Romlott a fogyasztói bizalom Németországban
A vártnál borúlátóbbak a német fogyasztók – közölte a GfK csütörtökön közzétett felmérésében.
A nürnbergi piackutató intézet novemberi fogyasztói hangulatindexe 10,7 pontra gyengült az októberi 10,8 pontról. A szeptemberi mutató 10,9 pont volt, 2001 októbere óta a legmagasabban.
Szakértők az októberivel megegyező novemberi fogyasztói hangulatindexre számítottak.
A mutató ezzel már a második egymást követő hónapban romlott, miután előzőleg öt egymást követő hónapban javult.
A novemberi felmérés szerint a jövedelmi várakozásokkal kapcsolatos alindex már a második egymást követő hónapban gyengült, a fogyasztási hajlandóságot jelző almutató ugyanakkor nőtt. A mintegy kétezer ember megkérdezésével készült felmérés szerint a fogyasztók továbbra is a német gazdaság stabil növekedésére számítanak. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A német kiskereskedelmi forgalom csökkent áprilisban havi szinten
Németországban reálértéken 1,1 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom áprilisban havi…
Tovább olvasom >Újrahasználható termékdisplay használatával csökkenti a hulladékot Európa-szerte a dm
A dm drogérialánc több mint 2100 németországi üzletében, valamint más…
Tovább olvasom >Kassza nélküli okosüzletek Németországban: a lassú kezdet után gyors növekedés
Németországban későn indult el a kassza nélküli üzletek bevezetése, mégis…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Egészséges, rostban és fehérjében gazdag húskészítményeket fejlesztettek ki Debrecenben
Új, egészségvédő, rostban és fehérjében gazdag, egyedi bioaktív hatóanyagokat tartalmazó…
Tovább olvasom >A német kiskereskedelmi forgalom csökkent áprilisban havi szinten
Németországban reálértéken 1,1 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom áprilisban havi…
Tovább olvasom >