Saját borosüveg-visszagyűjtő rendszert működtet a Varga Pincészet
A Varga Pincészet a jövőben csak saját logós, betétdíjas üvegben palackozza borait, ez környezetbarát és költségtakarékos megoldás, ami versenyelőnyt jelent a külföldi termékekkel szemben is – mondta Varga Bálint, a Varga Pincészet Kft. ügyvezetője szerdán sajtótájékoztatón, a budai Borfesztiválon.
Elmondta: 2013 január elsején vezették be a sajátgyűjtésű rendszert, azóta a rendszerben lévő Varga logós üveg 70 százalékát visszavitték a vevők. Számításuk szerint az évi eladott 5 millió palackból 4-4,5 milliót vesznek vissza, ami üvegenként 63 forint megtakarítást hoz a palackozáskor, a vásárlónak pedig 99 forintot térítenek vissza visszaváltás esetén.
Jelenleg mintegy 2,8 millió Varga logóval ellátott borosüveg van a rendszerben, ennek az értéke 200 millió forint, és 150 ezer rekeszt mozgatnak 180 millió forint értékben, ez a mennyiség növekedni fog – tette hozzá.
A sajátgyűjtésű rendszer bevezetését a kereskedelem elfogadta, a környezettudatos kereskedők pedig egyértelműen támogatták, de voltak kétkedők is – mondta Varga Bálint, aki szerint rendszerük révén megvalósul a szennyező fizet elv is, mert az bukja el a mintegy 100 forint betétdíjat, aki nem vesz részt a visszagyűjtésben.
Wégner Krisztina, a szelektívhulladék területet koordináló állami szervezet, az Országos Hulladékgazdálkodási Ügynökség (OHÜ) főosztályvezetője elmondta, hogy a csomagolási hulladék egyik kiemelt eleme az üveg. A magyarországi teljes éves csomagolás-kibocsátás 1-1,1 millió tonna, ebből 500-600 ezer tonnára tehető a visszagyűjtés, az üvegnél ennél kedvezőtlenebb az arány, 100-110 ezer tonnás kibocsátás mellett 30-35 ezer tonna a visszagyűjtés.
Wégner Krisztina elmondta, hogy az idén szeretnék elérni az üvegeknél a 60 százalékos visszagyűjtési arányt úgy, hogy az ügynökség az ipari szereplőknél és a visszagyűjtő rendszert működtető közszolgáltatóknál tovább emelné a begyűjtésért járó díjat.
Az OHÜ főosztályvezetője kiemelte a szemléletformálás fontosságát. Hangsúlyozta: uniós előírás alapján 2020-ra, 2025-re és 2030-ra 70, 80 és 90 százakra kell növelni a visszagyűjtési arányt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >Zárás után extra vásárlási lehetőséggel várja törzsvásárlóit az Auchan
December 14-én záróra után különleges vásárlási lehetőséget biztosít Bizalomkártyás törzsvásárlóinak…
Tovább olvasom >