Saját kézzel, ötévente, fehérre – így festik otthonukat a magyarok
A magyarok, csehek és szlovákok festési szokásait térképezte fel a PPG Trilak. A legnépszerűbb szín egyöntetűen a fehér lett, a magyarok kétharmada pedig legalább ötévente kezébe veszi a festőhengert- és azt nem is engedi át másnak.
A tartósság az egyik legfontosabb szempont a magyarok számára, amikor festéket vásárolnak – derült ki a PPG Trilak legújabb felméréséből. A festék kiválasztásakor ezeket a szempontokat a fenntarthatóság és a könnyű alkalmazhatóság követte. Érdekesség, hogy ezen a sorrenden sem a válaszadók, neme, sem a kora nem változtatott, sőt, hasonlóan gondolkodnak erről a cseh és szlovák vásárlók is.
„Nagyon pozitívnak tartjuk, hogy a fenntarthatóság a legfontosabb vásárlási szempontok között van a magyar vásárlók körében, a válaszadók 69%-a szerint fontos, hogy a színek fenntarthatóak legyenek. Az, hogy segítünk ügyfeleinknek fenntarthatósági céljaik elérésében, hatalmas lehetőséget jelent, és mi egyedülálló helyzetben vagyunk ahhoz, hogy az általuk választott partnerek legyünk”
– mondta Miavecz István, a PPG Trilak igazgatója az eredményekkel kapcsolatban.
Érdekesség, hogy az egyes korosztályokat vizsgálva az 50-59 évesek között legmagasabb, a fenntarthatóságot fontosnak tartók aránya, 75%-uk gondolja így.
A festék kiválasztásakor a beszerzés helye is fontos kérdés, a magyarok többsége a barkácsáruházak felé veszi az irányt, de a válaszadók harmada kisebb üzletekben is szívesen vásárol. Majdnem minden ötödik válaszadó (19%) számára mérvadó a távolság és a legközelebbi szaküzletet keresi fel, függetlenül annak kínálatától. Ez a szempont főleg a fiatalabb korosztályoknál érvényesül, a 18-39 évesek negyede a lakóhelyéhez közel keres festéket. A beszerzés helyét természetesen a lakóhely mérete is meghatározza, a nagyvárosokban, ahol több barkácsáruház is elérhető, 70% választja ezeket a vásárláshoz. A 100 ezernél kisebb lélekszámú települések esetén 56% keresi az áruházakat, és többen vásárolnak kisebb szaküzletekben. A nagyáruházak népszerűsége a résztvevő országok közül csak nálunk ennyire egyértelmű, a szlovák és cseh vásárlók körében a kisebb szaküzletek a legnépszerűbbek.
Abban, hogy milyen gyakorisággal festenek otthon, nagyjából minden országban hasonlóan gondolkodnak a megkérdezettek, a többség (mindhárom piacon 60% körüli aránnyal) legalább ötévente fest. A felmérés nem csak az otthon festésének gyakoriságára, de arra is kitért, hogy ezt a megkérdezettek maguk végzik el, vagy esetleg szakembert hívnak. A válasz itt is egyöntetű volt, a többség, a magyarok 63 százaléka maga végzi el a munkát annak egyszerűsége miatt.
A leggyakrabban választott festékszín mindhárom országban a fehér, habár cseh és szlovák szomszédainknál jóval népszerűbb ez a választás (75%), mint itthon (51%). A magyar otthonok harmadában nincsen domináló szín, különböző színek váltják egymást. Minden ötödik megkérdezett választ valamilyen fehértől eltérő, uralkodó színt otthonába. Érdekesség, hogy a szlovákok és csehek mindössze 6-7 százaléka tesz ugyanígy. A színek kiválasztásakor a foltállóság a legfontosabb szempont, ezt követi a gyors száradás, az antibakteriális tulajdonságok és a fenntarthatóság.
Kapcsolódó cikkeink
Túlturizmus Európában: vízágyús tüntetések Barcelonában, tiltások Budapesten
A rövid távú lakáskiadás, a turistahordák és az infrastruktúra túlterheltsége…
Tovább olvasom >Szennyeződés ellen, fenntarthatóság mellett
A tisztítószerek és takarítóeszközök piacán a fenntarthatóság, a technológiai fejlesztések…
Tovább olvasom >Minőség, fenntarthatóság, innováció: saját márkás papírtermékcsaládot mutatott be a B+N Referencia Zrt.
Saját márkás papírtermékcsaládot hozott létre HYGON márkanév alatt a B+N…
Tovább olvasom >További cikkeink
Húsvéti hosszú hétvége: így alakul az üzletek nyitvatartása 2025-ben
A húsvéti ünnepek idején alaposan átalakul a hazai üzletláncok nyitvatartása:…
Tovább olvasom >A várakozásokon felül alakult az euróövezet ipari termelése februárban
Februárban a várakozásokon felüli mértékben növekedett az euróövezet ipari termelése…
Tovább olvasom >Zsigó Róbert: átlagosan majdnem húsz százalékos az árrésstop hatása
Az árrésstop bevezetésének hatására négy hét alatt átlagosan 18,6 százalékkal…
Tovább olvasom >