Rövidebb szezon és csökkenő hétköznapi költések befolyásolják az amerikai ünnepi eladásokat
A 2024-es ünnepi szezon az Egyesült Államokban vegyes eredményeket hozhat a vásárlói költések terén, és több tényező is hatással lesz a végső eladási adatokra. A Boston Consulting Group (BCG) friss felmérése szerint a vásárlók 28%-a tervez többet költeni, mint tavaly, míg 27%-uk kevesebb kiadással számol. A megkérdezettek csaknem fele (45%) gondolja úgy, hogy ugyanannyit költ majd, mint az előző évben.
A BCG szerint a rövidebb ünnepi szezon és az elnökválasztás figyelemelterelő hatása befolyásolja majd a vásárlásokat. Tavaly a vásárlások több mint fele a Hálaadás előtt történt, de a legforgalmasabb a Cyber Monday utáni időszak volt, amikor a vásárlások 36%-a zajlott. Idén a késői Hálaadás miatt mindössze 27 nap lesz majd Hálaadás és karácsony között, ami öt nappal kevesebb, mint tavaly.
A BCG szerint a világjárvány óta jelentősen megnőtt a hétköznapokon történő ünnepi vásárlás, amely 2019 óta évente 4-5%-kal emelkedett, minek eredményeképpen költések terén a hétköznapok meghaladták a hétvégi vásárlásokat. Tavaly ez a trend azonban megfordult, és a hétvégi költések újra magasabbak lettek, mint a hétköznapiak, mely tendencia a BCG szerint 2024-ben is folytatódik.
Az e-kereskedelem szerepe folyamatosan nő és a hétköznapi online vásárlás 1,4-szer nagyobb jelentőséggel bír mint a hétvégéken. Ezért a BCG szerint a digitális vásárlási élmény kulcsfontosságú lesz hétfőtől péntekig, mivel az online költések 40%-a hétköznap realizálódik, mely arány az elkövetkező években meghaladhatja az 50%-ot.
A BCG megjegyzi, hogy a 2024-es ünnepi szezon az Egyesült Államokban gyorsan fel fog pörögni, ezért a kereskedőknek fel kell készülniük, hogy gyorsan és agilisan reagálhassanak.
Chain Store Age
Kapcsolódó cikkeink
Bevezeti az Easy Ship szolgáltatást az Amazon Európában
Az Amazon elindítja Easy Ship szállítási megoldását Európában, elsőként a…
Tovább olvasom >Új szintre lépett a régiós e-kereskedelem
A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalmát több mint 24…
Tovább olvasom >Vizsgálja a GVH az eMAG vállalkozástámogatási vállalásainak teljesítését
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálja, hogy az eMAG vállalásának megfelelően…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >