Romlott a gazdasági hangulatindex az EU-ban és az euróövezetben márciusban, Magyarországon javult
Romlott a gazdasági hangulatindex az euróövezetben és az Európai Unióban márciusban az előző hónaphoz képest, miközben Magyarországon javult – derült ki az Európai Bizottság gazdasági és pénzügyi főigazgatóságának (DG ECFIN) felméréséből.
A gazdasági hangulatindex (Economic Sentiment Indicator, ESI) az euróövezetben a februári 96,3 pontról 95,2 pontra csökkent, az Európai Unió gazdasági hangulatindexe pedig 96,9 pontról 96 pontra süllyedt.
A foglalkoztatási várakozások indexe (Employment Expectations Indicator, EEI) az EU-ban 98,4 pontról 97,7 pontra, az euróövezetben 97,4 pontról 96,7 pontra gyengült.
A fogyasztói hangulatindex az EU-ban a februári mínusz 12,9 pontról mínusz 13,9 pontra, az euróövezetben mínusz 13,6 pontról márciusban mínusz 14,5 pontra süllyedt.
Magyarország esetében a gazdasági hangulatindex (ESI) 95,3 pontra emelkedett márciusban a februári 93,6 pontról.
A foglalkoztatási várakozások indexe (EEI) 101 pontról 99,4 pontra romlott. Az ipari mutató a februári mínusz 11 pontról mínusz 13,3 pontra süllyedt, miközben a szolgáltatóipari mínusz 14,7 pontról mínusz 11,2 pontra emelkedett. A fogyasztói hangulat mínusz 27,6 pontról mínusz 26,5 pontra javult, a kiskereskedelem hangulati mutatója mínusz 22,3 pontról mínusz 19 pontra erősödött. Az építőipari hangulatindex a februári mínusz 20,8 pontról mínusz 23,9 pontra esett márciusban.
Kapcsolódó cikkeink
Európai Központi Bank: a vízhiány jelenti a legjelentősebb természeti kockázatot az európai gazdaság számára
A felszíni vízhiány jelenti a legjelentősebb természeti kockázatot az európai…
Tovább olvasom >Májusban csökkent a GKI konjunktúra indexe
A GKI Gazdaságkutató Zrt. – az EU támogatásával végzett –…
Tovább olvasom >Nagy Márton: hosszú távon vissza kell állni a beruházás alapú gazdasági növekedésre
Hosszú távon vissza kell állni a beruházás alapú gazdasági növekedésre,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Zöldséget gyereknapra – meglepő akcióval készül a foodora
Gyümölcs- és zöldség akciót hirdet a foodora gyereknap alkalmából, hogy…
Tovább olvasom >EY: Kulcskérdéssé vált az energiabeszerzés – egyre több cég versenyképességét vetik vissza az ingadozó árak
A cégek többsége aggódik a növekedéshez szükséges energia beszerzése miatt,…
Tovább olvasom >Változás a Danone magyarországi vezetésében: Csaplovics Péter az új értékesítési igazgató
2025. májusától Csaplovics Péter tölti be a Danone magyarországi értékesítési…
Tovább olvasom >