Saját hulladékából készít papírzacskót a Tesco
Partnerségre lépett a Tesco és a Mondi, hogy közösen hasznosítsák újra a Tesco raktáraiban képződő papírhulladékot, és abból papírzacskót gyártsanak. A Tesco nagy erőkkel dolgozik azon, hogy elérje a nettó zéró emissziós célt. Ennek részeként a Remove, Reduce, Reuse, Recyle négyes jelszó mentén igyekszik megvalósítani fenntarthatósági célkitűzéseit.
Ez az első olyan alkalom, hogy a Tesco közvetlenül dolgozik együtt egy papírgyártóval annak érdekében, hogy papírhulladékát megújuló forrásként kezelje és hasznosítsa újra a körkörös gazdasági modell mentén. A Mondi a Tesco hullámpapír-hulladékát fogja feldolgozni oly módon, hogy a használt rostokat újakkal vegyíti, s ezáltal alkotja meg az újrahasznosítható, magas teherbírású papírzacskókat. Az ún. EcoVantage papír a Mondi cseh gyárában készül majd.
A friss és használt rostok együttes használatának előnye, hogy a Mondi EcoVantage papírja az erőt, a nyomtathatóságot és a friss rostszerkezet megjelenését adja a zacskó felső rétegének, míg az újrahasznosított rostok képzik az alsó réteget.
– EcoSolutions nevű megközelítésünk azt jelenti, hogy szorosan együttműködünk vásárlóinkkal annak érdekében, hogy az igényeiknek a lehető legjobban megfelelő terméket állítsuk elő. Amikor csak lehet, papírt használunk, amikor pedig az a hasznos, műanyagot. A Tescoval immár több mint két éve dolgozunk együtt ezen a projekten annak érdekében, hogy a raktárban keletkező hulladékból olyan, magas minőségű terméket állítsunk elő, ami erős, megújuló forrásokon alapul, újrahasznosított anyagokat alkalmaz, teljes mértékben újrahasznosítható, s hozzájárul a körforgásos gazdaság megteremtéséhez. EcoVantage papírunk lehetővé teszi a fogyasztók számára, hogy akár többször is használhassák a papírzacskót annak ellenére, hogy újrahasznosított termékről van szó – mondja Paulus Goess, a Mondi sales igazgatója.
Hevesi Nóra, a Tesco Magyarország kommunikációs vezetője hozzáteszi: – Felelős kiskereskedőként saját hulladékunk újrahasznosítása és csökkentése alapvető fontossággal bír számunkra. 2019-ben elköteleztük magunkat, hogy fenntarthatóbbá tesszük saját márkás termékeink csomagolását. A célunk az, hogy 2025-re 100%-ban újrahasznosított csomagolást használjunk, ahol csak lehetséges. Nagy előrelépést tettünk azáltal, hogy 454 tonnányi nehezen újrahasznosítható csomagolóanyagot távolítottunk el a teljes volumenből, s izgalmasnak tartjuk, hogy képesek vagyunk zárt hurkot létrehozni azáltal, hogy a raktárainkban képződő papírhulladékból bevásárlózacskókat készítünk.
A Tesco 2020 novemberében kezdte tesztelni az EcoVantage papírból készült zacskókat Magyarországon, Lengyelországban, Csehországban és Szlovákiában.
Kapcsolódó cikkeink
Extra löket, extra alacsony áron a Tescótól
Új év, új élet – mondogatjuk magunknak szinte minden év…
Tovább olvasom >Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Van egy szkepszis a fenntarthatóság terén
A Capgemini Kutatóintézet 2024-es felmérése szerint a vállalatok fenntarthatóság terén…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: novemberben a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 4,1, az előző havit 0,6 százalékkal haladta meg
2024. novemberben a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint…
Tovább olvasom >NGM: láthatóan kezd visszatérni a lakosság bizalma
A kormány azon dolgozik, hogy a gazdaság jobban teljesítsen, így…
Tovább olvasom >Fidelity Kitekintés 2025: Az USA készen áll a reflációra
A republikánusok fölényes győzelme a novemberi választásokon jelentősen megváltoztatta a…
Tovább olvasom >