Segítő szervezetek és környezetvédelem: több százmillió forint és több ezer óra önkéntes munka a közösségek szolgálatára
A Mars Közép-Európában idén több mint 490 millió forint értékű adománnyal, munkatársai pedig több ezer óra önkéntes munkával segítettek olyan pozitív változásokat hozni, amelyek nemcsak az embereket és a háziállatokat érintették, de a bolygónk egészére hatással voltak. Az egyik legnagyobb nemzetközi édesség-, élelmiszer- és kisállateledel-gyártó ugyanis nem kevesebbet kíván elérni, minthogy a világot jobb hellyé tegye.
A Mars 2017-ben indított Fenntarthatóság Egy Generáció Alatt terve az ENSZ céljaihoz igazodva tűz ki ambiciózus, tudományos alapokon nyugvó célokat. A terv három fő pillérével – Egészséges bolygó, Az emberekért és A jóllét támogatása – elsősorban az alapanyagait adó közösségekben törekszik az emberek életminőségének javítására, és a jobb életkörülményeik megteremtésére.
A Mars Önkéntes Program célja, hogy a munkatársak közös erejével pozitív változást hozzon a közösségek életébe. A program keretében a munkatársak évente akár 16 órát dolgozhatnak fizetett munkaidőben egy számukra fontos ügyön, amely lehet saját vagy központi kezdeményezés. A Mars munkatársai Közép-Európában idén 20 állatmenhelyen végeztek önkéntes munkát, segítve a létesítmények fejlesztését, valamint az ott élő kisállatok gondozását. Emellett 2000 fát ültettek, továbbá parkokat, tó- és folyópartokat tisztítottak meg – Magyarországon a TeSzedd! szemétszedő kampányhoz csatlakozva -, összesen 7 tonna hulladékot összegyűjtve.
„Azért, hogy holnap egy jobb világra ébredhessünk, ma kell cselekednünk, amire kiváló lehetőség az önkéntesség. Hiszen már azzal is rengeteget tehetünk, ha rászoruló kutyákat sétáltatunk, vagy menhelyeken takarítunk, ahogyan tettük ezt az állatok világnapján a Mars lelkes helyi önkénteseivel. Nagyszerű és inspiráló érzés a csapat részeként közösen támogatni a civil szervezetek és kezdeményezések erőfeszítéseit”
– mondta Tóth Réka, a Mars Magyarország portfólio managere.
Idén a vállalat 5 önkéntes eseményt szervezett Magyarországon, amelyhez közel 70 hazai munkatárs csatlakozott, közép-európai szinten pedig a 30 hasonló megmozdulásban több mint 300 fő vett részt, összesen közel 2000 órát töltve önkéntes feladatok ellátásával.
A Mars a kézzelfogható segítségen és a ráfordított időn túl, a helyi közösségeket és a civil szervezeteket termék- és pénzadományok formájában is támogatja. Magyarországi egysége 2009 óta támogatja az egyik legbefolyásosabb hazai jótékonysági szervezetet, a Magyar Élelmiszerbank Egyesületet.2023-ban közel 38 millió forint értékűélelmiszert, köztük Ben’s Original, Orbit és Snickers termékeket adományozott a szervezetnek, ezzel is támogatva a helyi közösségeket. A Mars, amely olyan népszerű kisállateledel-márkákat forgalmaz, mint a Pedigree és a Whiskas, elkötelezett az állatmenhelyek segítése és az örökbefogadás ösztönzése mellett. Idén az állatok világnapja alkalmából 118 000 adag, több mint 42 millió forint értékű állateledellel segítette a hazai menhelyeket.
„A Mars nem csupán ösztönzi munkatársait, hogy tegyenek a bolygó és a közösségük jóllétéért, példamutatásával és támogatásával hozzá is segíti őket. Az általunk szervezett kampányok nagy sikert arattak, a visszajelzések alapján munkatársaink különösen nyitottak arra, hogy segítsenek a szükséget szenvedő embertársaikon és a nélkülöző háziállatokon. Erre pedig rendkívül büszkék vagyunk, hiszen csak együtt tudjuk jobbá tenni a holnapunkat”
– mondta Sófalvi Attila, a Mars magyarországi és szlovákiai ügyvezető igazgatója.
Kapcsolódó cikkeink
Jót tenni és jól működni
A Mars Incorporated jelentős előrelépést tett a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése terén,…
Tovább olvasom >A Hershey felvásárlásának lehetőségét vizsgálja a Mondelez
A Mondelēz International a Hershey csokoládégyártó felvásárlását fontolgatja, amivel a…
Tovább olvasom >Optimistán szenvednek a márkák, sikertől duzzadnak a drogériák – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 2. rész)
Közel 1100 „diák” iratkozott be az FMCG Szabadegyetemre, hogy szeptember…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >