Saját márkás termékekkel bővült a KMÉ védjegyesek köre
A Kiváló Magyar Élelmiszer védjegyrendszer megújulásának köszönhetően ezentúl a kereskedelmi láncok saját márkás élelmiszerei is elnyerhetik a Kiváló Magyar Élelmiszer garanciajelet. A budaörsi Tesco áruházban augusztus 7-én megrendezett díjátadó az első alkalom volt hazánkban, hogy egy üzletlánc kereskedelmi márkás termékei elismerést kaptak.
A jövőben az Eisberg Hungary Kft., a Kalocsai Fűszerpaprika Zrt., a Soós Tészta Kft., a SOLE-MIZO Zrt., a Tejmanufaktúra Kft., valamint a Szegedi Paprika Fűszer- és Konzervgyártó Zrt. összesen 29 Tesco saját márkás terméke viselheti a KMÉ védjegyet.
Bognár Lajos, a Földművelésügyi Minisztérium élelmiszerlánc-felügyeletért felelős helyettes államtitkára az eseményen kifejtette, hogy a KMÉ védjegyrendszer nemrég teljes megújuláson ment keresztül. Ennek keretében a nevezés és a védjegyhasználat díjmentessé vált, másrészről azonban a feltételek és a követelmények jelentősen szigorodtak. Az új tanúsítási rendszerben az érzékszervi tulajdonságok mellett a megjelenés, a dizájn, a csomagolás, továbbá a termékvédelem, a fogyasztóbarát eljárások, valamint az összetétel és a tápérték is fontos szempontja az értékelésnek.
Kiemelte: a megújulás céljai közt szerepelt, hogy az elmúlt években kialakult, a saját márkás termékekkel szemben gyenge minőséget társító, negatív képet enyhítsék, illetve megszüntessék.
Zsigó Róbert élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkár szerint a védjegy állami garanciát, egyfajta biztosítékot nyújt a fogyasztónak arról, hogy az általa vásárolt termék kiváló minőségű, és a beszállító, valamint a kereskedelmi lánc közötti együttműködés a kölcsönös tiszteleten alapul. Bejelentése szerint a kormány az előző évekhez képest háromszor-négyszer annyi forrást próbál biztosítani az élelmiszeripar fejlesztésére, emellett ösztönözni kívánja, hogy a kereskedelmi láncokban forgalmazott magyar termékek aránya az eddiginél lényegesen magasabb legyen. Fontosnak tartják azt is, hogy növekedjen a termelői, feldolgozói integrációk, együttműködések aránya is.
Nigel Jones, a Tesco-Global Áruházak Zrt. vezérigazgatója szerint az elismerés nem a Tesco, sokkal inkább a beszállítók sikeréről szól. Elmondta, hogy jelenleg már mintegy 1500 magyar beszállítóval dolgoznak, a kormánnyal és a hatóságokkal együttműködve pedig elérték, hogy a kisebb regionális beszállítók mostanra nemzetközi partnerekké váltak. Az üzletlánc beszállítói a világ minden tájára exportálják a magyar árucikkeket.
A Tesco hazai leányának élelmiszer-választékában több mint 3200 saját márkás termék található, ezek nagyjából fele magyar termék. Nigel Jones szerint a fogyasztói visszajelzések alapján megállapítható, hogy a termékek hazai eredete a magyar vásárlók számára nagyon fontos szempont.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: szeptemberben a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakához viszonyítva 1,7 százalékkal nőtt, az előző hónaphoz képest 1,4 százalékkal csökkent
Szeptemberben a kiskereskedelmi forgalom volumene a nyers és a naptárhatástól…
Tovább olvasom >Gyengén indult az ősz a kiskereskedelemben
Az előző havi, augusztusi adatokhoz viszonyítva nem indult jól az…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával szűri ki az Amazon a hibás termékeket szállítás előtt
Az Amazon „Project P. I.” modellje (a P. I. a private investigator, azaz…
Tovább olvasom >