Romlott a fogyasztói hangulat az Egyesült Államokban
A borúlátóra fordult kilátások miatt romlott a fogyasztói bizalom az Egyesült Államokban februárban – ez derült ki a Michigan egyetem szokásos havi felméréséből.
A fogyasztói hangulatindex 95,7 pontra esett vissza a januári 98,5 pontról, miközben elemzők 97,9 pontra számítottak A januárinál jobb adatot utoljára 13 éve, 2004 januárban mértek.
A fogyasztói hangulatindex februári előzetes értéke a jelentős csökkenés ellenére is az utóbbi évtized öt legjobb adata között van.
Az alindexek közül a következő hat hónapra vonatkozó fogyasztói várakozások mutatója 90,3 pontról 85,7 pontra esett, a jelenlegi helyzetet tükröző almutató pedig 111,3 pontról 111,2 pontra csökkent.
Az egyéves időtávú inflációs várakozás 2,8 százalékra nőtt az előző havi 2,6 százalékról, míg az öt-tíz éves inflációs várakozás 2,5 százalékra mérséklődött a januári 2,6 százalékról.
A fogyasztók háromnegyede arra számít, hogy az amerikai jegybank szerepét betöltő Federal Reserve emeli a kamatokat. A háztartások egyharmada – 1984 márciusa óta a legtöbben – azt várja, hogy idén tovább csökken a munkanélküliségi ráta.
A Michigan hangulatindex a Conference Board gazdaságkutató intézet indexe mellett a legfontosabb mérőszám ahhoz, hogy megbecsüljék, hogyan alakul a fogyasztás, amely az amerikai GDP mintegy 70 százalékát adja.
A Michigan Egyetem kutatói a havi rendszerességgel végzett reprezentatív felmérés keretében legalább ötszáz személyt kérdeznek meg telefonos interjú keretében. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az Egyesült Államokban a vártnál nagyobb mértékben nőttek a termelői árak júniusban
Az elemzők által vártnál nagyobb mértékben emelkedett az amerikai termelőiár-index…
Tovább olvasom >Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde
A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten…
Tovább olvasom >Már szinte csak akciós élelmiszereket vesznek az amerikaiak
Az amerikai fogyasztók számára a gazdasági helyzet egyre több kihívást…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >