltött 2 évet, ahol a női szőrtelenítés, hajápolás és Philips Avent kategóriákért felelt, valamint ő vezette be a légtisztító kategóriát Magyarországon.

2023-ban ő szervezte meg először a Perwoll Fenntartható Divat Napját, amelyet 2024 áprilisában másodszor is megrendeztek, mindkét alkalommal a Magyar Nemzeti Múzeumban. //

 

31. Csabai Tünde

marketing manager – Endomedix Diagnosztikai Központok

Jelölőlista: Signature Pharma, Signature SME

Tíz évig dolgozott az FMCG szektorban, ahol gyakornoktól senior brand manager pozícióig jutott, üdítő, energiaital és alkohol márkákon dolgozva. Korábbi pozíciójában, a Szentkirályi ásványvíz senior brand managereként a 20. helyet szerezte meg a legelső Signature 40 listán. Egy évtized után új kihívásokra vágyott, és a magánegészségügyben találta meg a helyét.

Jelenleg az Endomedixnél dolgozik, Magyarország piacvezető gasztroenterológiai magánklinika-hálózatánál, amely Budapesten és 8 vidéki nagyvárosban működik. Különösen izgalmas számára az AI térnyerése a diagnosztikában, valamint a betegút egyre nagyobb digitalizációja. //

 

32. Csoknyai Dóra

senior trade marketing manager – HELL ENERGY

Jelölőlista: Signature Trade, Signature FMCG

Karrierjét az Unilever Magyarországnál kezdte a jégkrém kategóriában gyakornokként, ahol a modern trade láncok aktivitásait felügyelte. Később POP executive-­ként már négy ország reklámanyag-rendeléseit koordinálta, és megismerkedett a független értékesítési csatornákkal is. A Coca-Cola HBC-nél trade marketing specialistaként a legfontosabb alkoholos portfóliót (Brown-Forman – Jack Daniel’s, Finlandia) kezelte.

Három évig dolgozott a HELL Energynél trade marketing managerként, ahol a szervezet bővítésében is részt vett, és senior trade marketing managerként kapott kinevezést. Négy év alatt a 0 fős trade marketing csapatot 4 fősre növelte, ami jól tükrözi a vállalat elkötelezettségét a trade marketing iránt. //

 

33. Kerkay Péter

category and customer marketing manager – Molson Coors

Jelölőlista: Signature FMCG, Signature Trade

Karrierjét folyamatos fejlődés jellemzi, kilenc évet töltött sales pozíciókban Magyarországon és Lengyelországban, ahol több országért felelt KAM-ként és KAM csapat vezetőjeként. Az elmúlt négy évben a Molson Coorsnál egy 13 fős csapatot vezet, és a bolti végrehajtás, valamint a kategóriamenedzsment mellett a vállalat éves tervezési folyamatában is részt vesz. Jelenlegi pozíciójában az összes márka bolti megjelenéséért ő felel, beleértve az újonnan bevezetett Coors és Guinness márkákat.

Korábban a Colgate-nél az összes márka értékesítése hozzá tartozott, és kiemelkedő sikereket ért el a Rossmann-nal itthon, valamint a Tesco 4 országos régiós menedzsmentjével nemzetközi szinten. //

 

35. Gál-Strausz Bernadett

regionális szakmai felelős – dm

Jelölőlista: Signature FMCG, Signature Brand

A dm mottója, „Itt vagyok önmagam”, jól tükrözi azt a tapasztalatot, amit ő is megélt a cégnél. A vállalat folyamatosan támogatja fejlődését, rugalmasan alkalmazkodva a körülmények és az egyén változásaihoz. Gyermekeinek születése után nagy segítséget kapott a munkába való visszatéréshez, így hamar újra teljesértékű csapattag lett.

Az elmúlt 11 év alatt sok területen szerzett tapasztalatot: a beszerzési osztályon kezdte, majd fél év után a marketingosztályra került. Kezdetben szórólapok és bolti anyagok szerkesztése volt a feladata, később országos kampányok szervezéséért felelt. Három éven át a dialóg csapatban dolgozott a törzsvásárlói program megújításán. Jelenleg a regionális csapatban szakmai felelősként támogatja három munkatársát, és motiválja, hogy nagy teret kap ötletei megvalósítására. //

36. Király Gabriella

bevásárlóutca-menedzser – BUM

Jelölőlista: Signature SME

Részt vett egy olyan tevékenység meghonosításában, amely Nyugat-Európa több városában már alapvető gondolkodásmód és a városi fejlődés mozgatórugója. Hisz az együttműködés erejében, abban, hogy egymást segítve és korrekt módon működve lehet igazán fejlődni, és közben a környezetet is fejleszteni. Számára Signature-nek lenni nem csupán azt jelenti, hogy valaki jó marketing-, kommunikációs vagy márkamenedzser, hanem elhivatottságot is igényel, hogy a profiton túl olyan tevékenységekben vegyen részt, amelyeknek társadalmi hatása és pozitív szemléletformáló szerepe van.

Szervezetük gyakran kap elismerést azért, hogy a korlátozott erőforrások ellenére is sikeres eredményeket érnek el, de számára a legnagyobb érték az emberektől kapott pozitív visszajelzés. //

 

34. Hellinger Judit

trade marketing manager – Tchibo Budapest

Jelölőlista: Signature Trade, Signature FMCG

Karrierje kezdetén a fogyasztói szokások alapos megismerésére fókuszált, a GfK ad-hoc kutatási osztályán dolgozott, és a Nielsen Kiskereskedelmi Indexhez kapcsolódó tanácsadásokat készített. Ezt követően a Pepsi regionális központjában kutatási oldalról vett részt a marketingstratégiai döntésekben. Rövid ideig a telekommunikációs szektorban, a Yettelnél dolgozott, ahol vásárlói élmény fókuszú projektekben működött közre.

Jelenlegi cégénél, a Tchibo Budapestnél trade marketing specialistaként kezdte, erős operatív fókusz mellett. Jelenleg trade marketing managerként felel a stratégiáért, a márkák kiskereskedelmi támogatásáért, go-to-market folyamatokért és a hatékony trade marketing működésért. A shopper fókusz kiemelten fontos számára, és a marketinginformációs rendszerek fejlesztése is a feladatai közé tartozik. Egy kis csapatot vezet, amelyben egy FTE és egy részmunkaidős diák támogatja a munkáját. //

 

37. Nock-Vető Katalin

marketingvezető – Pek-Snack

Jelölőlista: Signature FMCG

A marketingvezetői pozícióig vezető útja a Pek-Snacknél gyors és hatékony volt: 7 évvel ezelőtt csatlakozott a vállalathoz, és előrelépésében szerepet játszott, hogy korábban 15 évig dolgozott a Kométa 99-nél, ahol jelentős tapasztalatot szerzett a márkaerősítés terén.

Bár a két vállalatot nem lehet összehasonlítani, néhány hónap elegendő volt számára, hogy bepillantson a piaci folyamatokba. Most nemcsak a fogyasztókat kell megszólítania, hanem partnerei számára is olyan promóciókat kell kialakítania, amelyek win-win helyzetet biztosítanak, és erősítik a Pek-Snack márka iránti elköteleződést. Úgy véli, hogy a marketing trendjeinek követéséhez elengedhetetlen a nyitottság és a szakmai ismeretek naprakészen tartása, ami a folyamatos fejlődés alapja. //

38. Sóstói Tamás

marketingkommunikációs & CRM-vezető – RN Hungary

Jelölőlista: Signature Brand

2017-ben csatlakozott a Renault Hungáriához marketingkommunikációs specialistaként. A 2020-as szervezeti átalakulás után marketingkommunikációs és CRM-vezetővé nevezték ki a marketing manager szupervíziója alatt. 2022 októbere óta bővítik és fejlesztik a csapatot (jelenleg 3 fő), a folyamatok és felelősségek optimalizálásával. Sikerült a tavalyi csökkenő személyautó-piacon megtartani, sőt, minimálisan növelni a Renault piaci részesedését, amit hosszú távú kommunikációs stratégiával, ügyfeleknek nyújtott többletértékű ajánlatokkal és taktikai kampányokkal értek el. //

 

39. Kozák Krisztina

marketing manager – Magyarvíz

Jelölőlista: Signature FMCG

Trade marketing asszisztensként kezdte karrierjét a Kraft Jacobs Suchard-nál (Milka, Sport szelet, Jacobs), majd trade marketing koordinátorként folytatta az United Biscuitsnél (Győri Keksz, Balaton szelet, Negro). Később a Veszprémtejnél trade marketing managerként építette a Tihany és Bakony márkákat.

Jelenleg egyedül viszi a marketing teljes spektrumát – a stratégiatervezéstől a kivitelezésig –, beleértve a PR-t, kommunikációt, social mediát és online marketinget is. A cég három márkával rendelkezik, melyek közül a Mizse a zászlóshajó. A Mizse márkát tíz év alatt a semmiből építették fel, és mára az ország második legismertebb, valamint második legnagyobb mennyiségben eladott ásványvízmárkája lett. Ez a polipos brand többszörös díjazott, például 3x Nők Lapja Food Awards, 1x Superbrands, 2x POY és 4x MagyarBrands nyertes. //

 

40. Monori Anett

brand manager – Maresi Foodbroker

Jelölőlista: Signature Brand, Signature FMCG

Első munkahelye a Zwack Unicum volt, ahol három évig dolgozott sales asszisztensként, miközben távoktatással diplomázott a BGE-n kereskedelmi marketing szakon. Az élelmiszermérnöki szakra való jelentkezés miatt szakirányú munkahelyet keresett, így lett junior beszerző a Scitec Nutritionnál, ahol közel három év után senior beszerzőként távozott. Ezt követően visszatért a szeszesital-iparba, ahol beszerzési menedzseri pozíciót vállalt. A Maresi előtt márkamenedzserként kezelte a Moët Hennessy Magyarországon elérhető portfólióját.

Bár a szervezet lapossága miatt nincs lehetőség további előrelépésre, a munkája változatos, kihívásokkal teli, és ügyvezetői szinten is maximálisan megbecsült. Különösen közel áll a szívéhez a 2021-es „Nyissunk Együtt” projekt, amelyet azért indított, hogy támogassa a pandémia miatt nehéz helyzetbe került bárokat és éttermeket. //

 

 

Kapcsolódó cikkeink