Romlott az amerikai fogyasztói hangulat februárban
Erősen romlott az amerikai fogyasztói hangulat februárban – derült ki a Michigan egyetem szokásos havi felméréséből, amelynek végleges adatait pénteken tették közzé.
A fogyasztói hangulatindexet az előzetes 95,5 pontról 93,8 pontra szállította le az egyetem, míg az elemzők emelést, 95,7 pontot vártak. A mutató a januári 91,2 pontos, közel kétéves mélyponthoz képest a fogyasztói várakozások enyhe javulását jelzi, míg a jelenlegi gazdasági helyzet megítélése romlott.
Az index mindenkori rekordját 2000 januárjában érte el 111,40 ponttal, míg 1980 májusában rekordmélységbe süllyedt, 51,70 ponton állt.
A Michigan hangulatindexe a Conference Board gazdaságkutató intézet indexe mellett a legfontosabb mérőszám ahhoz, hogy megbecsüljék, hogyan alakul a fogyasztás, amely az amerikai GDP mintegy 70 százalékát adja.
A Michigan Egyetem kutatói a havi rendszerességgel végzett reprezentatív felméréskor legalább ötszáz személyt kérdeznek meg telefonos interjúban. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Fitch: élénkülő világgazdaság a vámháborús enyhülés nyomán – Kína és az USA húzhatja a növekedést
A vártnál erősebb gazdasági teljesítményre számít 2025-ben a Fitch Ratings:…
Tovább olvasom >Aranykorát élik a magyar-amerikai agrárdiplomáciai kapcsolatok
A magyar-amerikai kétoldalú kapcsolatok egyre csak erősödnek, legyen szó politikáról,…
Tovább olvasom >Komoly tárgyalások zajlanak a vámháború lezárásáról
Csak őszinte szándékkal lehet tárgyalni – így reagált a kínai…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egymillióval nőhet a lakossági klímák száma Magyarországon – így válasszunk okosan
A háztartási klímaberendezések száma két évtized alatt megtízszereződött Magyarországon, jelenleg…
Tovább olvasom >Rekordmélyre zuhant az innováció a spanyol FMCG-piacon
Spanyolországban 15 év alatt 48%-kal esett vissza az új termékek…
Tovább olvasom >Új visszaváltási rendszert vezetett be az Auchan Románia Bukarestben
Az Auchan Románia új, tömeges visszagyűjtésre alkalmas visszaváltó rendszert indított…
Tovább olvasom >