Saját márkák lendületben
A praliné kiskereskedelmi forgalma lendületesen növekszik. Mind mennyiségben, mind értékben 10 százalékkal többet adtak el belőle a boltokban 2006. június–2007. május között, mint egy évvel azelőtt. A piac mérete immár meghaladja a 15 milliárd forintot a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe szerint. A praliné a modern bolttípusok jellemző terméke. Mennyiségben az összes forgalom 75 százalékát elviszik a 400 négyzetméternél nagyobb eladóterű üzletek: a hiper- és szupermarket, valamint a diszkont.
Fontos szerepet játszik a változásokban a diszkontláncok saját márkás kínálata. A praliné – mennyiségben mért – bolti értékesítéséből ugyanis 21 százalék jutott a kereskedelmi márkákra idén április–májusban, szemben az egy évvel korábbi 16, illetve a tavalyelőtti negyedik–ötödik havi 8 százalékos mutatóval.
A 401–2500 négyzetméteres bolttípus egyik évről a másikra 2 százalékponttal növelte piaci részesedését a praliné forgalmazásából. Ugyanennyivel csökkent a 400 négyzetméteres és kisebb boltok részaránya.
A csokoládékategória bolti eladásaiból értékben a pralinéra ugyanakkora hányad jut, mint a táblás csokoládéra. Mennyiségben a szegmensek sorrendje: szeletes csokoládé, táblás és praliné.
A kiskereskedelmi eladások több mint felét viszi el a nem alkoholos egyfajta praliné. A második legnagyobb, vegyes szegmens valamelyest javított pozícióján. Mégpedig az alkoholos egyfajta rovására.
A praliné átlagos fogyasztói árának alakulása a legutóbbi időszakban.
Forint/kilogramm
Szegmens 2005. 2006. 2006. 2007.
ápr.–máj. ápr.–máj. okt.–nov. ápr.–máj.
Nem alkoholos egyféle 3481 3385 3247 3332
Vegyes 3302 3128 3152 3206
Alkoholos egyféle 3212 2995 3152 3166
Forrás: Nielsen
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Indul a karácsonyi roham a játékpiacon
Kezdetét veszi a hazai játékpiac legforgalmasabb időszaka: a karácsony előtti…
Tovább olvasom >Többutas csomagolások jövője – mire készüljön a kereskedelmi szektor?
Az Európai Parlament 2024. április 24-én jogalkotási állásfoglalást adott ki…
Tovább olvasom >10 éves a magyar Black Friday – az akcióvadászattól a tudatos vásárlásig
A Black Friday Magyarországon 10 év alatt sokat változott: míg…
Tovább olvasom >