Romlott a fogyasztói bizalom Németországban
A szakértők által vártnál nagyobb mértékben romlott a német fogyasztói bizalom – áll a GfK szerdán közzétett felmérésében.
A nürnbergi piackutató intézet márciusi fogyasztói hangulatindexe 10,8 pont lett a februári 11 pont után, ami 2001 októbere óta a legmagasabb érték volt.
Szakértők kisebb gyengülésre, 10,9 pontra számítottak.
A jövedelmi várakozásokkal kapcsolatos alindex 3 ponttal 53,8 pontra, három hónapos mélypontra süllyedt, a vásárlási hajlandóságot jelző almutató pedig 4,1 ponttal, július óta legalacsonyabb szintre, 56,3 pontra gyengült.
A mintegy kétezer ember megkérdezésével készült felmérés szerint a fogyasztók borúlátóbbak a német gazdaságot illetően, az erre vonatkozó mutató jelentősen gyengült, a februári 54,4 pontról 45,6 pontra esett, de így is jóval magasabban állt az egy évvel korábbi 9,7 pontnál. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Egyre nagyobb a német fogyasztók hazai élelmiszerekbe vetett bizalma
A német fogyasztók 89%-a biztonságosnak vagy nagyon biztonságosnak tartja az…
Tovább olvasom >NGM: fogyasztói bizalom és hatékony jogérvényesítés a European Consumer Summit fókuszában
A fogyasztói bizalom erősítése, a digitális piac biztonságának garantálása és…
Tovább olvasom >Javult a GfK májusra vonatkozó német fogyasztói hangulatindexe
Az elemzők által várt romlás helyett javult a nürnbergi GfK…
Tovább olvasom >További cikkeink
Lakásépítést szorgalmaz a német építésügyi miniszter az élelmiszerüzletek fölé
Verena Hubertz német építésügyi miniszter arra ösztönözné a nagy kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >Új felmérés: a vásárlók nem kérnek a mérgező vegyszerekből
Egy új, öt országot érintő felmérés komoly aggodalmakat tárt fel…
Tovább olvasom >Veszteségbe fordult a friss tej értékesítése – rávilágított a GVH grafikonja
A magyar kiskereskedelem egy újabb, eddig kevésbé reflektorfényben lévő problémája…
Tovább olvasom >