Saját tőkéből lép nemzetközi piacra a Diverzum

Szerző: Trademagazin Dátum: 2025. 10. 13. 10:57
🎧 Hallgasd a cikket:

Nemzetközi piacra lépett a Diverzum, saját forrásból finanszírozva elindította szolgáltatásait Romániában, jelentette be a negyedik születésnapját ünneplő cég.  A Diverzum éves beszámolójában a cég eredményeiről, az elmúlt év mérföldköveiről, a Gen Z vásárlási szokásairól, költéseikről is izgalmas adatokat osztottak meg az alapítók, de a ma már 28 fős Diverzum csapat szervezeti filozófiájáról is beszéltek.

A Diverzum, a diákokat célzó digitális kedvezményplatform, négyéves fennállása alkalmából újabb jelentős mérföldkőhöz érkezett. A nemzetközi startup szcénában formabontó módon, külső befektetők bevonása nélkül, saját tőkéből valósította meg romániai indulását. A hírt a cég 4. születésnapi ünnepségén jelentették be.

„Startupként nem a bőség zavarából indultunk, de a kezdeti forráshiányból, mindössze 200 ezer euró bevonásával is sikerült értéket teremtenünk. Most pedig eljutottunk oda, hogy önerőből terjeszkedünk.”

– emelték ki Gyarmati Fanni és László Miki a Diverzum alapítói.

„Nagy eredménynek tartjuk, hogy mindezt saját tőkéből tudtuk meglépni, ez a startup piacon ritkaság. Mindenképpen ezt szerettük volna, ez több döntési szabadságot jelent, és azt is jelzi, hogy a magyar piacon már önfenntartó megoldást hoztunk létre.”

A romániai piacra való belépés előkészítése júniusban elkezdődött, a platform szeptember elején indult el, mára 5000 regisztrált felhasználójuk és 15 partnerük van és ezek a számok folyamatosan nőnek. Az indulás során a Diverzum olyan globálisan is jelenlévő márkákkal lépett partnerségre, akik itthon is meghatározó szereplők, és már bizonyították elkötelezettségüket a fiatal generációk iránt.

„Még dinamikusabb növekedésre számítunk, mint itthon, hiszen négy év tapasztalata van a hátunk mögött és összeállt egy remek, hozzáértő csapat.”

– tette hozzá László Miki.

Az új piacon szintén nem csak a szolgáltatás bevezetésére, hanem a társadalmi szemléletformálásra is nagy hangsúlyt fektet a Diverzum.

„Ahogyan Magyarországon, úgy Romániában is célunk, hogy kulturális változást segítsünk elő, mely által a diákok több figyelmet kapnak a cégektől és a tágabb társadalomtól. A márkák a diákkedvezmények kínálása által nemcsak vásárlókat, hanem elkötelezett fiatal követőket szerezhetnek, akik felnőttként is velük maradnak. A diákok pedig különleges bánásmódban részesülhetnek, ezzel felhőtlenebbé téve életüknek ezt a meghatározó szakaszát”

– mondták az alapítók.

És hogy melyek az elmúlt év legfontosabb Diverzum számai?

210 ezer aktív felhasználó, ami 50%-os növekedést jelent 2024-hez képest.

2025. szeptemberében a platform havi forgalma rekord szintű, mintegy 1,1 milliárd Ft-ra nőtt – csaknem megháromszorozódott – az előző év októberéhez képest a diákok havi költése.

Míg 2025 januárjáig a diákok összesen 1 milliárd forintot spóroltak a platformon keresztül, ugyanez az érték ma már meghaladta a 2 milliárdot. Az idei cél pedig a 2,5 milliárd forintos diákkedvezmény-használat elérése.

A Diverzum felmérése szerint egy diák havonta átlagosan 245 000 Ft-ot költ, a legnagyobb arányban bevásárlásra, divatra, illetve szolgáltatásokra.

A diákok 70%-a hetente egyszer legalább aktivál egy kedvezményt a Diverzumon.

A Diverzum szervezete

A Diverzum négy éve indult, azzal a céllal, hogy hidat építsen a Z generáció és a márkák között, és teret adjon a fiatalok hangjának. Azóta a cég 28 fős, de jelenleg is növekvő csapattá fejlődött, számos kampánnyal, együttműködéssel és szakmai mérföldkővel a háta mögött.

„A csapat növekedésével együtt alakult ki a Diverzum különleges HR-szemlélete is. Nálunk a HR nem csupán osztály vagy adminisztratív feladat, nálunk ez egyfajta mindennapi gondolkodásmód. Decentralizáltan működik, mindenki részt vesz a kiválasztásban és a transzparens és folyamatos visszajelzésekre alapuló kultúra kialakításában. Emellett meglehetősen demokratikus a működés, a kitűzött célokra és a közös felelősségvállalásra helyezzük a hangsúlyt, nem pedig az egyéb bürokratikus keretekhez való túl szoros ragaszkodásra – ez lehetővé teszi, hogy mindenki a legjobbat hozza ki magából. Fantasztikus csapatunk van, nélkülük nem jutott volna el a cég ehhez a mérföldkőhöz.”

– mondta el László Miki.

A Diverzum folyamatosan fogad gyakornokokat, akik friss nézőpontokat és energiát hoznak a mindennapokba, miközben a tapasztaltabb kollégák támogatják őket mentorálással és szakmai iránymutatással. Ez a generációk és tapasztalatok közötti sokszínűség a szervezet egyik legnagyobb erőforrása.

A Diverzum sikerei a számok tükrében:

Diverzum mára több mint 210.000 aktív felhasználóval rendelkezik, akik összetételükben is sokszínű közösséget alkotnak. A legaktívabb korosztályok a 14–21 évesek, míg a platform használóinak több mint fele Budapestről érkezik, de egyre többen csatlakoznak az agglomerációból és az ország többi vármegyéjéből is.

Ez a közösség 2025 szeptemberében már havi 1,1 milliárd forintot költött a platformon keresztül.  Emellett a márkák oldalán is folyamatos a bővülés, új partnereik között olyan nevek találhatók, mint: Shell, iCentre, Yettel, GreenGo, Xiaomi, Asus, Butlers, Intimissimi, Uber és Pizza Hut.

A Diverzum nem csupán egy kedvezményplatform – ma már valódi döntési pont a diákok vásárlási útvonalán. A felhasználók egyre nagyobb arányban a platformon keresztül választanak márkát, szolgáltatót vagy terméket, legyen szó telefon-előfizetésről, ruházatról vagy akár nagyobb értékű elektronikai eszközökről.

 

Címkék:

Kapcsolódó cikkeink