Segítség válság idején: bejött a fix áras bevásárlás koncepciója

Szerző: Trademagazin Dátum: 2022. 09. 09. 10:49

A világ egyik legnagyobb boltlánca, a Carrefour 30 eurós „kosarakat” vezet be a spanyolországi üzleteiben – írja a Napi.hu.

Jönnek a 30 eurós kosarak

Szinte minden országban egyre magasabb szintre emelkednek az élelmiszerárak, a kiskereskedelmi láncok több megoldással igyekeznek visszafogni a drágulást.

A világ egyik legnagyobb boltlánca, a Carrefour cég spanyolországi leányvállalata most új lépéssel rukkolt elő. fixen 30 euróba – majdnem 12 ezer forintba – kerülő csomagot kínál, amelyben a mindennapos vásárlásoknál jellemző termékek – például tészta, olaj, kávé, tisztítószerek – kaptak helyet – írja a esmmagazin.com (European Supermarket Magazine) kiskereskedelmi szakportál. A cég lépésének előzménye, hogy a spanyol kormány az árcsökkentő intézkedésekre kérte a kiskereskedőket.

A Carrefour augusztus közepén jelentette be, hogy november 30-ig befagyasztja száz hétköznapi szükségleti cikk árát a szardíniakonzervtől kezdve a rizsen át a mosogatószerig. A cég vezérigazgatója, Alexandre Bompardot pedig az élelmiszerárak emelkedéséről azt mondta: „A francia fogyasztók egyre költségtudatosabbá válnak az infláció hatására, az olcsóbb húst keresik a drágább helyett és hanyagolni kezdték bioélelmiszereket, amelyek drágábbak az átlagosnál.”

A cégvezető feleslegesnek tartja azt a vitát, amely az infláció várható tetőzéséről szól, Úgy látja,  a vásárlók szokásai megváltoznak, tartóssá válhat takarékoskodó magatartás. Ez a gyakorlatban többek között azt jelenti, hogy például marhahús helyett az olcsóbb sertéshúst választják, nem vesznek halat vagy természetes módon készült élelmiszereket.

Napi.hu

Kapcsolódó cikkeink