Saját zászlók alatt II.

Szerző: trademagazin Dátum: 2009. 08. 27. 08:00

Nem igazán jellemző eleme a saját márkás termékek rendszerének a bor, a Tesco mégis megkülönböztetett figyelemmel kezeli ezek választékának megfelelő alakítását.A Tesco saját márkás borainak kínálatát a termékek származási helyétől függően két különböző gárda állítja össze. A magyar borokat a lánc hazai szakemberei választják ki, az ezeknél hozzávetőlegesen háromszor nagyobb választékban kapható külföldieket pedig egy nemzetközi csapat válogatja ki a közép-kelet-európai régió számára – informálja lapunkat Bónizs Viktor, a Tesco-Global Áruházak Zrt. ezért a területért felelős kereskedelmi üzletág-igazgatója. Ennek megfelelően a saját márkás borok választékának összetétele inkább a nemzetközi ízlésvilágnak felel meg, azaz ebben a kategóriában – a desszertborokat nem számítva – csak száraz borokat kínálnak.
A Tesco mintegy tízmilliárd forintos teljes éves borforgalmából 10 százalékot tesz ki a saját márkás borok forgalma. Vannak a kínálatban mindössze tájak, borvidékek nevével definiált, és vannak fajtaspecifikus borok – három árkategóriában: 500 Ft alatt, 500-700 Ft között és 700-1100 Ft között. Kiválasztásuk meghatározó elve a jó ár-érték arány. Ezt egy első hallásra igen egyszerű, de annál nagyobb hozzáértést igénylő módszer alkalmazása teszi lehetővé. Egy-egy termék „megteremtéséhez” kiválasztanak egy többnyire népszerű borfajtát, ez lesz az összehasonlító, úgynevezett benchmark-termék. Ennek megfelelő vagy ennél jobb minőséget kell felmutatnia a Tesco saját márkájának a kategóriában – legyen szó akár egy Egri Bikavérről vagy egy California Tesco válogatásról.
A Tesco minden esetben saját válogatásként jellemzi fajtáról vagy borvidékről elnevezett borait, fiktív márkaneveket nem használnak.

Kapcsolódó cikkeink