Saját hulladékából készít papírzacskót a Tesco
Partnerségre lépett a Tesco és a Mondi, hogy közösen hasznosítsák újra a Tesco raktáraiban képződő papírhulladékot, és abból papírzacskót gyártsanak. A Tesco nagy erőkkel dolgozik azon, hogy elérje a nettó zéró emissziós célt. Ennek részeként a Remove, Reduce, Reuse, Recyle négyes jelszó mentén igyekszik megvalósítani fenntarthatósági célkitűzéseit.
![tesco logo](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2020/03/Tesco_Logo-300x169.jpg)
Egy lépéssel közelebb a körforgásos gazdasághoz
Ez az első olyan alkalom, hogy a Tesco közvetlenül dolgozik együtt egy papírgyártóval annak érdekében, hogy papírhulladékát megújuló forrásként kezelje és hasznosítsa újra a körkörös gazdasági modell mentén. A Mondi a Tesco hullámpapír-hulladékát fogja feldolgozni oly módon, hogy a használt rostokat újakkal vegyíti, s ezáltal alkotja meg az újrahasznosítható, magas teherbírású papírzacskókat. Az ún. EcoVantage papír a Mondi cseh gyárában készül majd.
A friss és használt rostok együttes használatának előnye, hogy a Mondi EcoVantage papírja az erőt, a nyomtathatóságot és a friss rostszerkezet megjelenését adja a zacskó felső rétegének, míg az újrahasznosított rostok képzik az alsó réteget.
– EcoSolutions nevű megközelítésünk azt jelenti, hogy szorosan együttműködünk vásárlóinkkal annak érdekében, hogy az igényeiknek a lehető legjobban megfelelő terméket állítsuk elő. Amikor csak lehet, papírt használunk, amikor pedig az a hasznos, műanyagot. A Tescoval immár több mint két éve dolgozunk együtt ezen a projekten annak érdekében, hogy a raktárban keletkező hulladékból olyan, magas minőségű terméket állítsunk elő, ami erős, megújuló forrásokon alapul, újrahasznosított anyagokat alkalmaz, teljes mértékben újrahasznosítható, s hozzájárul a körforgásos gazdaság megteremtéséhez. EcoVantage papírunk lehetővé teszi a fogyasztók számára, hogy akár többször is használhassák a papírzacskót annak ellenére, hogy újrahasznosított termékről van szó – mondja Paulus Goess, a Mondi sales igazgatója.
Hevesi Nóra, a Tesco Magyarország kommunikációs vezetője hozzáteszi: – Felelős kiskereskedőként saját hulladékunk újrahasznosítása és csökkentése alapvető fontossággal bír számunkra. 2019-ben elköteleztük magunkat, hogy fenntarthatóbbá tesszük saját márkás termékeink csomagolását. A célunk az, hogy 2025-re 100%-ban újrahasznosított csomagolást használjunk, ahol csak lehetséges. Nagy előrelépést tettünk azáltal, hogy 454 tonnányi nehezen újrahasznosítható csomagolóanyagot távolítottunk el a teljes volumenből, s izgalmasnak tartjuk, hogy képesek vagyunk zárt hurkot létrehozni azáltal, hogy a raktárainkban képződő papírhulladékból bevásárlózacskókat készítünk.
A Tesco 2020 novemberében kezdte tesztelni az EcoVantage papírból készült zacskókat Magyarországon, Lengyelországban, Csehországban és Szlovákiában.
Kapcsolódó cikkeink
Új típusú eladáshelyi hirdetőeszközt vezet be Magyarországon a Tesco
A Tesco június 21-én, a kiskereskedelmi ügyféladatokat elemző dunnhumby-val közösen…
Tovább olvasom >Növekedett a kereskedelem és az FMCG vonzereje a munkavállalók körében
Április 25-én 11. alkalommal hirdette ki a Randstad Magyarország legnépszerűbb…
Tovább olvasom >Idén nyáron is tescózhatunk a Balatonon: kiszállítás akár 30 perc alatt a nyaralóba
A balatoni nyaralás egyszerre szólhat a gondtalan kikapcsolódásról és a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyar szakembert lett a Danone kelet- és közép-európai értékesítési vezetője
Bolyós Enikő idén júliustól budapesti székhellyel szervezi és irányítja a…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >