Sajátmárkás üzletet nyit az Auchan Oroszországban
A francia Auchan kiskereskedelmi vállalat új, szinte kizárólag sajátmárkás termékeket árusító üzletet tervez nyitni Oroszországban, kétszeresére növelve ezzel jelenlétét egy olyan piacon, amelyet sok más nyugati kereskedelmi vállalat elkerül Oroszország ukrajnai fellépése miatt.
Az Auchan Retail Russia szerint az új „My Auchan” áruház mintegy 900, 90%-ban az Auchan saját márkái alá tartozó termékből álló választékot kínál majd.
Az Auchan oroszországi jelenlétének fenntartásáról szóló döntése okán Ukrajna bojkottra szólította fel az üzletláncot.
Fő küldetés
Az Auchan elmondta, hogy fő célja Oroszországban az, hogy a lakosságot minőségi termékekkel lássa el megfizethető áron.
Az Auchan vezérigazgatója a Journal du Dimanche című francia lapban egy tavaly márciusban megjelent interjúban jelentette be, hogy nem vonul ki a vállalat Oroszországból.
„Számunkra a legfontosabb, hogy megtartsuk alkalmazottainkat és elsődleges küldetésünknek megfelelően biztosítsuk a két ország lakosságának további élelmezését” – mondta Yves Claude.
A kiskereskedő a honlapján közzétett nyilatkozatában úgy fogalmazott, hogy hűséges marad a „lakossághoz, amely nem visel személyes felelősséget a háború kirobbantásában”.
Mi nem azt választottuk, hogy cserbenhagyjuk alkalmazottainkat, családjaikat és vásárlóinkat. Ahogy Emmanuel Macron francia elnök emlékeztetett: „nem állunk háborúban az orosz néppel”. Azt is hozzátette, hogy operációjuk bezárása „előre megfontolt csőd” lenne, ami üzleti tevékenységének kisajátításához vezetne, „ez pedig az orosz gazdasági és pénzügyi ökoszisztémát erősítené”.
Kapcsolódó cikkeink
Ukrán import GMO-élelmiszerek ellen szólalt fel Szijjártó Péter
Magyarország nemmel fog szavazni az ukrajnai mezőgazdasági termékekre vonatkozó korlátlan,…
Tovább olvasom >Többségi tulajdont szerzett a Magnit az Azbuka Vkusa prémium üzletláncban
A Magnit, Oroszország egyik legnagyobb kiskereskedelmi lánca többségi részesedést vásárolt…
Tovább olvasom >Drágul a sárgarépa Ukrajnában a kínálati szűkülés miatt
Április végére jelentősen megemelkedett a sárgarépa ára az ukrán piacokon…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megjelent az FMCG-piac 2024. évi kereskedelmi toplistája
Maradt minden a régiben: Lidl, SPAR, Tesco a dobogósok sorrendje!…
Tovább olvasom >KSH: 2025 első negyedévében a gazdaság teljesítménye stagnált a 2024. első negyedévihez képest
Magyarország bruttó hazai termékének volumene 2025 első negyedévében a nyers…
Tovább olvasom >Vegyszerkoktél a tányéron: riasztó adatok az európai élelmiszerek szennyezettségéről
Az Európai Élelmiszerbiztonsági Hivatal (EFSA) friss jelentése szerint az európai…
Tovább olvasom >