Rövidebb szezon és csökkenő hétköznapi költések befolyásolják az amerikai ünnepi eladásokat
A 2024-es ünnepi szezon az Egyesült Államokban vegyes eredményeket hozhat a vásárlói költések terén, és több tényező is hatással lesz a végső eladási adatokra. A Boston Consulting Group (BCG) friss felmérése szerint a vásárlók 28%-a tervez többet költeni, mint tavaly, míg 27%-uk kevesebb kiadással számol. A megkérdezettek csaknem fele (45%) gondolja úgy, hogy ugyanannyit költ majd, mint az előző évben.
A BCG szerint a rövidebb ünnepi szezon és az elnökválasztás figyelemelterelő hatása befolyásolja majd a vásárlásokat. Tavaly a vásárlások több mint fele a Hálaadás előtt történt, de a legforgalmasabb a Cyber Monday utáni időszak volt, amikor a vásárlások 36%-a zajlott. Idén a késői Hálaadás miatt mindössze 27 nap lesz majd Hálaadás és karácsony között, ami öt nappal kevesebb, mint tavaly.
A BCG szerint a világjárvány óta jelentősen megnőtt a hétköznapokon történő ünnepi vásárlás, amely 2019 óta évente 4-5%-kal emelkedett, minek eredményeképpen költések terén a hétköznapok meghaladták a hétvégi vásárlásokat. Tavaly ez a trend azonban megfordult, és a hétvégi költések újra magasabbak lettek, mint a hétköznapiak, mely tendencia a BCG szerint 2024-ben is folytatódik.
Az e-kereskedelem szerepe folyamatosan nő és a hétköznapi online vásárlás 1,4-szer nagyobb jelentőséggel bír mint a hétvégéken. Ezért a BCG szerint a digitális vásárlási élmény kulcsfontosságú lesz hétfőtől péntekig, mivel az online költések 40%-a hétköznap realizálódik, mely arány az elkövetkező években meghaladhatja az 50%-ot.
A BCG megjegyzi, hogy a 2024-es ünnepi szezon az Egyesült Államokban gyorsan fel fog pörögni, ezért a kereskedőknek fel kell készülniük, hogy gyorsan és agilisan reagálhassanak.
Chain Store Age
Kapcsolódó cikkeink
Szintet léphet a hazai e-kereskedelem: Magyarországon is fejleszt a globális logisztikai óriásvállalat
A digitális kereskedelem világszerte rohamosan fejlődik, és a logisztikai megoldások…
Tovább olvasom >Új édes-csípős RTD koktélokkal szállt be a Captain Morgan a „swicy” trendbe
A leginkább fűszeres rumjáról ismert Captain Morgan új, édes-csípős ízekkel…
Tovább olvasom >Új energiaitalokkal bővíti kínálatát a Starbucks az USA-ban
A világ legnagyobb kávézólánca, a Starbucks új energiaital-termékcsaláddal erősít az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Húsvéti hosszú hétvége: így alakul az üzletek nyitvatartása 2025-ben
A húsvéti ünnepek idején alaposan átalakul a hazai üzletláncok nyitvatartása:…
Tovább olvasom >A várakozásokon felül alakult az euróövezet ipari termelése februárban
Februárban a várakozásokon felüli mértékben növekedett az euróövezet ipari termelése…
Tovább olvasom >Zsigó Róbert: átlagosan majdnem húsz százalékos az árrésstop hatása
Az árrésstop bevezetésének hatására négy hét alatt átlagosan 18,6 százalékkal…
Tovább olvasom >