Segítség válság idején: bejött a fix áras bevásárlás koncepciója
A világ egyik legnagyobb boltlánca, a Carrefour 30 eurós „kosarakat” vezet be a spanyolországi üzleteiben – írja a Napi.hu.

Jönnek a 30 eurós kosarak
Szinte minden országban egyre magasabb szintre emelkednek az élelmiszerárak, a kiskereskedelmi láncok több megoldással igyekeznek visszafogni a drágulást.
A világ egyik legnagyobb boltlánca, a Carrefour cég spanyolországi leányvállalata most új lépéssel rukkolt elő. fixen 30 euróba – majdnem 12 ezer forintba – kerülő csomagot kínál, amelyben a mindennapos vásárlásoknál jellemző termékek – például tészta, olaj, kávé, tisztítószerek – kaptak helyet – írja a esmmagazin.com (European Supermarket Magazine) kiskereskedelmi szakportál. A cég lépésének előzménye, hogy a spanyol kormány az árcsökkentő intézkedésekre kérte a kiskereskedőket.
A Carrefour augusztus közepén jelentette be, hogy november 30-ig befagyasztja száz hétköznapi szükségleti cikk árát a szardíniakonzervtől kezdve a rizsen át a mosogatószerig. A cég vezérigazgatója, Alexandre Bompardot pedig az élelmiszerárak emelkedéséről azt mondta: „A francia fogyasztók egyre költségtudatosabbá válnak az infláció hatására, az olcsóbb húst keresik a drágább helyett és hanyagolni kezdték bioélelmiszereket, amelyek drágábbak az átlagosnál.”
A cégvezető feleslegesnek tartja azt a vitát, amely az infláció várható tetőzéséről szól, Úgy látja, a vásárlók szokásai megváltoznak, tartóssá válhat takarékoskodó magatartás. Ez a gyakorlatban többek között azt jelenti, hogy például marhahús helyett az olcsóbb sertéshúst választják, nem vesznek halat vagy természetes módon készült élelmiszereket.
Kapcsolódó cikkeink
Májusban lassult az éves infláció az euróövezetben és az EU-ban
Az euróövezetben és az Európai Unióban is lassult az éves…
Tovább olvasom >K&H: jövőre 2,5-3 százalékkal bővülhet a magyar gazdaság
A jelenlegi, bizonytalan kilátások alapján az idei évre várható 0,5…
Tovább olvasom >Spanyolországban héthavi mélypontra mérséklődött a fogyasztói árak növekedése májusban
Spanyolországban a fogyasztói árak éves növekedése 2,0 százalékra, tavaly október…
Tovább olvasom >További cikkeink
„A polc nemcsak hely, hanem stratégia” – a P&G újragondolja a vásárlói élményt Magyarországon
Interjú Joanna Bohdanowicz-cal, a Procter & Gamble Közép-európai szenior igazgatójával…
Tovább olvasom >Brüsszel eljárást indított Magyarország ellen az árréskorlátozások miatt
Két kötelezettségszegési eljárást is indított Magyarország ellen az Európai Bizottság,…
Tovább olvasom >Májusban lassult az éves infláció az euróövezetben és az EU-ban
Az euróövezetben és az Európai Unióban is lassult az éves…
Tovább olvasom >