SIAL: fókuszban a fenntartható élvezet
A globális élelmiszeripar legfontosabb eseménye minden páros évben a SIAL, amely idén ünnepelte fennállásának 60. évfordulóját – természetesen ismét rekordszámú kiállítóval és résztvevővel október 19–23. között, Párizsban. A kiállítási megjelenés a magyar cégek számára is sikeres volt idén.
A cikk a Trade magazin 2024/12-2025/01. lapszámában olvasható.
A 115 hektáron elterülő Paris Nord Villepinte Kiállítási Központ több mint 246 000 négyzetméternyi kiállítási területen fogadta a rendezvény látogatóit, ahol 7500 kiállító mutatkozott be 127 országból. Az eseményen több mint 400 ezer termékkel ismerkedhetett meg a 285 000 látogató, köztük 110 hivatalos delegáció. A kiállítók 60%-a Európából, 40%-a pedig a világ más tájairól érkezett. A legnagyobb kiállító országok Olaszország, Franciaország, Spanyolország, Törökország és Kína voltak, míg a legtöbb látogató Franciaországból, Olaszországból, Spanyolországból, az Egyesült Királyságból és Hollandiából látogatott Párizsba.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2024/12/246-ezer-nm-7500-kial_opt-300x225.jpeg)
246 ezer nm, 7500 kiállitó, 127 ország – SIAL 2024
Vedd kézbe a változást!
A SIAL Paris már 60 éve hozza össze a világ élelmiszeripari szakembereit, hogy az élelmiszerrel kapcsolatos témákra fókuszáljanak. A rendezvény mindig is a találkozások és az ötletcsere helyszíne volt, ahol az üzletet a megosztás, az öröm és az energia kíséri – ez pedig 2024-ben még inkább hangsúlyos volt. A 2024-es SIAL témája, az „Own the Change” (Vedd kézbe a változást), arra ösztönzi az élelmiszeripar szereplőit, hogy aktívan részt vegyenek a globális kihívások kezelésében és a változások bevezetésében.
Négy fontos téma
A kiállítás keretében idén is számos szakmai konferenciát és platformot szerveztek. A SIAL Summits konferenciasorozat ezúttal négy fő témakörre fókuszált, amelyek meghatározóak lesznek a jövő szempontjából: a vállalati társadalmi felelősségvállalás (CSR), a mélytechnológia és mesterséges intelligencia (AI), az ellátási lánc fejlesztése, valamint az afrikai piac lehetőségei.
CSR: A természetes erőforrások megőrzése, az energiafogyasztás kontrollálása és a munkavállalók megbecsülése egy sor olyan CSR-kérdés, amely már most meghatározza a vállalatok mindennapjait és jövőjét. A SIAL Paris aktívan részt vesz ezeknek a kihívásoknak a kezelésében, inspiráló kezdeményezésekkel támogatva a fenntarthatóságot, összefogva a rendezvény szervezőit, látogatóit és kiállítóit. A cél, hogy az egész agrár-élelmiszeripari szektort arra ösztönözzék, hogy egy fenntarthatóbb, etikusabb és társadalmilag felelős jövő felé mozduljanak el, amely képes szembenézni korunk környezeti kihívásaival.
Ellátási lánc: A közelmúlt változásai (a COVID utáni helyzet, gazdasági válság és geopolitikai feszültségek) miatt az ellátási lánc globális szinten az élelmiszeripar kihívásainak központi elemévé vált. A SIAL Paris ezt a területet is kiemelt témaként kezeli, mivel az ellátási lánc kérdései érintik az élelmiszerek nyomon követhetőségét, az ellátás biztonságát és a fenntarthatóságot. Az új mezőgazdasági technológiák és innovációk, mint például a precíziós technológiák és az IoT, lehetővé teszik a termelési folyamatok optimalizálását és a természeti erőforrások fenntartható kihasználását. A vertikális farmok városi környezetben csökkentik a mezőgazdaság ökológiai lábnyomát, míg az alternatív fehérjék, mint például a precíziós fermentációval előállított mikrobiális fehérjék, új lehetőségeket kínálnak az állati fehérjék környezetkímélő helyettesítésére.
Mélytechnológia és mesterséges intelligencia: A mesterséges intelligenciát gyakran a 4. ipari forradalomhoz hasonlítják, és már most forradalmasítja az agrár-élelmiszeripart! A SIAL Paris 2024 kiemelt figyelmet szentelt ennek a témának, amely kulcsszerepet játszik az ellátási láncokban, az élelmiszer-biztonságban, az élelmiszer-pazarlás csökkentésében és a fogyasztói élmény javításában.
Afrika, a lehetőségek kontinense: Az afrikai ízek az elmúlt években egyre gyakrabban jelennek meg az étlapokon, elsősorban olyan séfek révén, akik afrikai ihletésű fogásokat kínálnak. Afrikában évente 15 milliárd dollárnyi befektetésre kerül sor az agrár-élelmiszeriparban, és ez az összeg 2030-ra elérheti az 50 milliárd dollárt is. Az olyan fenntartható, erőforrás-hatékony növények, mint a cirok, a teff vagy a köles innovatív afrikai termesztési módszerei a jövőben Észak-Európa klímaváltozástól sújtott régióiban is alkalmazhatóvá válhatnak.
A világ legnagyobb élelmiszerlaborja
A sikeres 2022-es indulás után a SIAL Start-up idén még nagyobb lendületet vett, és 150 foodtech start-upot fogadott a világ minden tájáról. Ezek a cégek innovatív ötletekkel és termékekkel formálják az élelmiszeripar jövőjét, új utakat nyitva a szakmában. Ezek a projektek a vendéglátás alapjait gondolják újra, segítik a gyártókat a hulladékmentesség elérésében, újszerű megoldásokat kínálnak az ételkiszállítás kihívásaira, és újításokat hoznak a kereskedelem területén. Idén először a korai fázisú projektek is bemutatkozhattak a SIAL Start-up részlegében.
SIAL Innovation, Jobs és Talks
A kiállítás látogatói idén először megkóstolhatták a SIAL Innovation válogatás termékeit a 6-os csarnok új SIAL Taste területén. A rendezvény ideje alatt 15 perces kóstolókat tartottak, amelyek mindenki számára nyitottak voltak, előzetes foglalás nélkül.
A SIAL Jobs program az iparág egyik legnagyobb kihívására, a toborzásra fókuszált, összekapcsolva a vállalatokat és a tehetségeket. A Helloworkkal együttműködve a SIAL digitális platformot biztosított, ahol a kiállítók már a rendezvény előtt meghirdethették állásajánlataikat és előválogathatták a jelölteket, az álláshirdetések pedig a helyszínen is kiemelt láthatóságot kaptak. A program részeként az ARIA és az EIT Food Innovation Accelerator is bemutatkozott, toborzási és bemutató eseményeket szervezve, hogy előmozdítsák a fenntartható élelmiszeripar fejlődését.
A SIAL Talks a SIAL Paris egyik központi programja volt, ahol iparági szakértők és partnercégek osztották meg legfrissebb híreiket és trendjeiket az élelmiszeriparról. Az esemény keretében bemutatkozott a SIAL Innovation, SIAL For Change és más versenyek díjátadója is, amelyek különféle innovációkat és társadalmi felelősségvállalási kezdeményezéseket jutalmaztak. A SIAL Talks emellett egyedülálló lehetőséget kínált a résztvevők számára, hogy betekintést nyerjenek az iparág jövőjébe és új üzleti kapcsolatokat építsenek.
Egy fenntartható rendezvény
A SIAL Paris 2024 célja, hogy fenntartható megoldásokkal támogassa az élelmiszeripart, ugyanakkor saját környezeti hatásait is csökkentse. A kiállításon ennek érdekében 100%-ban megújuló energiát használtak, csökkentették az éjszakai világítást, szelektíven gyűjtötték a hulladékot, és újrahasznosítható standokat állítottak fel. A papíralapú katalógus helyett digitális verziót kínáltak, a vendéglátás pedig helyi, szezonális alapanyagokra épült.
A maradék ételeket a Francia Vöröskereszttel és az Élelmiszerbankkal együttműködve gyűjtötték be, biztosítva, hogy semmi ne vesszen kárba – 2022-ben így 40 tonna ételt juttattak el rászorulóknak. //
SIAL 2024 – Képekben
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2024/12/Paros-evekben-oktober-_opt-225x300.jpeg)
Páros években október közepén Párizsra figyel az élelmiszeripar
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2024/12/285-ezer-latogato-400_opt-300x225.jpeg)
285 ezer látogató, 400 ezer új termék – SIAL 2024
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2024/12/Hompolygo-tomeg-a-kial_opt-225x300.jpeg)
Hömpölygő tömeg a kiállítás 5 napján
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2024/12/Mindennek-a-lenyege-h_opt-225x300.jpeg)
Mindennek a lényege, hogy termékünk kitűnjön a tömegből – amire sok megoldás létezik
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2024/12/Magyar-kozossegi-kiall_opt-225x300.jpeg)
Magyar közösségi kiállítók két pavilonban is megtalálhatók voltak
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2024/12/Osszesen-26-ceg-szamar_opt-300x225.jpeg)
Összesen 26 cég számára biztosított megjelenést az AMC idén
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2024/12/Latvanyos-uj-design-a_opt-300x225.jpeg)
Látványos, új design a magyar közösségi standoknál
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2024/12/Latvanyos-standok-otl_opt-300x225.jpeg)
Látványos standok, ötletes megjelenések, látogatói élménynyújtásból is vizsgáztak és versenyeztek a cégek
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2024/12/Farkasbab-minden-forma_opt-225x300.jpeg)
Farkasbab minden formában – spanyol tradíció és újdonság
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2024/12/A-Beretta-orias-mortod_opt-300x225.jpeg)
A Beretta óriás mortadellája nem hiányozhat egyik évben sem
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2024/12/Az-olasz-teszta-frisse_opt-225x300.jpeg)
Az olasz tészta frissen, szárazan, standdekorációként minden mennyiségben
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2024/12/SIAL-Innovacios-stand-_opt-300x225.jpeg)
SIAL Innovációs stand a középpontban idén is
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2024/12/Az-innovaciokat-nem-cs_opt-300x225.jpeg)
Az innovációkat nem csak bemutatták a kiállításon, de szervezett formában félóránként kóstolásokat is szerveztek, ahol bárki megízlelhette a nyertes termékeket
Az ázsiai országok ezúttal egymás mellett jelentek meg hatalmas területen
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2024/12/Az-italos-pavilon-egyi_opt-300x225.jpeg)
Az italos pavilon egyik legnagyobb kiállítója idén a HELL Energy volt
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2024/12/A-Mastergood-hatalmas-_opt-300x225.jpeg)
A Mastergood hatalmas standdal várta partnereit
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2024/12/A-szakmai-edukacio-nem_opt-300x225.jpeg)
A szakmai edukáció nem csak a színpadon, a standokon is zajlott
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2024/12/Nem-baj-ha-olyan-a-te_opt-300x225.jpeg)
Nem baj, ha olyan a termékünk, hogy mindenki megcsodálja, de ha a standunk is olyan, az már biztosan közelebb visz a sikerhez a SIAL-on
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2024/12/A-Fossil-nem-csak-ora_opt-225x300.jpeg)
A Fossil nem csak óra&ékszer, de sóportfólió is – igaz a bemutatása nagyon hasonlított egy ékszerbolthoz
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2024/12/Minden-orszag-sajat-ku_opt-300x225.jpeg)
Minden ország saját kulturális országszimbólumaival, színeivel segítette a látogatók tájékozódását
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2024/12/Hatalmas-vonzo-es-otl_opt-1-300x225.jpeg)
Hatalmas, vonzó és ötletes standok hívogatták a látogatókat
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2024/12/Az-egyik-legnagyobb-hu_opt-300x225.jpeg)
Az egyik legnagyobb húsos cég standjának tábláján már megjelentek az alternatívák is
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2024/12/A-pavilonokban-sarga-u_opt-300x225.jpeg)
A pavilonokban sárga úttal jelezték a leggyorsabb közlekedő útvonalat azoknak, akik nem akartak bolyongani a standok között
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2024/12/Hatalmas_opt-300x225.jpeg)
Hatalmas érdeklődés kísérte a start-upokat a kiállításon, amelyek innovatív megoldásokat és új termékeket mutattak be a piacon, felkeltve a nagy kiállító cégek figyelmét is
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2024/12/650-start-up-erdeklodo_opt-300x225.jpeg)
650 start-up érdeklődött idén a SIAL megjelenési lehetőségei iránt
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2024/12/Van-der-Heiden-vilagba_opt-225x300.jpeg)
Van der Heiden világbajnok sajtokat mutatott be és…
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2024/12/kostoltatta-mar-a-4.-g_opt-225x300.jpeg)
… kóstoltatta már a 4. generáció a legújabb kávéízű sajtokat
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2024/12/Trade-magazin-csapat-a_opt-225x300.jpeg)
Amikor tudatalattivá válnak a márkaszínek – piros-fekete-fehér: Trade magazin csapat a SIAL kiállításon – 2026-ban újra jövünk!
Magyar innovációk a SIAL-on
A SIAL idén négy magyar terméket is beválogatott az Innovation Award díjra esélyes innovációk közé.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2024/12/SIAL_2024_Habsburg_Gyo_opt-300x260.jpeg)
Immár hagyomány, hogy Habsburg György meglátogatja a magyar kiállítókat a SIAL-on. A képen az AMC ügyvezetőjével, Ondré Péterrel
A díjra jelölt hazai különlegességek között található a Panarini Kft. hazai halakból készült halchipse, a Grapoila Kft. sárgabarackmaglisztből készült csokoládéja, valamint a Nobilis Zrt. két terméke: a gyömbérrel ízesített almaszirom és a kurkumás, étcsokoládéba mártott mandula.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2024/12/HFBP_stand_Parizs2024_opt-1-225x300.jpeg)
Hungarian Food Business Program az AMC standon
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2024/12/SIAL_2024_sargabarack__opt-225x300.jpeg)
Grapoila: Sárgabarackmaglisztből készült csokoládé
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2024/12/SIAL_2024_halchips_opt-225x300.jpeg)
Panarini: Hazai halakból készült halchips
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2024/12/SIAL_2024_almaszirom_m_opt-225x300.jpeg)
Nobilis: Gyömbérrel ízesített almaszirom és kurkumás, étcsokoládéba mártott mandula
Az Agrármarketing Centrum közösségi standjain 26 magyar kiállító termékei kerültek kiállításra, köztük számos, a fenntarthatóságot és a hazai alapanyagokat előtérbe helyező innováció is. A termékpaletta széles: a gyorsan elkészíthető száraztésztától a hidegen sajtolt állateledel-olajkeverékig terjed, a cél a nemzetközi piacra lépés elősegítése. //
Kapcsolódó cikkeink
KPMG: a magyarországi nagyvállalatok 78 százaléka készített tavaly fenntarthatósági jelentést
A legnagyobb 100 magyarországi nagyvállalat 78 százaléka készített tavaly fenntarthatósági…
Tovább olvasom >A Nébih ajándéka a házasság hetére: Esküvő maradék nélkül
Különleges útmutatóval készült a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) Maradék nélkül…
Tovább olvasom >Újra a fenntarthatóság kerül előtérbe az Auchannál
Az Auchanban a fenntarthatóság az áruházi működésen kívül az árukészletre,…
Tovább olvasom >További cikkeink
95 millió forint segítség másfél hónap alatt a Tesco munkatársaitól és vásárlóitól a rászorulóknak
95 millió forinttal támogatja az ország legnagyobb adománygyűjtő csapata az…
Tovább olvasom >40 magyar város 73 SPAR üzletének több mint 8000 termékét viszi házhoz a Wolt: Már a heti nagybevásárlást is online intézik a magyarok
Bolti árakon intézi helyettünk a nagybevásárlást a SPAR 73 magyarországi…
Tovább olvasom >Új szenior sales igazgatóval erősíti USA-beli működését a Bluebird
2025 januárjától John McGinty csatlakozik a BlueBird International vállalathoz az…
Tovább olvasom >