Sanghaji Innovációs Fórum: a magyar tojás-innovációk is reflektorfényt kaptak
Az idei Sanghaji Innovációs Fórumon Magyarország volt a díszvendég. A magyar delegáció magas szintű állami részvétellel képviseltette magát, valamint a magyar pavilon kiemelt helye és nagysága, a számos közös program továbbá a remek hangulatú kínai-magyar gasztro- és kulturális-este is emelte a rendezvény meghittségét, tette szorosabbá a két nemzet közötti barátságot.
A Sanghaji Innovációs Fórumon ráadásul a Nemzeti Innovációs Ügynökség jóvoltából több magyar cég is bemutatkozhatott. Így a tojásfehérje-alapú proteindús tejtermék-helyettesítőket, azaz a ToTu-t kifejlesztő vállalat is megmutathatta magát és innovációit a távol-keleti piacon.
„Nagyon köszönjük, hogy Magyarországot több remek és innovatív céggel együtt mi is képviselhettük. Sokan talán nem tudják, de a laktóz-érzékenyek aránya, ami hazánkban a teljes lakosságot tekintve 30% körüli, Kínában szinte a teljes népességet érinti. Ráadásul az európai trendekkel ellenkezőleg, itt egyre nagyobb igény mutatkozik a jó minőségű állati fehérjeforrások iránt. Így egy tojásfehérje-alapú túró-, sajtkrém-, epres joghurt-alternatíva létjogosultsága teljesen indokolt. Persze a hatalmas Kínai piac megismerésében, amely nagyjából 1400 millió lakost foglal magában, még csak az első gyors lépéseket tesszük”
– mondta Dr. Németh Csaba, élelmiszer-mérnök, c. egyetemi tanár.
A magyar tejtermék-innovációk külföldi megismertetése természetesen közelebbi országokban is folytatódik. Hamarosan Belgrádban és Szkopjéban is több élelmiszer-kereskedelmi cégvezetőnek bemutatkoznak a legújabb fejlesztések.
Kapcsolódó cikkeink
Ezek a tényezők befolyásolták az árakat a tej- és a tojáspiacon
Két gyorsított ágazati vizsgálatot is lezárt a Gazdasági Versenyhivatal (GVH).…
Tovább olvasom >Áremelkedés, exportcsökkenés, új fogyasztói szokások – így alakult a baromfi- és tojáspiac 2025 első felében
Látványos változások jellemezték 2025 első félévét a hazai baromfi- és…
Tovább olvasom >Tojásválság küszöbén állunk?
Az amerikai és európai piacokon egyaránt áremelkedést tapasztalnak – a…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >