Romlott a német gazdasági hangulatindex
A vártnál nagyobb mértékben romlott a ZEW gazdaságkutató intézet júliusi német gazdasági hangulatindexe, ugyanakkor az aktuális helyzetet jelző mutató két év után először került a pozitív tartományba.
A német gazdasági hangulatindex (ESI) 63,3 pontra csökkent a júniusi 79,8 pontról. A piac kevésbé romló adatra, 75,2 pontra számított júliusra.
A felmérésbe bevont mintegy háromszáz intézményes befektetőnek az aktuális németországi helyzetről alkotott véleménye viszont számottevő mértékben javult, a júniusi mínusz 9,1 pontról 21,9 pontra ugrott, először került pozitív tartományba 23 hónap után. Szakértők 5,5 pontos júliusi mutatóra számítottak.
„Folytatódik a gazdasági fellendülés” – állapította meg a felmérés eredményéről adott összefoglalójában Achim Wambach, a ZEW elnöke. Rámutatott arra, hogy bár a júliusi hangulatindex romlott júniushoz képest, de továbbra is igen magasnak számít. Az adatok alapján hat hónap múlva is kedvező lesz a makrogazdasági helyzet.
Hasonló következtetésre jutott a felmérés az euróövezeti kilátásokkal kapcsolatban is: romlottak ugyan a pénzügyi szakértők konjunkturális várakozásai az euróövezetre vonatkozóan, a júliusi ESI 61,2 pontra csökkent a júniusi 81,3 pontról, az aktuális helyzet megítélését követő mutató értéke ugyanakkor 6 pontról 30,4 pontra ugrott. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Új kampánnyal népszerűsíti a regionális termékeket az Edeka
Új reklámkampányt indított az Edeka Németországban, amelynek középpontjában a kereskedő…
Tovább olvasom >Németországban egyre több vásárlót vonzanak az élelmiszerek a drogériákba
Egyre nagyobb szerep jut a drogériák élelmiszer-kínálatának a német fogyasztók…
Tovább olvasom >Javult a GfK májusra vonatkozó német fogyasztói hangulatindexe
Az elemzők által várt romlás helyett javult a nürnbergi GfK…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: árréskorlátozást vezetne be a kormány a háztartási cikkeket árusító boltokra
A kormány szerdán tárgyalhatja, csütörtökön pedig várhatóan elfogadhatja azt az…
Tovább olvasom >Drágább Barbie, soványabb Heinz – Trump vámjai átrajzolják a globális fogyasztói piacot
Donald Trump vámpolitikájának hatása egyre több iparágat érint: játékgyártók, autóipari…
Tovább olvasom >Csaknem 20 százalékkal olcsóbb élelmiszerek? A kormány elégedett az árréscsökkentés eredmnyeivel
„Egyre több terméket lehet olcsóbban megvásárolni az árréscsökkentésnek köszönhetően, az…
Tovább olvasom >