Rövidebb szezon és csökkenő hétköznapi költések befolyásolják az amerikai ünnepi eladásokat
A 2024-es ünnepi szezon az Egyesült Államokban vegyes eredményeket hozhat a vásárlói költések terén, és több tényező is hatással lesz a végső eladási adatokra. A Boston Consulting Group (BCG) friss felmérése szerint a vásárlók 28%-a tervez többet költeni, mint tavaly, míg 27%-uk kevesebb kiadással számol. A megkérdezettek csaknem fele (45%) gondolja úgy, hogy ugyanannyit költ majd, mint az előző évben.
A BCG szerint a rövidebb ünnepi szezon és az elnökválasztás figyelemelterelő hatása befolyásolja majd a vásárlásokat. Tavaly a vásárlások több mint fele a Hálaadás előtt történt, de a legforgalmasabb a Cyber Monday utáni időszak volt, amikor a vásárlások 36%-a zajlott. Idén a késői Hálaadás miatt mindössze 27 nap lesz majd Hálaadás és karácsony között, ami öt nappal kevesebb, mint tavaly.
A BCG szerint a világjárvány óta jelentősen megnőtt a hétköznapokon történő ünnepi vásárlás, amely 2019 óta évente 4-5%-kal emelkedett, minek eredményeképpen költések terén a hétköznapok meghaladták a hétvégi vásárlásokat. Tavaly ez a trend azonban megfordult, és a hétvégi költések újra magasabbak lettek, mint a hétköznapiak, mely tendencia a BCG szerint 2024-ben is folytatódik.
Az e-kereskedelem szerepe folyamatosan nő és a hétköznapi online vásárlás 1,4-szer nagyobb jelentőséggel bír mint a hétvégéken. Ezért a BCG szerint a digitális vásárlási élmény kulcsfontosságú lesz hétfőtől péntekig, mivel az online költések 40%-a hétköznap realizálódik, mely arány az elkövetkező években meghaladhatja az 50%-ot.
A BCG megjegyzi, hogy a 2024-es ünnepi szezon az Egyesült Államokban gyorsan fel fog pörögni, ezért a kereskedőknek fel kell készülniük, hogy gyorsan és agilisan reagálhassanak.
Chain Store Age
Kapcsolódó cikkeink
Íme a legvilágpiacképesebb magyar e-kereskedők
Első alkalommal adták át a HungarEcomm Stars Díjat, Magyarország legkiemelkedőbb,…
Tovább olvasom >Nagykereskedelmi trendek 2024 után: Tech, AI, fenntarthatóság…
A nagykereskedelmi iparág jelentős átalakuláson megy keresztül, amelyet a változó fogyasztói…
Tovább olvasom >Soha nem látott népszerűségnek örvendenek a saját márkák
A pandémia után előállt gazdasági kihívások a már korábban is…
Tovább olvasom >További cikkeink
FAO: Itt az idő, hogy valósággá tegyük az egészséges, tápláló és megfizethető étrendhez való jogot
Az idei élelmezési világnap témája „Az élelemhez való jog a jobb életért…
Tovább olvasom >Stabilizálódott a termőterület nagysága a hazai dohányágazatban
Az ágazat szereplői bizakodással vetették bele magukat az idei munkába…
Tovább olvasom >Beindulnak az online előfizetéses hűségprogramok Magyarországon
Az előfizetéses hűségprogramok előnyei közül a legvonzóbb a vásárlás teljes…
Tovább olvasom >