Segítség válság idején: bejött a fix áras bevásárlás koncepciója
A világ egyik legnagyobb boltlánca, a Carrefour 30 eurós „kosarakat” vezet be a spanyolországi üzleteiben – írja a Napi.hu.
Szinte minden országban egyre magasabb szintre emelkednek az élelmiszerárak, a kiskereskedelmi láncok több megoldással igyekeznek visszafogni a drágulást.
A világ egyik legnagyobb boltlánca, a Carrefour cég spanyolországi leányvállalata most új lépéssel rukkolt elő. fixen 30 euróba – majdnem 12 ezer forintba – kerülő csomagot kínál, amelyben a mindennapos vásárlásoknál jellemző termékek – például tészta, olaj, kávé, tisztítószerek – kaptak helyet – írja a esmmagazin.com (European Supermarket Magazine) kiskereskedelmi szakportál. A cég lépésének előzménye, hogy a spanyol kormány az árcsökkentő intézkedésekre kérte a kiskereskedőket.
A Carrefour augusztus közepén jelentette be, hogy november 30-ig befagyasztja száz hétköznapi szükségleti cikk árát a szardíniakonzervtől kezdve a rizsen át a mosogatószerig. A cég vezérigazgatója, Alexandre Bompardot pedig az élelmiszerárak emelkedéséről azt mondta: „A francia fogyasztók egyre költségtudatosabbá válnak az infláció hatására, az olcsóbb húst keresik a drágább helyett és hanyagolni kezdték bioélelmiszereket, amelyek drágábbak az átlagosnál.”
A cégvezető feleslegesnek tartja azt a vitát, amely az infláció várható tetőzéséről szól, Úgy látja, a vásárlók szokásai megváltoznak, tartóssá válhat takarékoskodó magatartás. Ez a gyakorlatban többek között azt jelenti, hogy például marhahús helyett az olcsóbb sertéshúst választják, nem vesznek halat vagy természetes módon készült élelmiszereket.
Kapcsolódó cikkeink
Kötelezi beszállítóit Carrefour a Nutri-Score értékek közzétételére
Franciaországban előírta a Carrefour, hogy minden márkás termék beszállítója köteles…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >Magyar befektető adott el bevásárlóközpontot Spanyolországban
Sikeresen értékesítette a magyar tulajdonú GESTOR REAL ESTATE a spanyolországi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >