Romlott az üzleti hangulat a német kiskereskedelemben februárban
Februárban romlott a müncheni egyetem ifo gazdaságkutató intézetének németországi kiskereskedelmi ágazati üzleti hangulatindexe.
Az ifo intézet (ifo Institut – Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung an der Universität München e.V.) honlapján közzétett eredmények alapján a németországi kiskereskedelmi vállalatok üzleti környezetről alkotott véleményét számszerűsítő mutató értéke mínusz 27,6 pontra, 2022 novembere óta a legalacsonyabbra csökkent a januári mínusz 26,6 pont után.
A gazdasági környezet továbbra is nagy kihívást jelent a kiskereskedelmi szektor számára. A fogyasztói visszafogottság megterheli a kiskereskedők üzletét – nyilatkozta Patrick Höppner, az ifo intézet ágazati szakértője.
A németországi kiskereskedelmi vállalatok aktuális helyzetének megítélését tükröző indikátor februárban mínusz 18,0 pontra, 2021 márciusa óta a legalacsonyabb szintre süllyedt a januári mínusz 15,2 pontot követően. A kiskereskedelmi ágazat vállalatainak üzleti várakozásai ugyanakkor némileg javultak, az indikátor mínusz 36,7 pontra emelkedett az előző havi mínusz 37,3 pontról.
Az ifo intézet adatai szerint a gyenge kereslet miatt számos németországi kiskereskedő készletszintje túl magas.
A felmérésből az is kiderült, hogy a német kiskereskedelemben a vállalatok pesszimizmusa a munkaerő-tervezésben is megmutatkozik: a korábbinál kevesebb cég tervez új alkalmazottat felvenni a következő hónapokban.
Az ágazaton belül az elektronikai cikkeket és háztartási gépeket árusító kiskereskedők, valamint a drogériák kedvezőbbnek ítélték meg aktuális helyzetüket az év második hónapjában, mint egy hónappal korábban. Ezzel szemben a bútorüzletek, a barkácsáruházak, valamint a kerékpárkereskedők üzleti helyzete romlott februárban a felmérés adatainak tanúsága szerint.
Kapcsolódó cikkeink
ZEW: jelentősen romlott a gazdasági hangulat Németországban augusztusban
Elemzők által vártnál is jelentősebben romlott a ZEW gazdaságkutató intézet…
Tovább olvasom >Új élelmiszerek üzletbeli tesztelését teszi lehetővé az Edeka Nord Németországban
Az Edeka Nord és a Food Harbour Hamburg most bejelentett…
Tovább olvasom >Újraszervezés után új lendületben a Pepco – a magyar piac stratégiai nyertes
Miközben a Pepco csoport fájdalmas németországi kivonulást hajt végre, a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity felmérés: A befektetők dacolnak az általános bizonytalansággal
A globális rendszerek átrendeződésével a befektetőknek olyan környezetben kell eligazodniuk,…
Tovább olvasom >Századvég: az aszály hajtotta fel a júliusi élelmiszerárakat
Júliusban az éves infláció 4,3 százalékra lassult, havi összevetésben azonban…
Tovább olvasom >Többmilliárdos kárt okoznak évente Magyarországon a hamisított élelmiszerek és italok
Csak Magyarországon évente közel 16 milliárd forintos bevételkiesést és több…
Tovább olvasom >