Rövid pórázon a bevásárlókocsik
2009-ben már legalább 17 amerikai városban hoztak rendeletet a széthagyott bevásárlókocsik ügyében az önkormányzatok. A szabályszegő vásárlókat és kereskedőket is komoly bírsággal fenyegetik a hatóságok. A probléma a kereskedőknek is régóta fejtörést okoz, hiszen egy kocsi pótlása akár 100 dollárba is kerülhet. Több helyen rádiófrekvenciás kerékblokkolót szereltek a kocsikra, így a kijelölt terület elhagyása esetén a bevásárlókocsik kerekei lezárnak, nem forognak tovább. A kerékblokkolót forgalmazó vállalat, a Gatekeeper Systems már 1,4 millió kocsit szerelt fel a védőrendszerrel, és az utóbbi 5 évben 30 százalékos éves növekedést produkált.
Egy másik cég, a Carttronics megoldása a földalatti elektronikus kerítés kiépítése. Az első ránézésre néhány rovátkának tűnő vonalon azért nehézkes áthaladni a bevásárlókocsikkal, mert egyik kereküket elemmel működtetett lezáró szenzorral látták el, ami a vonal 1 méteres körzetében aktiválódik. A rendszerre a kocsikon és tárolókon elhelyezett táblákon hívják fel a vásárlók figyelmét. Egy sárga mellényes alkalmazott rendszeresen körbejár, kézi készülékével feloldja a kerékzárat, és a tárolókba tolja a kocsikat.
Az Aldi negyeddolláros bedobásával működtetett kocsijai egyedinek számítanak az USA-ban. A többi kereskedő idegenkedik a pénzbedobós megoldástól, bár a vásárlók szemlátomást elfogadták az európai rendszert, és visszatolják a kocsikat a helyükre.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
„Falatnyi történetek: Mesék maradék nélkül” – meseíró pályázatot hirdetett a Nébih
Első alkalommal hirdette meg országos meseíró pályázatát a Nemzeti Élelmiszerlánc-…
Tovább olvasom >AM: a térséget érintő válságok leküzdésében is óriási szerepe van a FAO-na
Nagy szerep hárul a nemzetközi szervezetekre az Európát és Közép-Ázsiát…
Tovább olvasom >A FAO európai és közép-ázsiai tagországainak informális konzultációja Magyarországon
Nagy szerep hárul a nemzetközi szervezetekre az Európát és Közép-Ázsiát…
Tovább olvasom >