Segítség válság idején: bejött a fix áras bevásárlás koncepciója
A világ egyik legnagyobb boltlánca, a Carrefour 30 eurós „kosarakat” vezet be a spanyolországi üzleteiben – írja a Napi.hu.

Jönnek a 30 eurós kosarak
Szinte minden országban egyre magasabb szintre emelkednek az élelmiszerárak, a kiskereskedelmi láncok több megoldással igyekeznek visszafogni a drágulást.
A világ egyik legnagyobb boltlánca, a Carrefour cég spanyolországi leányvállalata most új lépéssel rukkolt elő. fixen 30 euróba – majdnem 12 ezer forintba – kerülő csomagot kínál, amelyben a mindennapos vásárlásoknál jellemző termékek – például tészta, olaj, kávé, tisztítószerek – kaptak helyet – írja a esmmagazin.com (European Supermarket Magazine) kiskereskedelmi szakportál. A cég lépésének előzménye, hogy a spanyol kormány az árcsökkentő intézkedésekre kérte a kiskereskedőket.
A Carrefour augusztus közepén jelentette be, hogy november 30-ig befagyasztja száz hétköznapi szükségleti cikk árát a szardíniakonzervtől kezdve a rizsen át a mosogatószerig. A cég vezérigazgatója, Alexandre Bompardot pedig az élelmiszerárak emelkedéséről azt mondta: „A francia fogyasztók egyre költségtudatosabbá válnak az infláció hatására, az olcsóbb húst keresik a drágább helyett és hanyagolni kezdték bioélelmiszereket, amelyek drágábbak az átlagosnál.”
A cégvezető feleslegesnek tartja azt a vitát, amely az infláció várható tetőzéséről szól, Úgy látja, a vásárlók szokásai megváltoznak, tartóssá válhat takarékoskodó magatartás. Ez a gyakorlatban többek között azt jelenti, hogy például marhahús helyett az olcsóbb sertéshúst választják, nem vesznek halat vagy természetes módon készült élelmiszereket.
Kapcsolódó cikkeink
Öt év alatt 60%-os növekedést ért el az Aldi Spanyolországban
Az Aldi Nord az elmúlt öt év leggyorsabban növekvő élelmiszerláncává…
Tovább olvasom >Ingyen borért keres önkénteseket egy nagyszabású spanyol kutatás
A Navarrai Egyetem kutatói Spanyolországban elindították a világ eddigi legnagyobb,…
Tovább olvasom >Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >További cikkeink
OKSZ: Átlátszó szőnyeg alá söpri az inflációt az árrésstop
A lakosság háromnegyede szerint emelkednek az élelmiszerárak Magyarországon, és ebben…
Tovább olvasom >Védelmet kapnak a húskészítmények elnevezései – irányt mutat az Európai Bizottság új javaslata
Újabb lépést tesz az átláthatóbb és tisztességesebb élelmiszerpiac irányába az…
Tovább olvasom >Dübörög a dinnyeszezon, elindult a kampány
Idén is elindult a nyár egyik legkedveltebb gyümölcsének, a hazai…
Tovább olvasom >