Romlott az üzleti hangulat Németországban
Áprilisban a gazdasági teljesítmény növekedésének a lassulását és a kilátások romlását tükrözve a vártnál nagyobb mértékben csökken az üzleti hangulat Németországban a müncheni ifo gazdaságkutató intézet kimutatása szerint.
Áprilisban 102,1 pontra csökkent az ifo gazdaságkutató intézet (ifo Institut – Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung an der Universität München e. V.) németországi üzleti hangulatindexe a márciusi 103,3 pontról. A piac csökkenést várt, de kisebb mértékűt, 102,8 pontot áprilisra.
A hangulatindex csökkent ugyan, de az elért 102,1 pont ezzel együtt is viszonylag magasnak számít.
Az indexen belül a német gazdasági szereplők aktuális üzleti kondíciókról alkotott véleményét számszerűsítő mutató 105,7 pontra csökkent áprilisban a márciusi 106,6 pontról. A piac itt is romlásra számított, de a ténylegesnél kisebbre, 106,0 pontot vártak áprilisra.
A gazdasági szereplők hat hónapra előre tekintő üzleti várakozásait számszerűsítő mutató szintén a vártnál nagyobb mértékben romlott, a márciusi 100,0 pontról a várt 99,5 pont helyett 98,7 pontra csökkent áprilisban, ami 2016 augusztusa óta a legalacsonyabb érték.
Az üzleti hangulat a feldolgozóiparban már a harmadik egymást követő hónapban romlott, áprilisban 24,0 pont lett a márciusi 27,3 pont után. A kapacitáskihasználtság is 0,3 százalékponttal csökkent, de az áprilisi 87,7 százalék még így is felette van a 83,6 százalékos hosszú távú átlagnak.
A szolgáltatóiparban nagyot romlott, 25,9 pontra csökkent 29,4 pontról az üzleti hangulat, elsősorban a korábbinál lényegesen kevésbé optimista várakozások miatt. Az aktuális kondíciók megítélése a várakozásoknál kisebb mértékben romlott, de így is magasnak számít.
Nagy romlás volt tapasztalható a nagy- és a kiskereskedelmi ágazatokban, ahol mind az aktuális helyzet, mind a jövőbeni kilátások megítélése visszaesett. Az ágazati mutató 10,2 pontra csökkent áprilisban az előző havi 14,0 pontról.
Az építőiparban azonban 19,8 ponton új rekordot ütött meg az üzleti hangulatindex, leginkább a kilátások javuló megítélésének köszönhetően, miközben az aktuális helyzet megítélése alig változott. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Új kampánnyal népszerűsíti a regionális termékeket az Edeka
Új reklámkampányt indított az Edeka Németországban, amelynek középpontjában a kereskedő…
Tovább olvasom >Németországban egyre több vásárlót vonzanak az élelmiszerek a drogériákba
Egyre nagyobb szerep jut a drogériák élelmiszer-kínálatának a német fogyasztók…
Tovább olvasom >Javult a GfK májusra vonatkozó német fogyasztói hangulatindexe
Az elemzők által várt romlás helyett javult a nürnbergi GfK…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: árréskorlátozást vezetne be a kormány a háztartási cikkeket árusító boltokra
A kormány szerdán tárgyalhatja, csütörtökön pedig várhatóan elfogadhatja azt az…
Tovább olvasom >Drágább Barbie, soványabb Heinz – Trump vámjai átrajzolják a globális fogyasztói piacot
Donald Trump vámpolitikájának hatása egyre több iparágat érint: játékgyártók, autóipari…
Tovább olvasom >Csaknem 20 százalékkal olcsóbb élelmiszerek? A kormány elégedett az árréscsökkentés eredmnyeivel
„Egyre több terméket lehet olcsóbban megvásárolni az árréscsökkentésnek köszönhetően, az…
Tovább olvasom >