Romlott az üzleti hangulat a német kiskereskedelemben februárban
Februárban romlott a müncheni egyetem ifo gazdaságkutató intézetének németországi kiskereskedelmi ágazati üzleti hangulatindexe.
Az ifo intézet (ifo Institut – Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung an der Universität München e.V.) honlapján közzétett eredmények alapján a németországi kiskereskedelmi vállalatok üzleti környezetről alkotott véleményét számszerűsítő mutató értéke mínusz 27,6 pontra, 2022 novembere óta a legalacsonyabbra csökkent a januári mínusz 26,6 pont után.
A gazdasági környezet továbbra is nagy kihívást jelent a kiskereskedelmi szektor számára. A fogyasztói visszafogottság megterheli a kiskereskedők üzletét – nyilatkozta Patrick Höppner, az ifo intézet ágazati szakértője.
A németországi kiskereskedelmi vállalatok aktuális helyzetének megítélését tükröző indikátor februárban mínusz 18,0 pontra, 2021 márciusa óta a legalacsonyabb szintre süllyedt a januári mínusz 15,2 pontot követően. A kiskereskedelmi ágazat vállalatainak üzleti várakozásai ugyanakkor némileg javultak, az indikátor mínusz 36,7 pontra emelkedett az előző havi mínusz 37,3 pontról.
Az ifo intézet adatai szerint a gyenge kereslet miatt számos németországi kiskereskedő készletszintje túl magas.
A felmérésből az is kiderült, hogy a német kiskereskedelemben a vállalatok pesszimizmusa a munkaerő-tervezésben is megmutatkozik: a korábbinál kevesebb cég tervez új alkalmazottat felvenni a következő hónapokban.
Az ágazaton belül az elektronikai cikkeket és háztartási gépeket árusító kiskereskedők, valamint a drogériák kedvezőbbnek ítélték meg aktuális helyzetüket az év második hónapjában, mint egy hónappal korábban. Ezzel szemben a bútorüzletek, a barkácsáruházak, valamint a kerékpárkereskedők üzleti helyzete romlott februárban a felmérés adatainak tanúsága szerint.
Kapcsolódó cikkeink
A német kiskereskedelmi forgalom csökkent áprilisban havi szinten
Németországban reálértéken 1,1 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom áprilisban havi…
Tovább olvasom >Újrahasználható termékdisplay használatával csökkenti a hulladékot Európa-szerte a dm
A dm drogérialánc több mint 2100 németországi üzletében, valamint más…
Tovább olvasom >Kassza nélküli okosüzletek Németországban: a lassú kezdet után gyors növekedés
Németországban későn indult el a kassza nélküli üzletek bevezetése, mégis…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Kik nyertek és kik buktak 2024-ben? – Látványos eredménykülönbségek az élelmiszer-kiskereskedelemben
A 2024-es üzleti év mérlege az élelmiszer-kiskereskedelmi szektorban látványosan kettévált:…
Tovább olvasom >Felfutóban a hazai ginpiac – A SPAR szerint a vásárlók egyre tudatosabbak, és nyitottak a magyar márkákra
A gin értékesítése az elmúlt években látványosan erősödött a magyar…
Tovább olvasom >