„Sajtra fel”- Mozgalom a hazai sajtkultúra fejlesztéséért
Idén 39. alkalommal- ezúttal- Kaposváron került megrendezésre a Tej Világnap, ami a közönségprogramok mellett szakmai előadásokban is bővelkedett .A Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács minden évben megszervezi a Tej Világnapi rendezvényét, mert fontos felhívni az emberek figyelmét a tejfogyasztás jelentőségére. Az elmúlt időszakban évente 2-3 %-kal csökkent az egy főre jutó tejfogyasztás Magyarországon. A tavalyi évben 155-160 kg/fő/év volt az ún. tejegyenértékben számított fogyasztás hazánkban. A Tej Terméktanács célja, hogy ez a mutató néhány éven belül 200 kg/ fő/év körüli szintre emelkedjen.( Ha csak a tejfogyasztást nézzük, akkor évente mintegy 67 liter/fő folyadéktej fogy Magyarországon). A Tej Terméktanács a jövőben is folytatja a közösségi marketing tevékenységét, amelynek fókuszában a sajt fog állni.
A közeli jövő tevei között kiemelt helyen szerepelt a „ Sajtra fel” elnevezés. A sajtfogyasztást népszerűsítő programsorozat is, amelyet a Tej Terméktanács felkérésére Tábori Éva, a lebonyolításban közreműködő Clair and Curtis reklámügynökség ügyvezető ismertetett a szakmai közönség számára .
A program alapja egy, az EU által kiírt pályázat ( Mezőgazdasági termékeke EU belső piacon történő ismertetésének és promóciójának végrehajtása), melyen a Tej Terméktanács szakmai javaslata sikerrel szerepelt az idei év elején. A kampány célja a hazai piac vonatkozásában a sajt- és tejtermékek fogyasztásának népszerűsítése, amit a hazai „ sajtkampányok” hiánya is indokolttá tesz.
A nyáron induló „Sajtra fel” c. kampány több fontos célt tűzött ki maga elé, a lakosság sajtismereteinek bővítése, az iskolai programok rendezése, szakiskolás tanulók tematikus képzése, sajttal, túróval készült ételek körének szélesítése, vagy éppen a vásárlói kosár sajtmennyiségének növelése csak néhány példa ezek közül .
Ahogy Tábori Éva elmondta: „ A másfél éves kampány csak a mag, az igazi sikerhez nagyobb, szerteágazó összefogásra van szükség”.
Az összefogás a szektor közös érdeke, gyártók, kereskedők, lakosság, gasztro-szakma, otthoni, „ kézműves” sajtkészítők, vagy éppen a média együtt tehetnek az eredményességért. Éppen ezért a Tej Terméktanács-jelenleg is- azon dolgozik, hogy a feleket egy asztalhoz ültetve szülessenek olyan konszenzusok, melyek a központi kampányt támogatva érik el, hogy a változatos sajtfogyasztás hozzájáruljon az egészséges életmódhoz.
Célként az EU konkrét számokat is meghatározott, ezek mértéke a KSH adataira építve mintegy 4o dkg éves fogyasztói kosárnövekedést irányoz elő, a kutatások a Pécsi Tudomány Egyetem szakértelmére építve készülnek.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: szeptemberben a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakához viszonyítva 1,7 százalékkal nőtt, az előző hónaphoz képest 1,4 százalékkal csökkent
Szeptemberben a kiskereskedelmi forgalom volumene a nyers és a naptárhatástól…
Tovább olvasom >Gyengén indult az ősz a kiskereskedelemben
Az előző havi, augusztusi adatokhoz viszonyítva nem indult jól az…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával szűri ki az Amazon a hibás termékeket szállítás előtt
Az Amazon „Project P. I.” modellje (a P. I. a private investigator, azaz…
Tovább olvasom >