Signature 40 – a régió új közös nyelve: Interjú Nagy Mártonnal és Vaszary Ádámmal a Signature Platform 2026-os új dimenziójáról

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 12. 04. 20:02
🎧 Hallgasd a cikket:

Signature 40 – a magyar lista, amely 2026-tól Közép-Európa játszótere lesz. Idén a Signature 40 újabb szintet lépett: stabilizálta hazai vezető szerepét, finomította a selejtezők rendszerét, és lezárt egy hároméves építkezési időszakot. De  valójában mindenki azt várja, ami jövőre jön: 2026-tól a Signature 40 közép-európai formátummá válik, a Campaign magazinnal közösen, öt ország bevonásával.

A cikk a Trade magazin 2025/12-2026.01. lapszámában olvasható.

Mit jelent ez a magyar szakmának? Hogyan működik majd a rendszer? És mi jön még, amit nem mondhatnak el, de azért sejteni hagynak?

Erről beszélgettünk Nagy Mártonnal és Vaszary Ádámmal, a platform alapítóival.

– Mit jelent számotokra, hogy a Signature 40 jövő évtől régiós formátummá válik? Mi volt az a momentum, amikor biztosak lettetek benne, hogy tovább kell lépni?

Nagy Márton
alapító
Signature Platform

Nagy Márton– A Signature 40 indulása óta tudtuk, hogy nemcsak egy toplistát építünk, hanem egy valódi értékrendet: objektív, összehasonlítható, szakmai teljesítményre épülő elismerést. Az elmúlt években egyértelműen kiderült, hogy a magyar piac készen áll egy ilyen típusú minőségbiztosított talent-platformra – de az is, hogy a formátum ennél jóval nagyobbra hivatott.

A Campaign magazin érdeklődése csak megerősítette azt, amit már láttunk: Közép-Európában nem létezik olyan rendszer, amely valóban objektíven, valós KPI-ok alapján értékelné a marketing- és kommunikációs szakembereket.

Ezt a hiányt fogjuk most közösen pótolni.

Vaszary Ádám
alapító
Signature Platform

Vaszary Ádám– A Signature 40 sosem volt „csak egy lista”. Mindig is egy szakmai infrastruktúrát építettünk: tematikus selejtezőkkel, harmonikus középértékekkel, auditálható pontozással, kvalifikációs minimumokkal. Ez a módszertan ma már exportálható.

A régiós terjeszkedés pedig nem arról szól, hogy „kimegyünk”, hanem arról, hogy összekötünk. A magyar modell mostantól egy nagyobb közösség rendszerét alapozza meg – 5 ország szakmai utánpótlása lesz összehasonlítható végre egységes sztenderdek alapján.

– Mikor döntöttétek el, hogy a Signature 40-nek 2026-tól régiós formátumban is indulnia kell? Mi volt a trigger?

V. Á. – Őszintén? Amikor azt láttuk, hogy Magyarországon gyakorlatilag elfogytak a kifogások. Működik a pontozási rendszer, működnek a tematikus listák, a zsűri 80–90 fős méretben is stabil, a kvalifikációs minimum valóban szűr – és ami a legfontosabb: a szakma elfogadta, sőt használja a Signature-t.

Innen nézve logikus volt a következő lépés: ha a modell működik, akkor ideje kilépni a magyar pályáról.

Hogyan fog kinézni ez a terjeszkedés 2026-ban? Valóban ugyanaz a rendszer megy majd régiós szinten is?

N. M.– Nemhogy ugyanaz – de egy picit még szigorúbb is. A magyar modell a bizonyíték arra, hogy a teljesítményalapú rangsorolás működik, és nincs szükség „híresség-listázásra”.

Lengyelország, Csehország, Románia és Szlovákia mind ugyanazokat a tematikus listákat, ugyanazt a pontrendszert, ugyanazt a kvalifikációs minimumot használja majd.

V. Á.– És egy dolgot tisztáznék: Ez nem egy regionális „összemosás”. Nem egy giga listát csinálunk, amelyben mindenki elveszik.

Minden ország megőrzi a saját Signature 40 listáját – csak épp mindegyik ugyanazt a sztenderdet követi. Ez lesz az első olyan közép-európai rendszer, ahol a szakmai teljesítmény átláthatóan összevethető lesz öt piacon keresztül és végül egy regionális „szuperlistában” is.

– Mit ad ez a magyar szakmának? Nem veszély, hogy a régió „ránő” a hazai listára?

N. M.– Épp ellenkezőleg.

A Signature 40 ereje mindig is abban volt, hogy nem divatokat, nem ismertséget, hanem valós szakmai teljesítményt díjaz. Ez a fajta transzparencia regionális szinten is kuriózum lesz, és az, hogy ez a modell Budapestről indul, hosszú távon a magyar szakma reputációját fogja növelni.

V. Á.– Eddig Magyarországon építettük a mércét. Mostantól egy régió használja majd ugyanezt a mércét. Ez nagy felelősség, de még nagyobb lehetőség.

A hazai pályázók hirtelen nemcsak magyar mezőnyben lesznek értelmezve, hanem egy összeurópai kontextusban is. Ez ugrásszerűen növeli annak a súlyát, hogy ki kerül be a TOP 40-be – és annak is, hogy ki esik ki a kvalifikációs minimum alatt.

– Várhatók további újítások 2026-ban? Vagy ez az év „csak” a régiós expanzióról fog szólni?

V. Á.– Annyit elárulhatunk, hogy a jövő év biztosan nem csak erről fog szólni.

A Signature filozófiája az, hogy minden évben teszünk valamit, ami magasabbra teszi a lécet.

2026-ban több olyan új elem is érkezik, amely kifejezetten a közösségépítést és a hosszú távú szakmai utánpótlást támogatja – de ezt egyelőre csak teaserként mondjuk.

 

Signature 40 tematikus listák

(A tematikus listákban csak a dobogósok rangsoroltak, a többiek helyezés nélkül, ábécé sorrendben láthatók)

 

1. Mészáros Andrea

trade marketing csoportvezető – Bonafarm Zrt./Sole-Mizo Zrt.

Jelölőlista: Hungary

Mészáros Andrea több mint két évtizede formálja a trade marketing világát, ahol a kreativitás és az eredményorientáltság ötvöződik a napi fogyasztási cikkek piacán. Közgazdász diplomáját kereskedelem-marketing szakon szerezte, ami megalapozta szakmai pályafutását. Tapasztalatait a Mizo és a Heineken Hungária kiemelkedő márkáinál építette, ahol meghatározó projekteken dolgozott. Innovatív kampányokat tervez, amelyekben a fogyasztói igények és a kereskedelmi célok harmonikusan kapcsolódnak össze, miközben a mérhető eredmények elérésére helyezi a hangsúlyt.

Szenvedélye, hogy a mindennapi trade marketing feladatokat stratégiai szintre emelje, és új mechanizmusokkal, eszközökkel, valamint csatornákkal gazdagítsa a folyamatokat. A munkán túl elkötelezetten támogatja az állatvédelmet, helyi menhelyek segítésében vállal szerepet, valamint fiatal trade marketing szakemberek mentoraként adja tovább tudását és tapasztalatait. 

2. Váczi Zsuzsa

légitársasági és turisztikai marketing manager – Budapest Airport

Jelölőlista: Hungary

Váczi Zsuzsa több mint tizenöt éve dolgozik a marketing területén. Karrierjét az FMCG-szektorban kezdte, majd telekommunikációs tapasztalatot szerzett. Az elmúlt hat évben a Budapest Airport légitársasági és turisztikai marketingjének felelőseként dolgozik, légitársaságokkal, turisztikai szervezetekkel, utazási irodákkal és hazai négy-öt csillagos szállodákkal együttműködve, egy valódi „love brandet” képviselve.

Hisz abban, hogy a marketing hidat képez márkák és emberek között, élményeket ösztönöz és üzleti célokat támogat; számára a marketing valódi kapcsolatok és értékek megteremtésének eszköze.

 

3. Kérdő Krisztina

kiskereskedelmi trade marketing manager – Zwack Unicum Nyrt.

Jelölőlista: Hungary

Kérdő Krisztina 2001-ben csatlakozott a Zwack Unicum marketingcsapatához, majd 6 évvel ezelőtt a vállalat kiskereskedelmi trade marketing managere lett. Pályafutása első 10 évében a vállalat saját márkáival foglalkozott, ezek közül is az Unicumon töltött 5 évet tartja a legmeghatározóbbnak. Miközben asszisztensből a senior brand manageri szintig lépkedett, számos termékbevezetésen, kommunikációs kampányon és BTL-aktivitáson dolgozott az előbb említett Unicumon kívül a Kalinkán, Kosheren, Hírösön és St. Hubertuson is. 2015-től az import márkák közül a Baileys, Captain Morgan és Gordons építésén dolgozott, számos best practice-t „szolgáltatva” a régió többi országának. Trade marketing managerként a Zwack teljes portfóliójáért felel a kiskereskedelmi csatornában, elősegítve ezzel a márkák eladáshelyi kommunikációját.

Pályafutása alatt számos díjnyertes projektben vett részt: Arany Effie: Unicum Next bevezető kampány, 2005 Inno d’Or – Az én innovációja 2022: Unicum Barista Inno d’Or – Az év innovációja 2023: Kalumba 2 új íz bevezetése Az év legsikeresebb promóciója – 2023: I. helyezett és POPAI különdíj: Unicum Shop in shop installáció

 

4. Monostori Csaba

head of customer experience – Euronics

Jelölőlista: Hungary

Monostori Csaba az Euronics customer experience vezetője (2024). Korábban e-commerce menedzserként ügyfélközpontú, omnichannel szemlélettel ért el sikereket – nemzetközi expanzió, hűségprogram, szolgáltatásbővítés –, amelyért 2025-ben megkapta az Év Dolgozója díjat. Első online kereskedelmi tapasztalatait egy három országban hat webáruházat üzemeltető vállalatnál szerezte, ahol az importtevékenység kialakítása és saját márkás termékek bevezetése (SK, CZ, HU) volt a fő feladata. Ezt követően az aqua.hu-nál a beszerzési/kereskedelmi osztály vezetője lett, majd a Webshippy marketplace üzletágát vezette.

Az elmúlt tíz évben számos online folyamat újragondolásában és fejlesztésében vett részt.

 

5. Gyimesi Anna

marketing manager – Mastercard

Jelölőlista: Finance

Gyimesi Anna 2018-ban végzett a Corvinus Egyetem nemzetközi üzleti szakán; tanulmányai alatt a Mastercardnál kezdett gyakornokként a marketing- és üzletfejlesztési csapatokban. Azóta három lépcsőfokkal feljebb jutva marketingmenedzserként dolgozik. Felelősségi köre során számos kreatív és innovatív projektben vett részt; jelenleg a fenntarthatósági kezdeményezések marketingtámogatása, a fiataloknak szóló banki programok, valamint zenei és gaming projektek menedzsmentje áll a fókuszában, emellett mentorként is támogatja kollégáit.

Projektjei több cégen belüli és külső elismerést kaptak; célja, hogy a jól működő programok mellett új kezdeményezésekkel is kézzelfogható értéket teremtsen partnereknek és felhasználóknak.

 

 

6. Juhász Fruzsina

kiemelt programok manager – Libri-Bookline Zrt.

Jelölőlista: Hungary

Juhász Fruzsina kiemelt programok vezetőjeként a Libri és a Bookline márkák működésének gördülékenységén dolgozik, folyamatosan keresi a kreatív ötleteket és a megújulás lehetőségeit. Meggyőződése, hogy az olvasás népszerűsítése nem csupán szakmai feladat, hanem személyes misszió is. Kampányokban, rendezvényeken és a napi folyamatok során azon dolgozik, hogy minél több emberhez eljuttassa az olvasás örömét. Pályája elején szociológiát és kriminológiát tanult, azonban hamar felismerte, hogy a kommunikáció- és médiatudomány, valamint a marketing világa vonzza igazán.

Szabadidejében, amikor épp nem olvas, vagy az olvasás népszerűsítésén dolgozik, koncertekre jár, utazik, és futással kapcsolódik ki.

7. Belayane Najoua

global PR & communication lead – Munch

Jelölőlista: PR

Belayane Najoua kommunikációs szakember és PR-stratéga, a Forbes „Leghitelesebb LinkedIn-arc” díjazottja, az MPRSZ 2025-ös „Év Fiatal PR-szakembere”. Öt Munch-márka (Munch, Munch Market, Munch Club, Nesnezeno CZ, Bonapp RO) globális PR-, partnerségi és automatizált marketingstratégiáját építette, valamint saját ügynökségével számos márka PR-kommunikációját támogatta. Kampányai olyan nemzetközi láncokkal valósultak meg, mint a SPAR, a PENNY, az Auchan és a Starbucks, kiemelkedő sajtómegjelenésekkel és iparági átlag feletti CRM-eredményekkel. 2022-ben alapította boutique ügynökségét, az Agence Najouá-t, amely startupoknak és scale-upoknak nyújt earned-media- és LinkedIn-alapú márkaépítést, átlagosan 60%-os organikus növekedéssel.

Aktív edukátor: Forbes-listás LinkedIn-tartalomkészítő, Bridge Budapest legacy builder mentor és rendszeres pro bono PR-tanácsadó civil és zöld innovációs projektek számára

 

8. Sepsi Tímea

sr. manager premium & beyond beer brandsBorsodi Sörgyár Kft.

Jelölőlista: FMCG

Sepsi Tímea több mint egy évtizedes tapasztalattal bír marketing és márkaépítés területén. Pályáját a Mondeleznél kezdte, majd a Heinekennél klasszikus FMCG brand menedzsmentben szerzett gyakorlatot. Első vezetői szerepét a Qatar Duty Free marketingvezetőjeként töltötte be, kilencfős nemzetközi csapatot irányítva. 2019 óta a Borsodi Sörgyárnál dolgozik: regionális prémium portfóliókért felelt, irányította a Staropramen globális márkaépítését, jelenleg tizenöt prémium márka magyarországi stratégiáját vezeti. Nevéhez fűződik több hazai bevezetés (Coors, Miller Lime) és a nemzetközi díjas Staropramen „Experts to Experts” kampány.

Szenvedélye az innovatív, ügyfélélményt teremtő márkaépítés.

 

9. Mitter Szabina

senior brand activation strategistYettel Magyarország Zrt.

Jelölőlista: Brand

Mitter Szabina a Yettel senior brand activation stratégája. Több mint egy évtizede dolgozik a marketingkommunikációban, főként telekommunikáció és FMCG-területen. Munkájának középpontjában az integrált márkaépítés, az emberközpontú történetmesélés és az üzleti KPI-okat támogató aktivitások állnak. Olyan kampányokat vezetett, amelyek a fogyasztók megmozgatása mellett iparági elismeréseket is hoztak, köztük Arany Penge Grand Prix díjat.

Hisz a stratégia és kreativitás ötvözésében, valamint az erős csapatmunkán alapuló, társadalmi hatású megoldásokban.

 

10. Bernát Szonja

head of PR CEEAntenna Entertainment

Jelölőlista: PR

Bernát Szonja az Antenna Entertainment head of PR CEE pozícióját tölti be, több mint tizenegy éves ügynökségi és ügyféloldali PR-tapasztalattal. Az Antenna Entertainmenthez az ACG-től érkezett, ahol olyan márkákkal dolgozott, mint a Zwack, a Heineken, az UPC, a Ferrero, az újHÁZ, az UNICEF és az Ökumenikus Segélyszervezet; számos díjnyertes kampány fűződik a nevéhez. 2022-ben csatlakozott az Antenna Entertainmenthez a tévés portfólió kommunikációjának támogatására – korábban az ACG-nél öt éven át a Sony Pictures Television megbízásából dolgozott a csatornákon. 2024-től regionális vezetőként mind a kilenc márka PR-támogatásáért felel. Freelancerként a Meili – Jason Momoa vodkája – hazai bevezetése is nevéhez köthető.

Hisz az etikus PR-ban, az okos, kis költségvetésű megoldásokban, és elkötelezett a VIASAT és AXN márkák „love branddé” alakítása mellett.

 

11. Löschnigné Németh Mónika

lakossági szegmens marketingmenedzserK&H Bank Zrt.

Jelölőlista: Brand

Löschnigné Németh Mónika a K&H Bank lakossági szegmensének marketingmenedzsere, több mint huszonöt év tapasztalattal. Az ötlettől a stratégián át a megvalósításig viszi a projekteket. Több díjnyertes kezdeményezés – például a „K&H: üzletet ide!” program és a Cápák között szponzoráció – fűződik a nevéhez, amelyek új szemléletet hoztak a kkv-kommunikációban.

Munkáját ügyfélközpontúság, kíváncsiság és nyitottság jellemzi; hisz a kölcsönös bizalomra épülő, win-win együttműködésekben. Jelenleg a K&H ifjúsági szegmensének stratégiáját építi, erős partneri kollaborációkra támaszkodva.

12. Sifter Adél

PR-specialistaRossmann Magyarország Kft.

Jelölőlista: FMCG

Sifter Adél 2021-ben csatlakozott a Rossmann marketingcsapatához PR-specialistaként. Több tucat rendezvény szervezését koordinálta a kis létszámú sajtóeseményektől a több­ezres rendezvényekig; a kreatív koncepció kidolgozásától az operatív irányításon át a teljes körű sajtózásig felel, saját sajtólistával és kapcsolatrendszerrel, több százmilliós költségvetési felelősséggel. A Beauty Expo mára a hazai szépségipar megkerülhetetlen eseménye; a főszervezői csapat tagjaként rendezvényszervezői és kommunikációs oldalon is meghatározó.

Szívesen tér vissza alma materébe, a SZTE kommunikáció szakára, hogy tapasztalatait átadja. A munkájában a stratégiai gondolkodás, a partnerség és a folyamatos fejlődés motiválja.

13. Árvai Ábel Zsolt

segment marketing managerYettel Magyarország Zrt.

Jelölőlista: Brand

Árvai Ábel Zsolt a Yettel szegmens marketingmenedzsere. Pályáját a mobil üzletágban juniorként kezdte; már az első évben ő felelt az állammal közös lakossági mobilcsere-programért és annak integrált kampányáért. Részt vett a Telenor–Yettel márkaváltásban és a Yettel TV piacra vezetésében. Előléptetését követően olyan innovatív termékek kötődnek a nevéhez, mint a hordozható OtthonNet és a rugalmas Yettel Full csomagajánlat, amelyeket a koncepciótól a piacra vitelig kísért. Kulcsszerepe volt abban, hogy a két évtizede mobilszolgáltatóként ismert márka meghatározó otthoni szolgáltatóvá váljon.

Az OtthonNet kampánya Bronz Penge díjat és Ezüst Effie-t nyert, a „Yettel az ukrajnai menekültekért” program pedig számos rangos szakmai elismerést kapott.

 

14. Gila Éva

marketing manager Dél-100 Kft.

Jelölőlista: FMCG

Gila Éva több mint húsz év marketingtapasztalattal rendelkezik, főként az FMCG területén. Brandmenedzsment, arculatváltás, kampány- és válságkezelés egyaránt szerepel a pályáján. Jelenleg kereskedelmi oldalról méri fel a fogyasztói attitűdök változását, a vásárlói utak és döntések folyamatát, az elköteleződés és lojalitás kialakulását, és azt, milyen elvárásoknak kell megfelelni a piacon – kereskedőként és gyártóként egyaránt. Kiemelten fontosnak tartja a vásárlói élményt a fizikai és online térben, a választék- és a vevőkiszolgálás menedzsmentjében.

Hisz a rezilienciában és abban, hogy különböző generációk közösen, egymást segítve érhetnek el közös célt. 

 

15. Hellinger Judit

category development manager Tchibo Budapest Kft.

Jelölőlista: FMCG

Hellinger Judit több mint egy évtizede dolgozik a Tchibo kötelékében, jelenleg category development menedzser, egy kétfős trade marketing csapat vezetője. Széles tapasztalatot szerzett értékesítés, kutatás, POS-eszközfejlesztés, kampánymenedzsment és folyamatfejlesztés terén; célja a kategóriaszemléletű trade marketing megerősítése. Pályáját nemzetközi piackutató cégeknél kezdte, majd a Pepsi regionális irodájában több ország kutatási és stratégiaalkotási folyamataiban vett részt, később a Yettelnél vásárlói élményfókuszú projekteken dolgozott.

Hisz a proaktív, elkötelezett munkában, a folyamatos fejlődésben és a hatékony innováció­ban, miközben inspiráló munkakörnyezetet teremt maga körül.

 

16. Pókecz Anna

marketingvezető Cerbona Élelmiszergyártó Zrt.

Jelölőlista: SME

Pókecz Anna 2020 óta dolgozik marketingterületen; a junior szerepkörtől a stratégiai feladatokig lépett előre. Jelenleg a Cerbona és a Boci márkák marketing- és termékfejlesztési csapatát vezeti. Több sikeres kampány és termékbevezetés fűződik a nevéhez, amely forgalmi eredményekhez és márkaismertség-növekedéshez járult hozzá.

Úgy véli, a marketing nem csupán kommunikáció, hanem az üzleti értékteremtés része – fogyasztók, partnerek és csapat szempontjából egyaránt. Innovatív, hiteles és fenntartható márkaépítésre törekszik.

 

17. Kovács Zsanett

marketingvezető Móra Könyvkiadó Zrt.

Jelölőlista: Hungary

Kovács Zsanett a Móra Könyvkiadó marketingvezetője. Tanári és közgazdász diplomával rendelkezik; a kiadónál kezdett dolgozni, és beiratkozott a Károli Gáspár Református Egyetem Gyerekirodalom szakára, ahol a babakori olvasóvá nevelésből írta szakdolgozatát. A Móra marketingcsapatának vezetőjeként jelentős szerepet vállal a hazai gyerekkönyvpiac marketingkommunikációjának alakításában; rendszeres előadó több pedagógusképző felsőoktatási intézményben.

 

18. Biró Árpád Levente

kommunikációs és marketingvezető Örkény István Színház Nonprofit Kft.

Jelölőlista: SME

Biró Árpád Levente kommunikációs és marketingvezető a budapesti Örkény István Színháznál. Doktori tanulmányait a kolozsvári Babeș–Bolyai Tudományegyetemen végezte, kutatásának fókusza az erdélyi magyar kulturális intézmények nevelési programjainak kommunikációs hatása volt. A nagyváradi Szigligeti Színház irodalmi titkáraként részt vett a HolnapUtán, az Infinite Dance és a Fux Fesztiválok szervezésében, zsűrizett drámapályázatot, könyvet írt a nagyváradi művészi bábjátszás történetéről, és szerkesztette a Nagyvárad Táncegyüttes húszéves jubileumi kötetét.

Kezdeményezésére készült a nagyváradi fókuszú Philther-tanulmánykötet, amelyben két írása is megjelent. 2022 óta irányítja az Örkény marketingjét. 

 

19. Kusicza Bence

campaign manager Yettel Magyarország Zrt.

Jelölőlista: Brand

Kusicza Bence a Yettel kampánymenedzsere. A Budapesti Gazdasági Egyetemen töltött évek mellett részmunkaidőben a Helly Hansennél kezdett, két éven belül üzletvezető lett, ahol már az üzleti és marketingdöntésekért is felelt. 2023-ban a retailből a marketing iránti szenvedélye felé fordult, és junior pozícióban csatlakozott a Yettel marketingkommunikációs csapatához. 2024-ben kampánymenedzserré lépett elő; azóta több flagship kampány és izgalmas kiterjesztés megalkotásában vett részt. 

 

20. Gál-Strausz Bernadett

marketingmunkatárs dm Kft.

Jelölőlista: FMCG

Gál-Strausz Bernadett 2013 óta építi karrierjét a dm-nél; jelenleg a média- és regionális csapatban az üzletnyitások marketingtámogatásáért, külső rendezvények teljes körű lebonyolításáért, valamint ambient és rádiókampányokért felel. Részt vett az active beauty törzsvásárlói program megújításában. Rendezvényszervezői és online koordinátori háttere sokoldalú rálátást ad a marketing- és operatív folyamatokra. Angol és német nyelvtudását napi szinten használja.

Szenvedélye a rádiózás, amely inspirálja kampánytervezését. Célja minél több hazai és nemzetközi projektben részt venni, új területeket felfedezni és kreativitását kibontakoztatni; hisz a csapatmunka és a kölcsönös inspiráció erejében.

21. Kis Dániel

trade marketing manager Heinemann Testvérek Kft.

Jelölőlista: FMCG

Kis Dániel a Heinemann Testvérek Kft. trade marketingmenedzsere. A MATE gyöngyösi karán szerzett közgazdász BA és MA diplomát. Több mint tíz éve dolgozik az alkoholos italok piacán: a Borsodi Sörgyárnál és a Heinemann Testvéreknél szerzett széles körű tapasztalatot. Jelenleg a hazai Suntory portfólió (Jim Beam, Maker’s Mark, Roku) trade marketing stratégiájáért felel. Kampányai számos szakmai díjat és vállalati elismerést nyertek, mögöttük erős, együttműködő csapat áll.

Munkáját fogyasztói élményközpontúság és hosszú távú partneri szemlélet jellemzi; szabadidejében sportol és gitározik. Jászberényben él családjával.

 

 

22. Papp Máté

senior PR manager HELL ENERGY Magyarország Kft.

Jelölőlista: FMCG

Papp Máté a HELL ENERGY Magyarország senior PR menedzsere. Pályáját az EGIS Gyógyszergyárnál kezdte, ahol betekintést nyert a nagyvállalati kommunikáció világába, majd ügynökségi oldalon és sportmédiumoknál szerzett tapasztalatot. 2020-ban csatlakozott a HELL PR-csapatához junior menedzserként, azóta lépésről lépésre jutott el vezetői pozíciójáig. Ma a stratégiai kommunikáció alakításáért, a reputációépítésért és a márkák hazai és nemzetközi megjelenésének erősítéséért felel.

Munkáját kíváncsiság, fejlődésre való nyitottság és az új kihívások keresése jellemzi.

 

23. Vorigin Dóra

PR & corporate communications team lead BioTechUSA

Jelölőlista: PR

Vorigin Dóra kommunikációs mesterdiplomáját követően a Well PR-nél kezdte pályáját, ahol olyan nagy márkákon dolgozott, mint a Coca-Cola, a Pöttyös, a Dreher, az Unicum vagy a Magyar Vöröskereszt. Öt és fél év után a digitális kommunikációs eszközök felé fordult, így a Kraftwork ügynökségnél a McDonald’s és a Magyar Diáksport Szövetség social media platformjain szerzett tapasztalatot. Később az Auchannál külső kommunikációs menedzserként a sajtókommunikációért felelt, kiemelt hangsúlyt fektetve a vállalat fenntarthatósági és CSR-tevékenységére. 2024 márciusától a BioTechUSA PR és corporate communications team leadje, ahol háromfős csapatot vezet.

Vezetése alatt a vállalat harmadik helyezést ért el a Next Generation PR World Cup versenyen, és a PREXA zsűrije vállalati kategóriában az Év Fiatal PR-szakemberének választotta. 

 

24. Borszéki Bence

brand manager HELL ENERGY Magyarország Kft.

Jelölőlista: FMCG

Borszéki Bence nemzetközi márkamenedzserként két italkategóriában, a HELL Ice Coffee és a FloeWater márkák ATL-, BTL- és innovációs stratégiáját, portfólióoptimalizálását és termékfejlesztését irányítja több mint harminc országban. Insight-alapú döntésekkel növeli az eladásokat, a piaci részesedést és a márkaismertséget; a HELL Ice Coffee mára nyolc országban piacvezető, három kontinensen jelen van. Öt márka növekedéséhez járult hozzá, vezette a HELL Ice Coffee rebrandingjét 30+ országban, nemzetközi reklámfilmeket, többpiacos bevezetések sorát és 20+ országot érintő multichannel kampányokat. Eddig több mint 25 termékinnovációt vitt piacra – köztük a FloeWater első ízesített vizeit –, és világsztárokkal, például Megan Foxszal és Eva Mendesszel dolgozott együtt.

 

25. Forgách Réka

brand manager Essity Hungary Kft.

Jelölőlista: FMCG

Forgách Réka tizenöt éve dolgozik marketing és márkaépítés területén az FMCG-szektorban. Jelenleg az Essitynél a Zewa márka brand és product managere: a magyarországi márkakommunikációért, termékbevezetésekért és a stratégiai tervezésért felel. Pályáját az Unilever Fu­ture Leaders Programjában kezdte, majd 2013-tól az Essitynél trade és shopper marketing szerepkörökben dolgozott, 2018-tól brand menedzserként. Közgazdász diplomáját a Budapesti Corvinus Egyetemen szerezte, tanulmányait Barcelonában, Erasmus ösztöndíjjal egészítette ki.

Stratégiai gondolkodás, kreatív kampánytervezés és integrált márkakommunikáció terén kiemelkedő tapasztalattal bír. 

 

26. Pálosi Márta

szenior kommunikációs szakértő Erste

Jelölőlista: PR

Pálosi Márta az Erste szenior kommunikációs szakértője. 2006-ban az Open Communications PR-ügynökségnél kezdte pályáját, ahol olyan márkákon dolgozott, mint a Nokia, az IKEA és a Procter & Gamble. Később a Weber Shandwicknél vitte a Nespresso PR-kommunikációját, ügyfelei között a Johnson Controls és a Celgene is szerepelt. 2014–2017 között a Budapesti Közlekedési Központnál látott el PR- és szövegírói feladatokat. 2017-ben csatlakozott az Erstéhez: előbb belső PR-feladatokat vitt, majd négy éve a külső PR-kommunikációért felel, beleértve sajtókapcsolatokat, kisebb eseményeket és márkakompatibilis együttműködések koordinálását. 

 

27. Brandl-Popov Lívia

marketingigazgató Alföldi Tej

Jelölőlista: Hungary

Brandl-Popov Lívia közgazdász, az Alföldi Tej marketingigazgatója, több mint tíz év hazai FMCG-tapasztalattal. Az Alföldi Tej, a Magyar Tej, a Riska és a Pure Milk márkák stratégiáját és kommunikációját irányítja. Erőssége, hogy korlátozott büdzséből is képes növekedést és innovációt elérni; munkáját adatvezérelt szemlélet, költséghatékonyság és kreatív gondolkodás ötvözete jellemzi. Önbizalom-nagykövetként és az EMCC kommunikációs csapatának tagjaként a társadalmi értékteremtésben is aktív.

 

 

 

28. Verik Orsolya

group manager of content management/senior consultant Yettel Magyarország Zrt.

Jelölőlista: Brand

Verik Orsolya a Yettel group manager of content management/senior consultant szerepkörben dolgozik. Pályáját a White Hair Salon marketingmenedzsereként kezdte (2015–2016), majd a Wizz Airnél social media menedzserként folytatta (2016–2019). 2019-től a Yettelhez csatlakozott: content marketing & social media group managerként, 2025-től a Content Management csoport vezetőjeként és szenior tanácsadóként tevékenykedik.

 

29. Danyi Eszter

Central Europe employer brand manager Tesco

Jelölőlista: Brand

Danyi Eszter közép-európai employer brand menedzser a Tescó­nál. 2016-ban gyakornokként kezdte karrierjét a MagNet Banknál, ma régiós menedzserként három ország márkáit vezeti. Olyan márkákkal dolgozott, mint a KFC, a Tesco és a Tata Consultancy Services, régiós szintű, kreatív és mérhető brand kampányokat valósítva meg.

Munkájában kiemelt szerepet kapnak a mérhető eredmények, a kreatív innováció és a márkák társadalmi relevanciájának erősítése. Elkötelezett a közösségi értékek iránt; számos önkéntes projektben vett részt, és a márkák üzleti céljait következetesen társadalmi bevonással kapcsolja össze.

 

 

 

30. Madar Csaba Dániel

social media and digital content producer Yettel Magyarország Zrt.

Jelölőlista: Brand

Madar Csaba Dániel a Yettel social media és digitális tartalomgyártó (content producer) szakembere. Újságírói évek után 2016-ban az Ogilvy & Mather ügynökségnél kezdett social media specialistaként; közben az ARTBite YouTube-csatorna műsorvezetőjeként jelentős követőbázist épített. 2019-ben a Republic Grouphoz került, ahol többek között az Etele Pláza indulásán dolgozott. 2020-ban érkezett ügyféloldalra: a Telenor/Yettel social media csapatában koordinátorként, majd content creative-ként, jelenleg content producerként dolgozik.

Ügynökségi tempóját és hozzáállását ügyféloldalon is megőrizte; aktivációk és ATL-anyagok terén érzi leginkább hasznosságát. 

 

31. Heitz Vivien

senior store marketing manager Yettel Magyarország Zrt.

Jelölőlista: Brand

Heitz Vivien a Yettel senior store marketingmenedzsere. Nem csupán kampányokat szállít, hanem stratégiai alapon, kreatívan, értéket teremtő megoldásokat hoz létre. Többéves Yettel-tapasztalata a márkaépítéstől a trade-fókuszú aktivitásokig terjed, így komplexen látja a kommunikációs kihívásokat.

Projektvezetőként arra törekszik, hogy a kommunikáció ne csak működjön – hanem hasson.

 

32. Molnos Éva

senior brand and retail activations manager Yettel Magyarország Zrt.

Jelölőlista: Brand

Molnos Éva a Yettel senior brand és retail aktivációs menedzsere. Egyetemistaként több esettanulmány-versenyen ért el sikert, ennek nyomán kezdett a Bonafarm Csoportnál trade marketing területen, a Pick márkák értékesítésének ösztönítéséért és építéséért felelve. Láncspecifikus promóciók kommunikációs integrációja volt egyik legizgalmasabb feladata. 2022-től a Yettel store marketing kommunikációját, vásárlásösztönző aktivitásait és ügyfélélmény-projektjeit vezeti; 2024-től a márkaismertség építésén is dolgozik – többek között a Sziget-együttműködésen és a mobil-recycling kampány kiterjesztésén.

Célja, hogy munkája valódi emberi kapcsolódást és hatást hozzon létre. 

 

33. Árr Gitta

brand manager HELL ENERGY Magyarország Kft.

Jelölőlista: FMCG

Árr Gitta a HELL ENERGY Magyarországnál kezdte pályáját junior brandmenedzserként, jelenleg az anyamárkáért felel brandmenedzserként. Munkája több mint 30 ország aktív ATL- és BTL-kampányainak tervezésére és a portfóliómenedzsmentre terjed ki. A globális kommunikációs stratégia megalkotása és végrehajtása, a piaci adatok és eredmények folyamatos monitorozása, valamint a portfólió- és innovációmenedzsment a mindennapjai része.

Hisz abban, hogy a márkamenedzsment olyan, mint a főzés: ha szeretettel készül, az az „ízén” is érződik. Célja, hogy ezt a hozzáállást a világ minden pontján érezzék a fogyasztók releváns innovációk és kampányok révén. A gyors és kreatív megoldásokhoz a hatékonyságra törekszik, amit a pozitív hozzáállás tesz lehetővé.

 

34. Danicska Alexandra

trade marketing manager HELL ENERGY Magyarország Kft.

Jelölőlista: Hungary

Danicska Alexandra 2017-ben pénzügyi területen kezdte pályáját az Unilevernél, majd két év után marketingre váltott. 2019-ben a Colgate-nél retail marketing asszisztensként a szépségápolási és vegyi kategóriákon dolgozott, a sales csapatot POS-beszerzésekkel, promóciók szervezésével és piaci elemzésekkel támogatta. 2022-ben csatlakozott a HELL-hez: kezdetben a teljes magyar sales csapat operatív támogatásáért felelt, ma már a globális reklámanyag-beszerzést fogja össze minden országra – a kulcstartótól a több raklapos installációig.

Trade marketing oldalon minden országot támogat márka- és termékindításokban, in-store kampányokban, eszközbeszerzésekben és nyereményjátékok szervezésében (például kaparós sorsjegyes promóció Máltán, több országot érintő nemzetközi akciók). 

 

35. Bozó Tamás

sales manager Gof Hungary Kft.

Jelölőlista: Hungary

Bozó Tamás több mint huszonöt éve dolgozik az FMCG-szektorban, food és non-food területen egyaránt. Key account menedzserként hazai és multinacionális vállalatoknál épített hosszú távú együttműködéseket. Jelenleg a Gof Hungary Kft. sales managereként az Avena GoFit márka fejlesztéséért és hazai piaci bevezetéséért felel.

Munkáját alapos piacismeret, stratégiai gondolkodás és értékteremtő szemlélet jellemzi; a 100%-ban magyar tulajdonú cég célja, hogy hazai alapanyagokból készült, egészségtudatos termékekkel válaszoljon a modern fogyasztói igényekre. 

 

36. Buza Laura

marketing campaign manager Rossmann Magyarország Kft.

Jelölőlista: FMCG

Buza Laura több mint tíz év marketingkommunikációs tapasztalattal rendelkezik ügynökségi és ügyféloldalon. Dolgozott a Mito-nál és a 2Republicnál olyan márkák kampányain, mint a Coca-Cola, a Fanta, a Magyar Telekom és a SHARE NOW. 2022 óta a Rossmann Magyarország marketing campaign managere, a social, PR és kampányterületekért felel.

Munkáját stratégiai gondolkodás, kreativitás és üzleti szemlélet együttesen jellemzi; fontos számára, hogy valódi tartalmi üzenettel bíró márkákon dolgozzon.

37. Várfi Tamás

senior digital marketing specialist Erste

Jelölőlista: Brand

Várfi Tamás az Ersténél senior digital marketing specialista. Karrierjét ügynökségi oldalon kezdte, majd ügyféloldalra váltott. Proaktív szakember, aki folyamatosan keresi a munkavégzés optimalizálását, nyitott az innovatív megoldásokra és a szakmai fejlődésre. Fókusz- és always-on kampányok stratégiai tervezésével, menedzsmentjével és visszamérésével foglalkozik; a teljes termékportfólió keresőoptimalizálása (SEO) szintén a feladata.

38. Koch Emil

kommunikáció- és PR-referens senior Körber Hungária Kft.

Jelölőlista: PR

Koch Emil kommunikáció- és PR-referens senior a Körber Hungáriánál. 1985-ben született, a BGF-en szerzett marketing és minőségirányítás diplomát. A civil szférában országos német nemzetiségi szervezetnél hét évig töltött be vezető pozíciót; 2010 óta a Magyarországi Német Országos Önkormányzat közgyűlési tagja, 2014–2024 között az Ifjúsági Bizottság elnöke, 2024-től kommunikációs tanácsadó. 2016-ban lett kommunikáció- és PR-referens a Hauninál (ma Körber), jelenleg senior szakmai koordinátor.

Szakterülete az employer branding és a belső kommunikáció. 

 

39. Hladics Orsolya

csoportkommunikációs igazgatóhelyettes 4iG Nyrt.

Jelölőlista: Hungary

Hladics Orsolya 2022 szeptembere óta a 4iG Csoport vállalati kapcsolatok és kommunikáció igazgatóhelyettese. A csoport hazai tagvállalatainak – többek között az One, az One Solutions, a 4iG SDT, a 4iG IT üzletág és a formálódó infrastruktúra-vállalat – külső, belső és vállalati kommunikációjáért felel. Pályáját rendezvényügynökségnél kezdte, 2013-tól az Invitech marketingkommunikációs menedzsereként, 2020-tól területvezetőként dolgozott. Szakterülete a márkastratégia, az integrált B2B kommunikáció és a pozicionálás technológiai környezetben.

Az UNICEO hazai közösségének alapító tagja; mottója: „Hiszek abban, hogy nőként a technológiai iparágba új, merőben más nézőpontot hozhatok.”

 

40. Papp Zsuzsanna

marketingvezető Piroska Szörp – Szikrai Borászati Kft.

Jelölőlista: Hungary

Papp Zsuzsanna a Piroska Szörp (Szikrai Borászati Kft.) marketingvezetője. Több mint harminc éve dolgozik az értékesítés és a marketing világában: az első évtizedekben az értékesítés növelése, ma inkább a hosszú távú márkaépítés motiválja.

A marketingben azt tartja izgalmasnak, hogyan tudunk hatni a fogyasztókra, és ők ezt miként dekódolják. Mindig érdekelte a vásárlói motiváció; tapasztalata szerint a sikerhez mindennapi, kitartó munka kell, és sokszor az apró lépések hozzák a legnagyobb eredményt. 

 

 

A Signature 40 egy szakmai szűrő

Büszkék vagyunk rá, hogy immár 4. éve lehettünk partnerei a Signature 40 talentpályázatnak, amely a magyar marketing-, trade marketing-, és kommunikációs szakma legígéretesebb operatív szakembereinek toplistája. De valójában nem csak egy lista, hanem egy platform, amely a tehetséget, a kreativitást és a szakmai kiválóságokat kívánja megmutatni a szakmának, és ezzel egy időben ünnepelni is őket.

2025-ben 1154 ajánlás érkezett, a benyújtott pályázatokból 87 jelöltet 8 tematikus listában értékelt a zsűri. A főbb szempontok: a képviselt márka súlya, a kreatív innováció, a karrierdinamika, KPI-alapú eredmények, márkahűség, de a társadalmi aktivitásért bónusz pont is járt.

„A Trade magazin a tematikus listák közül idén is az FMCG- és a Trade-listákat támogatta ajánlásokkal, zsűrizéssel, illetve a teljes Signature 40 lista kuratóriumában szavazva, továbbá ismét egy kivételesen nagy terjedelmű médiamegjelenéssel ebben a lapszámában. Az eredményekhez ezúton is nagy szeretettel gratulálunk minden tematikus listában szereplőnek és minden Signature-nek!” – mondja Hermann Zsuzsanna, a Trade magazin ügyvezető-főszerkesztője.

 

 

A Signature 40 egy egyedülálló lehetőség arra, hogy elismerést és figyelmet kapj a szakmádban. A listára csak a legkiemelkedőbb szakemberek kerülhetnek fel, akik valóban formálják a marketing és kommunikáció jövőjét. Ha úgy érzed, hogy Te is közéjük tartozol, szerezz egy ajánlást a meghíváshoz, majd add be a pályázatodat, amelyben megmutathatod a világnak, mire vagy képes.
Figyeld a jövő évi Signature 40 felhívást a signature40.hu oldalon!

 

 

Kapcsolódó cikkeink