Romlott az üzleti hangulat a német kiskereskedelemben februárban
Februárban romlott a müncheni egyetem ifo gazdaságkutató intézetének németországi kiskereskedelmi ágazati üzleti hangulatindexe.
Az ifo intézet (ifo Institut – Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung an der Universität München e.V.) honlapján közzétett eredmények alapján a németországi kiskereskedelmi vállalatok üzleti környezetről alkotott véleményét számszerűsítő mutató értéke mínusz 27,6 pontra, 2022 novembere óta a legalacsonyabbra csökkent a januári mínusz 26,6 pont után.
A gazdasági környezet továbbra is nagy kihívást jelent a kiskereskedelmi szektor számára. A fogyasztói visszafogottság megterheli a kiskereskedők üzletét – nyilatkozta Patrick Höppner, az ifo intézet ágazati szakértője.
A németországi kiskereskedelmi vállalatok aktuális helyzetének megítélését tükröző indikátor februárban mínusz 18,0 pontra, 2021 márciusa óta a legalacsonyabb szintre süllyedt a januári mínusz 15,2 pontot követően. A kiskereskedelmi ágazat vállalatainak üzleti várakozásai ugyanakkor némileg javultak, az indikátor mínusz 36,7 pontra emelkedett az előző havi mínusz 37,3 pontról.
Az ifo intézet adatai szerint a gyenge kereslet miatt számos németországi kiskereskedő készletszintje túl magas.
A felmérésből az is kiderült, hogy a német kiskereskedelemben a vállalatok pesszimizmusa a munkaerő-tervezésben is megmutatkozik: a korábbinál kevesebb cég tervez új alkalmazottat felvenni a következő hónapokban.
Az ágazaton belül az elektronikai cikkeket és háztartási gépeket árusító kiskereskedők, valamint a drogériák kedvezőbbnek ítélték meg aktuális helyzetüket az év második hónapjában, mint egy hónappal korábban. Ezzel szemben a bútorüzletek, a barkácsáruházak, valamint a kerékpárkereskedők üzleti helyzete romlott februárban a felmérés adatainak tanúsága szerint.
Kapcsolódó cikkeink
Felhagy a Fresh házhozszállítási szolgáltatással az Amazon Németországban
Az amerikai Amazon hét év után megszünteti németországi Fresh élelmiszer-kiszállítási…
Tovább olvasom >Népszerűek az önkiszolgáló kasszák a német fiatalok körében
A KPMG és EHI Retail Institute új tanulmánya szerint Németországban…
Tovább olvasom >Rekordösszeget spórolnak a német fogyasztók a fenntartható élelmiszereken
Németországban rekordalacsony szintre esett vissza a fenntartható termékek vásárlási hajlandósága.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >