Változatlanul koncentrált az eladás, ha tejszínről van szó
A tejszín bolti forgalma mintegy 7 milliárd forintot ért el idén január–szeptember között. Három százalékkal többet, mint a tavalyi első kilenc hónap alatt. Mennyiséget tekintve 4 százalékos növekedést regisztrált a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.
Ha a csatornák piaci részesedését nézzük, akkor a tejszín eladása valamivel továbbra is koncentráltabb, mint a Nielsen által mért kilencven élelmiszer-kategória átlaga. Azonkívül annyi változott, hogy a hipermarket értékben mért részaránya 1 százalékponttal csökkent; a szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2500 négyzetméteres csatorna mutatója pedig 1 százalékkal nagyobb lett.
A Nielsen legutóbbi cenzusa 400 négyzetméteres és kisebb üzletből 15 623-at regisztrált. Azok együttesen a tejszínből származó bevétel közel egyharmadán, 30 százalékán osztoztak a legutóbbi két január–szeptemberi periódusban.
Kapcsolódó cikkeink
A portugál fogyasztók túlnyomó többsége továbbra is szereti a fizikai boltokat
Bár a portugál fogyasztók 22%-a vásárol online, túlnyomórészt továbbra is…
Tovább olvasom >Indul a Costa Art & Craft pályázat!
Egy jó kávé csodákra képes – felfrissít, inspirál, energiát ad.…
Tovább olvasom >Jövőre is drága maradhat a spanyol olívaolaj
Akár júniusig rekord magas maradhat a spanyolországi olívaolaj ára, miután…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >