Változatlanul koncentrált az eladás, ha tejszínről van szó
A tejszín bolti forgalma mintegy 7 milliárd forintot ért el idén január–szeptember között. Három százalékkal többet, mint a tavalyi első kilenc hónap alatt. Mennyiséget tekintve 4 százalékos növekedést regisztrált a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.
Ha a csatornák piaci részesedését nézzük, akkor a tejszín eladása valamivel továbbra is koncentráltabb, mint a Nielsen által mért kilencven élelmiszer-kategória átlaga. Azonkívül annyi változott, hogy a hipermarket értékben mért részaránya 1 százalékponttal csökkent; a szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2500 négyzetméteres csatorna mutatója pedig 1 százalékkal nagyobb lett.
A Nielsen legutóbbi cenzusa 400 négyzetméteres és kisebb üzletből 15 623-at regisztrált. Azok együttesen a tejszínből származó bevétel közel egyharmadán, 30 százalékán osztoztak a legutóbbi két január–szeptemberi periódusban.
Kapcsolódó cikkeink
Indul a Costa Art & Craft pályázat!
Egy jó kávé csodákra képes – felfrissít, inspirál, energiát ad.…
Tovább olvasom >Jövőre is drága maradhat a spanyol olívaolaj
Akár júniusig rekord magas maradhat a spanyolországi olívaolaj ára, miután…
Tovább olvasom >Húsz százalékkal nőtt a magyar kávépiac értéke 2022-ben, a volumen azonban csökkent
Az alapanyagok jelentős drágulása miatt a magyar kiskereskedelmi kávépiac értéke…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: A hazai fogyasztás erősödik
A hazai fogyasztás erősödik, a belső kereslet és az ettől…
Tovább olvasom >Októberben 2 százalékra gyorsult az eurózóna inflációja
Éves szinten 2 százalékra gyorsult a fogyasztói áremelkedés az euróövezetben…
Tovább olvasom >KSH: augusztusban 443 millió euró volt a termék-külkereskedelmi többlet
Augusztusban a kivitel volumene 5,6, a behozatalé 4,5 százalékkal csökkent…
Tovább olvasom >