Romlott a fogyasztói hangulat az Egyesült Államokban
A borúlátóra fordult kilátások miatt romlott a fogyasztói bizalom az Egyesült Államokban februárban – ez derült ki a Michigan egyetem szokásos havi felméréséből.
A fogyasztói hangulatindex 95,7 pontra esett vissza a januári 98,5 pontról, miközben elemzők 97,9 pontra számítottak A januárinál jobb adatot utoljára 13 éve, 2004 januárban mértek.
A fogyasztói hangulatindex februári előzetes értéke a jelentős csökkenés ellenére is az utóbbi évtized öt legjobb adata között van.
Az alindexek közül a következő hat hónapra vonatkozó fogyasztói várakozások mutatója 90,3 pontról 85,7 pontra esett, a jelenlegi helyzetet tükröző almutató pedig 111,3 pontról 111,2 pontra csökkent.
Az egyéves időtávú inflációs várakozás 2,8 százalékra nőtt az előző havi 2,6 százalékról, míg az öt-tíz éves inflációs várakozás 2,5 százalékra mérséklődött a januári 2,6 százalékról.
A fogyasztók háromnegyede arra számít, hogy az amerikai jegybank szerepét betöltő Federal Reserve emeli a kamatokat. A háztartások egyharmada – 1984 márciusa óta a legtöbben – azt várja, hogy idén tovább csökken a munkanélküliségi ráta.
A Michigan hangulatindex a Conference Board gazdaságkutató intézet indexe mellett a legfontosabb mérőszám ahhoz, hogy megbecsüljék, hogyan alakul a fogyasztás, amely az amerikai GDP mintegy 70 százalékát adja.
A Michigan Egyetem kutatói a havi rendszerességgel végzett reprezentatív felmérés keretében legalább ötszáz személyt kérdeznek meg telefonos interjú keretében. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Fenntarthatóság a polcon – Mit gondolnak a vásárlók a csomagolásról és a környezetvédelemről?
A környezettudatosság egyre fontosabbá válik a mai világban, és a…
Tovább olvasom >Átfogó kutatás a hazai sajtfogyasztásról
A Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács célkitűzése, hogy több magyar…
Tovább olvasom >A baby boomerek jelentik a növekedés kulcsát az öregedésgátló bőrápoló termékek piacán
A Baby Boomer generáció növekvő érdeklődése az egészséges öregedés iránt…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >