RTD-koktélban találkozik az Absolut Vodka és a Sprite
Az Absolut Vodka és a Sprite kedvelői hamarosan dobozból kortyolhatják majd kedvenc koktéljukat, miután a Pernod Ricard és a Coca-Cola megállapodtak egy olyan azonnali fogyasztásra kész (RTD) változatról, amely a Sprite és az Absolut Vodka keverésével készül.
A francia Pernod Ricard és a Coca Cola Co. hétfőn közölte, hogy az Absolut s a Sprite dobozos koktél 2024 elejétől kerül bevezetésre egyes európai piacokon, köztük Nagy-Britanniában, Hollandiában és Spanyolországban.
A dobozokon a világ két legismertebb védjegye lesz látható – közölték a vállalatok.
Az olyan üdítőital-gyártók, mint a tavaly a Jack Daniels whiskyvel partnerségre lépett Coca Cola az előre kevert koktélok növekvő népszerűsége közepette egyre jobban terjeszkednek az alkoholos italok számos kulcsfontosságú piacán.
Eközben a szeszesital-gyártók is igyekeznek egy olyan kategóriából profitálni, amelynek értéke az IWSR tavalyi becslései szerint 2022 és 2026 között értékben várhatóan 11,6 milliárd dollárral nő, míg a volumenalapon 24%-kal bővül.
– A Sprite és az Absolut vodka remek párosítás, és meg vagyok győződve arról, hogy összefogásunk az egész alkoholos RTD kategóriát magasabb szintre emeli – mondta Alexandre Ricard, a Pernod vezérigazgatója.
A Pernod szerint a vodka az alkoholos ready-to-drink termékek egyik legnépszerűbb alapanyaga, míg a citromos-lime-os üdítő az előre kevert koktélok egyik legkedveltebb mixere.
Az IWSR 2022-es kutatása alapján a szeszesital-alapú termékek – különösen a vodkából készültek – 45%-os részesedéssel rendelkeznek az RTD-kategória 10 legnagyobb piacán, és a növekedés motorjai várhatóan a koktél vagy long drink termékek lesznek.
Az IWSR szerint ezeken a piacokon a fogyasztók több mint 50%-ának döntését befolyásolja az, hogy ismert-e az a szeszesital-, sör- vagy üdítőital-márka, amely által gyártott RTD-italt vásárolja vagy sem.
Kapcsolódó cikkeink
A kereskedelem tartotta magát a munkáltatói vonzerő terén – A bizonytalan gazdasági helyzet ártott az FMCG megítélésének
A kihívásokkal teli időszakból a Coca-Cola és a MediaMarkt jött…
Tovább olvasom >Display 2.0 – így néz ki a jövő bolttere
Okoseszközzé válik a bolti display – derült ki a Shop!…
Tovább olvasom >További cikkeink
A lakosság harmada keresi még, hogyan tudna egészségesebben étkezni, és csak minden negyedik magyar táplálkozik tudatosan
Az étkezés nemcsak testünk megfelelő működésének alapja, hanem kritikus szerepe…
Tovább olvasom >Lezajlott az első Fenntartható Csomagolás Fórum
2025. június 4-én a Pasaréti Közösségi Házban került megrendezésre az…
Tovább olvasom >III. Employer Branding Konferencia: A jövő már jelen?
2025. június 3-án a Pasaréti Közösségi Ház adott otthont a…
Tovább olvasom >