Romlott a fogyasztói hangulat az Egyesült Államokban
A borúlátóra fordult kilátások miatt romlott a fogyasztói bizalom az Egyesült Államokban februárban – ez derült ki a Michigan egyetem szokásos havi felméréséből.
A fogyasztói hangulatindex 95,7 pontra esett vissza a januári 98,5 pontról, miközben elemzők 97,9 pontra számítottak A januárinál jobb adatot utoljára 13 éve, 2004 januárban mértek.
A fogyasztói hangulatindex februári előzetes értéke a jelentős csökkenés ellenére is az utóbbi évtized öt legjobb adata között van.
Az alindexek közül a következő hat hónapra vonatkozó fogyasztói várakozások mutatója 90,3 pontról 85,7 pontra esett, a jelenlegi helyzetet tükröző almutató pedig 111,3 pontról 111,2 pontra csökkent.
Az egyéves időtávú inflációs várakozás 2,8 százalékra nőtt az előző havi 2,6 százalékról, míg az öt-tíz éves inflációs várakozás 2,5 százalékra mérséklődött a januári 2,6 százalékról.
A fogyasztók háromnegyede arra számít, hogy az amerikai jegybank szerepét betöltő Federal Reserve emeli a kamatokat. A háztartások egyharmada – 1984 márciusa óta a legtöbben – azt várja, hogy idén tovább csökken a munkanélküliségi ráta.
A Michigan hangulatindex a Conference Board gazdaságkutató intézet indexe mellett a legfontosabb mérőszám ahhoz, hogy megbecsüljék, hogyan alakul a fogyasztás, amely az amerikai GDP mintegy 70 százalékát adja.
A Michigan Egyetem kutatói a havi rendszerességgel végzett reprezentatív felmérés keretében legalább ötszáz személyt kérdeznek meg telefonos interjú keretében. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Fitch: élénkülő világgazdaság a vámháborús enyhülés nyomán – Kína és az USA húzhatja a növekedést
A vártnál erősebb gazdasági teljesítményre számít 2025-ben a Fitch Ratings:…
Tovább olvasom >Idén magához térhet a spanyol online élelmiszerpiac
Két év csökkenés után újra növekedésnek indulhat a spanyol online…
Tovább olvasom >Alig vásárolnak a németek a közösségi médián keresztül
A német vásárlók körében továbbra sem terjedt el a közösségi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >