Romlott a fogyasztói bizalom Németországban
A vártnál borúlátóbbak a német fogyasztók – közölte a GfK csütörtökön közzétett felmérésében.
A nürnbergi piackutató intézet novemberi fogyasztói hangulatindexe 10,7 pontra gyengült az októberi 10,8 pontról. A szeptemberi mutató 10,9 pont volt, 2001 októbere óta a legmagasabban.
Szakértők az októberivel megegyező novemberi fogyasztói hangulatindexre számítottak.
A mutató ezzel már a második egymást követő hónapban romlott, miután előzőleg öt egymást követő hónapban javult.
A novemberi felmérés szerint a jövedelmi várakozásokkal kapcsolatos alindex már a második egymást követő hónapban gyengült, a fogyasztási hajlandóságot jelző almutató ugyanakkor nőtt. A mintegy kétezer ember megkérdezésével készült felmérés szerint a fogyasztók továbbra is a német gazdaság stabil növekedésére számítanak. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Felhagy a Fresh házhozszállítási szolgáltatással az Amazon Németországban
Az amerikai Amazon hét év után megszünteti németországi Fresh élelmiszer-kiszállítási…
Tovább olvasom >Népszerűek az önkiszolgáló kasszák a német fiatalok körében
A KPMG és EHI Retail Institute új tanulmánya szerint Németországban…
Tovább olvasom >Rekordösszeget spórolnak a német fogyasztók a fenntartható élelmiszereken
Németországban rekordalacsony szintre esett vissza a fenntartható termékek vásárlási hajlandósága.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >