Romlott a fogyasztói bizalom Németországban
A vártnál borúlátóbbak a német fogyasztók – közölte a GfK csütörtökön közzétett felmérésében.
A nürnbergi piackutató intézet novemberi fogyasztói hangulatindexe 10,7 pontra gyengült az októberi 10,8 pontról. A szeptemberi mutató 10,9 pont volt, 2001 októbere óta a legmagasabban.
Szakértők az októberivel megegyező novemberi fogyasztói hangulatindexre számítottak.
A mutató ezzel már a második egymást követő hónapban romlott, miután előzőleg öt egymást követő hónapban javult.
A novemberi felmérés szerint a jövedelmi várakozásokkal kapcsolatos alindex már a második egymást követő hónapban gyengült, a fogyasztási hajlandóságot jelző almutató ugyanakkor nőtt. A mintegy kétezer ember megkérdezésével készült felmérés szerint a fogyasztók továbbra is a német gazdaság stabil növekedésére számítanak. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Új élelmiszerek üzletbeli tesztelését teszi lehetővé az Edeka Nord Németországban
Az Edeka Nord és a Food Harbour Hamburg most bejelentett…
Tovább olvasom >Újraszervezés után új lendületben a Pepco – a magyar piac stratégiai nyertes
Miközben a Pepco csoport fájdalmas németországi kivonulást hajt végre, a…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >További cikkeink
Eurostat: 2%-kal bővült az európai jégkrémgyártás 2024-ben
Az Eurostat friss adatai szerint 2024-ben az Európai Unióban 2%-kal,…
Tovább olvasom >Matcha Latte zabitalt vezet be kínálatába az Oatly az Egyesült Királyságban
Az idei nyarat új, matcha latte ízű zabitallal dobja fel…
Tovább olvasom >MBH-elemzés: A vártnál jobb GDP adatokat közölt a KSH
2025 második negyedévében a KSH által közzétett GDP adatok az…
Tovább olvasom >