Shein-termék okozott súlyos égési sérüléseket egy brit tinédzsernek
Egy Shein online áruházból vásárolt körömragasztó súlyos égési sérüléseket okozott egy 13 éves tinédzser lánynak az angliai Hampshire-ben. Az eset újra ráirányította a figyelmet a kínai fast fashion óriás termékeinek minőségére és biztonságára, amely cég már korábban is többször állt kritikák kereszttüzében a munkakörülmények és a termékek biztonsága miatt – írja a Pénzcentrum.
Rebecca Clarke, a 47 éves édesanya elmondása szerint lánya, Jasmine „sikoltozva” kért segítséget, amikor a Shein webáruházból rendelt körömragasztó véletlenül ráömlött a lábára. A ragasztó átégette Jasmine leggingsét, és komoly égési sérüléseket okozott a bőrén. „Szörnyű volt látni a lányom fájdalmát” – nyilatkozta Clarke a Daily Mailnek. A sérült tinédzsert a sürgősségi osztályra szállították, ahol az orvosok lecsapolták a kialakult hólyagokat, és megállapították, hogy az egyik seb elfertőződött. Az orvosok szerint a mély sérülések valószínűleg életre szóló hegeket hagynak maguk után Jasmine bőrén.
A Shein az utóbbi években gyorsan népszerűvé vált világszerte, elsősorban rendkívül alacsony árai és naponta feltöltött több ezer új terméke révén. Azonban az üzleti modellje és a beszállítói lánca miatt már számos alkalommal érték kritikák a vállalatot. Egy közelmúltban megjelent Channel 4 dokumentumfilm állítása szerint a Shein beszállítói közül több is mindössze 2 pennyt fizet a munkásoknak darabonként, miközben napi 500 darabos teljesítményt vár el. A vállalat ugyanakkor kijelentette, hogy „zéró tolerancia politikát folytat a kényszermunkával szemben”, és igyekszik biztosítani a méltányos munkakörülményeket.
A körömragasztó okozta sérülés rávilágít a fast fashion iparágban gyakran megfigyelhető termékbiztonsági hiányosságokra. A Shein ügyfélszolgálata mindössze 94 penny értékű visszatérítést ajánlott fel a sérült Jasmine-nek, ami a család szerint teljesen elégtelen reakció. „Ezt komolyabban kellene venni” – nyilatkozta a fiatal lány. – „Ezek hatalmas égési sérülések voltak, és két hónappal később még mindig fáj.”
A Shein egyelőre nem adott érdemi választ a termék biztonságosságával kapcsolatos panaszokra, azonban az eset számos kérdést vet fel az alacsony áron kínált termékek megbízhatóságáról, és még inkább ráirányítja a figyelmet a termékbiztonság fontosságára.
Kapcsolódó cikkeink
Versenytényezővé válik a telephely az e-kereskedelemben
A digitalizáció és a fogyasztói elvárások gyors változása nyomán az…
Tovább olvasom >Algoritmusok irányítják a kosarat – így alakítják át az online platformok a vásárlói döntéseket
Az impulzusvásárlás már nem csupán fogyasztói pszichológia, hanem üzleti modell:…
Tovább olvasom >Beperelte a Sheint a Tudatos Vásárlók Egyesülete: sötét trükkökkel manipulálják a vásárlókat
A Tudatos Vásárlók Egyesülete (TVE) több európai fogyasztóvédelmi szervezettel közösen…
Tovább olvasom >További cikkeink
„A polc nemcsak hely, hanem stratégia” – a P&G újragondolja a vásárlói élményt Magyarországon
Interjú Joanna Bohdanowicz-cal, a Procter & Gamble Közép-európai szenior igazgatójával…
Tovább olvasom >Brüsszel eljárást indított Magyarország ellen az árréskorlátozások miatt
Két kötelezettségszegési eljárást is indított Magyarország ellen az Európai Bizottság,…
Tovább olvasom >Májusban lassult az éves infláció az euróövezetben és az EU-ban
Az euróövezetben és az Európai Unióban is lassult az éves…
Tovább olvasom >