Romlott a GfK márciusi német fogyasztói hangulatindexe
A várt javulás helyett tavaly június óta a legalacsonyabb szintre esett a GfK német fogyasztói hangulatindexe márciusra, elsősorban a személyi jövedelmek alakulásával kapcsolatos mérőszám csökkenése miatt.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2020/01/berlin-nagy.jpg)
Romlott a német fogyasztók hangulata
A márciusra vonatkozó fogyasztói hangulatindex mínusz 8,1 pontra romlott a februári mínusz 6,7 pontról. A szakértői várakozások átlagában javuló mutató, mínusz 6,3 pont szerepelt.
Az átfogó hangulatindexen belül a három almutató közül kettő gyengült. A lakossági költekezési hajlandóság alindexe 3,8 ponttal 1,4 pontra csökkent, a személyi jövedelmek alakulásával kapcsolatos várakozás 13 ponttal, 3,9 pontra esett, ugyanakkor a konjunkturális várakozással kapcsolatos mutató 1,3 ponttal, 24,1 pontra nőtt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Rekordbevételt hozhat a Valentin-nap a kiskereskedelemben
A Valentin-napi költések világszerte rekordot dönthetnek idén, mind az Egyesült…
Tovább olvasom >A német piacvezető drogéria, a dm technológiába és a vásárlási élménybe invesztál
A német drogériaóriás dm Közép-Európa szerte kezdi lekörözni az élelmiszer-kiskereskedőket.…
Tovább olvasom >Németországban is elindul a HelloFresh ételházhozszállítási szolgáltatása
A HelloFresh bevezette Németországban a Factor nevű készétel-házhozszállítási szolgáltatását, amely…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >