Shein-termék okozott súlyos égési sérüléseket egy brit tinédzsernek
Egy Shein online áruházból vásárolt körömragasztó súlyos égési sérüléseket okozott egy 13 éves tinédzser lánynak az angliai Hampshire-ben. Az eset újra ráirányította a figyelmet a kínai fast fashion óriás termékeinek minőségére és biztonságára, amely cég már korábban is többször állt kritikák kereszttüzében a munkakörülmények és a termékek biztonsága miatt – írja a Pénzcentrum.
Rebecca Clarke, a 47 éves édesanya elmondása szerint lánya, Jasmine „sikoltozva” kért segítséget, amikor a Shein webáruházból rendelt körömragasztó véletlenül ráömlött a lábára. A ragasztó átégette Jasmine leggingsét, és komoly égési sérüléseket okozott a bőrén. „Szörnyű volt látni a lányom fájdalmát” – nyilatkozta Clarke a Daily Mailnek. A sérült tinédzsert a sürgősségi osztályra szállították, ahol az orvosok lecsapolták a kialakult hólyagokat, és megállapították, hogy az egyik seb elfertőződött. Az orvosok szerint a mély sérülések valószínűleg életre szóló hegeket hagynak maguk után Jasmine bőrén.
A Shein az utóbbi években gyorsan népszerűvé vált világszerte, elsősorban rendkívül alacsony árai és naponta feltöltött több ezer új terméke révén. Azonban az üzleti modellje és a beszállítói lánca miatt már számos alkalommal érték kritikák a vállalatot. Egy közelmúltban megjelent Channel 4 dokumentumfilm állítása szerint a Shein beszállítói közül több is mindössze 2 pennyt fizet a munkásoknak darabonként, miközben napi 500 darabos teljesítményt vár el. A vállalat ugyanakkor kijelentette, hogy „zéró tolerancia politikát folytat a kényszermunkával szemben”, és igyekszik biztosítani a méltányos munkakörülményeket.
A körömragasztó okozta sérülés rávilágít a fast fashion iparágban gyakran megfigyelhető termékbiztonsági hiányosságokra. A Shein ügyfélszolgálata mindössze 94 penny értékű visszatérítést ajánlott fel a sérült Jasmine-nek, ami a család szerint teljesen elégtelen reakció. „Ezt komolyabban kellene venni” – nyilatkozta a fiatal lány. – „Ezek hatalmas égési sérülések voltak, és két hónappal később még mindig fáj.”
A Shein egyelőre nem adott érdemi választ a termék biztonságosságával kapcsolatos panaszokra, azonban az eset számos kérdést vet fel az alacsony áron kínált termékek megbízhatóságáról, és még inkább ráirányítja a figyelmet a termékbiztonság fontosságára.
Kapcsolódó cikkeink
70 millió dollárt költ a beszállítói hálózat fejlesztésére a SHEIN 2028-ig
A vállalat 7,5 millió dollárt dél-kínai üzemek modernizálására költött. 70…
Tovább olvasom >Hogyan lehet felvenni a harcot az olcsó külföldi online kereskedőkkel?
A hazai e-kereskedelemnek hihetetlen lökést adott a COVID, hiszen a…
Tovább olvasom >Bírságot vetnének ki a sikertelen csomagkézbesítésekre
A Manhattan Associates vezetője, Pieter Van den Broecke azt javasolja,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Árrésstop árnyékában: így alakulnak a húsvéti bevásárlás költségei 2025-ben
Az idei húsvéti bevásárlási szezon igazi meglepetése nem a csokinyúl…
Tovább olvasom >Innovatív gombafehérjés desszerteket fejlesztett az Eroski
A spanyol Eroski áruházlánc a catering terén vezető Ausolannal, az…
Tovább olvasom >Csökkenő születésszám, növekvő kihívások
A demográfiai trendek és a fogyasztói szokások alakulása egyaránt formálja…
Tovább olvasom >