Romlott a német gazdasági hangulatindex
A vártnál nagyobb mértékben romlott a ZEW gazdaságkutató intézet júliusi német gazdasági hangulatindexe, ugyanakkor az aktuális helyzetet jelző mutató két év után először került a pozitív tartományba.
A német gazdasági hangulatindex (ESI) 63,3 pontra csökkent a júniusi 79,8 pontról. A piac kevésbé romló adatra, 75,2 pontra számított júliusra.
A felmérésbe bevont mintegy háromszáz intézményes befektetőnek az aktuális németországi helyzetről alkotott véleménye viszont számottevő mértékben javult, a júniusi mínusz 9,1 pontról 21,9 pontra ugrott, először került pozitív tartományba 23 hónap után. Szakértők 5,5 pontos júliusi mutatóra számítottak.
„Folytatódik a gazdasági fellendülés” – állapította meg a felmérés eredményéről adott összefoglalójában Achim Wambach, a ZEW elnöke. Rámutatott arra, hogy bár a júliusi hangulatindex romlott júniushoz képest, de továbbra is igen magasnak számít. Az adatok alapján hat hónap múlva is kedvező lesz a makrogazdasági helyzet.
Hasonló következtetésre jutott a felmérés az euróövezeti kilátásokkal kapcsolatban is: romlottak ugyan a pénzügyi szakértők konjunkturális várakozásai az euróövezetre vonatkozóan, a júliusi ESI 61,2 pontra csökkent a júniusi 81,3 pontról, az aktuális helyzet megítélését követő mutató értéke ugyanakkor 6 pontról 30,4 pontra ugrott. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Újrahasználható termékdisplay használatával csökkenti a hulladékot Európa-szerte a dm
A dm drogérialánc több mint 2100 németországi üzletében, valamint más…
Tovább olvasom >Kassza nélküli okosüzletek Németországban: a lassú kezdet után gyors növekedés
Németországban későn indult el a kassza nélküli üzletek bevezetése, mégis…
Tovább olvasom >Újrahasználható kozmetikai csomagolásokkal kísérletezik a Kneipp
A testápolási és wellness termékeket gyártó Kneipp 2025 júliusától kísérleti…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mindent a házi kedvencnek! – Euromonitor International 2025
A globális kisállatgondozási piac 2025-ben várhatóan eléri a 215 milliárd…
Tovább olvasom >Háromból két fogyasztó jobb vásárlási élményre számít
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók és az üzleti vezetők…
Tovább olvasom >IDEAAL™: Versenyképes fehérjekészítmény hazai szereplőktől
Egy közös kutatásfejlesztési projekt, három szereplő, egy egyedülálló tejfehérje-készítmény –…
Tovább olvasom >