Rózsaszín kamionok és kortárs művészek és influencerek hozzák mozgásba a reményt

Szerző: Trademagazin Dátum: 2025. 10. 22. 11:51
🎧 Hallgasd a cikket:

Rózsaszín kamionok, kortárs művészek és bátor nők – idén ősszel ismét új formát kap a mellrák elleni küzdelem. A Waberer’s, a Volvo Trucks Hungary és a Wáberer Medical Center nemcsak a fuvarutakat, hanem a reményt is mozgásban tartja: országjáró pink kamionjaik mellett írók és képzőművészek is segítenek abban, hogy senki ne maradjon egyedül a gyógyulás útján.

Magyarországon továbbra is riasztóan magas a mellrákos megbetegedések száma. A Waberer’s, a Volvo Trucks Hungary és a Wáberer Medical Center idén is összefog, hogy az októberi mellrák elleni küzdelem hónapjában új lendületet adjon a figyelemfelhívásnak. Az idei kampány különlegessége, hogy kortárs írók és képzőművészek is csatlakoztak a kezdeményezéshez, hogy a művészet eszközeivel mutassák be a betegség érzelmi és fizikai szakaszait – a diagnózistól a gyógyulásig, majd a továbblépésig.

Magyar statisztikák, amelyek cselekvésre ösztönöznek

A legfrissebb adatok szerint 2024-ben 69 410 új daganatos megbetegedést regisztráltak Magyarországon. A női emlődaganatos esetek száma 2020 és 2024 között folyamatosan nőtt, közel 170-re százezer főre vetítve. Ez az adat is hangsúlyozza, mennyire fontos a tudatosság, a megelőzés és a rendszeres szűrővizsgálat – hiszen a korai felismerés életet menthet.

Az Egészség Hídja Egyesület kiemeli: 20 éves kortól havonta ajánlott az önvizsgálat, 40 éves kor felett az éves szűrés, míg 45–65 év között kétévente kötelező a népegészségügyi szűrés.

Pink kamionok, erős üzenetek

A Waberer’s, a Volvo Trucks Hungary és a Wáberer Medical Center közös októberi kampányának ikonikus elemei a rózsaszínre festett kamionok, amelyek női sofőrökkel az országban és Európa-szerte is útnak indulnak. A magyar utakon közlekedő jármű egyedülálló módon bátorító üzeneteket is gyűjt – a kamion oldalán található QR-kód beolvasásával bárki elküldheti jókívánságait az érintetteknek a mozgasbantartjukaremenyt.hu oldalon.

Minden beérkező üzenet után a három vállalat támogatást nyújt az Egészség Hídja – Összefogás a Mellrák Ellen Egyesületnek, amely több mint két évtizede dolgozik a prevenció és a tudatosság erősítéséért.

„Igyekszünk tenni azért, hogy a Waberer’s ne csak gazdasági szereplőként, hanem felelős vállalatként is jelen legyen a mindennapokban és olyan ügyek mellé álljunk, mint a mellrák elleni küzdelem. Szeretem ezt a kontrasztot, ami a közös kampányunkban megjelenik: a kamionok világa, ami alapvetően egy maszkulin közeg, két pinkre festett járművön keresztül hívja fel a figyelmet a mellrák elleni küzdelemre és mozgásban tartja a reményt. A logisztika világa is képes emberi értékeket közvetíteni, és megmutatni: minden megtett kilométer számít, ha egy jó ügyet szolgál”

– mondta Varga Dorottya, a Waberer’s marketing- és PR-igazgatója.

A művészet erejével az érintettekért

Idén a kampányhoz négy művész is csatlakozott: Szabó T. Anna és Lackfi János egy-egy irodalmi művel, míg Czikkely Panni és Kránitz Dorottya vizuális alkotásokkal mutatják be a betegség útját a vizsgálattól a gyógyulásig. A művek a Wáberer Medical Centerben kapnak állandó kiállítást, ahol nemcsak a betegség útjára, hanem a remény erejére is emlékeztetnek.

„A művészet képes olyan érzelmeket megmutatni, amelyeket szavakkal nehéz kifejezni. Ezzel a sorozattal azt szeretnénk, ha az érintettek és hozzátartozóik éreznék: nincsenek egyedül. Küldetésünknek érezzük, hogy felhívjuk a figyelmet az olyan betegségek rendszeres szűrésére, melyek korai felismerés mellett ma már jól kezelhetőek”

– fogalmazott Wáberer Beáta, a Wáberer Medical Center marketingvezetője.

Összefogás, ami valódi hatást teremt

„Büszkék vagyunk arra, hogy egy olyan kezdeményezés részesei lehetünk, amelyben partnereinkkel összefogva, közösen állunk ki egy nemes ügy, a mellrák elleni küzdelem mellett. Ez a kampány túlmutat az üzleti határokon: valódi társadalmi felelősségvállalásról és összefogásról szól. Inspiráló látni, ahogy a kezdeményezésünk egyre nagyobb mértéket ölt, és hiszem, hogy együtt valódi, mérhető hatást tudunk elérni”

– mondta Bálint Zsófia, a Volvo Trucks Hungary marketingvezetője.

A Waberer’s számára a társadalmi felelősségvállalás a vállalati kultúra egyik alapértéke. A cég évek óta támogat hátrányos helyzetű gyermekeket, környezetvédelmi projekteket és egészségmegőrző programokat – köztük a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat rákszűrő kamionját is. A Volvo Trucks Hungary pedig rendszeresen szervez véradásokat, adománygyűjtéseket és alapítványi programokat, míg a Wáberer Medical Center a megelőzés és a korai diagnózis fontosságát nap mint nap képviseli gyógyító munkájában.

Kapcsolódó cikkeink