Romlott a gazdasági hangulatindex az EU-ban és az euróövezetben márciusban, Magyarországon javult
Romlott a gazdasági hangulatindex az euróövezetben és az Európai Unióban márciusban az előző hónaphoz képest, miközben Magyarországon javult – derült ki az Európai Bizottság gazdasági és pénzügyi főigazgatóságának (DG ECFIN) felméréséből.
A gazdasági hangulatindex (Economic Sentiment Indicator, ESI) az euróövezetben a februári 96,3 pontról 95,2 pontra csökkent, az Európai Unió gazdasági hangulatindexe pedig 96,9 pontról 96 pontra süllyedt.
A foglalkoztatási várakozások indexe (Employment Expectations Indicator, EEI) az EU-ban 98,4 pontról 97,7 pontra, az euróövezetben 97,4 pontról 96,7 pontra gyengült.
A fogyasztói hangulatindex az EU-ban a februári mínusz 12,9 pontról mínusz 13,9 pontra, az euróövezetben mínusz 13,6 pontról márciusban mínusz 14,5 pontra süllyedt.
Magyarország esetében a gazdasági hangulatindex (ESI) 95,3 pontra emelkedett márciusban a februári 93,6 pontról.
A foglalkoztatási várakozások indexe (EEI) 101 pontról 99,4 pontra romlott. Az ipari mutató a februári mínusz 11 pontról mínusz 13,3 pontra süllyedt, miközben a szolgáltatóipari mínusz 14,7 pontról mínusz 11,2 pontra emelkedett. A fogyasztói hangulat mínusz 27,6 pontról mínusz 26,5 pontra javult, a kiskereskedelem hangulati mutatója mínusz 22,3 pontról mínusz 19 pontra erősödött. Az építőipari hangulatindex a februári mínusz 20,8 pontról mínusz 23,9 pontra esett márciusban.
Kapcsolódó cikkeink
Bizalomzuhanás a globális gazdaságban az amerikai vámháború nyomán
A világgazdaság vezető szereplőinek gazdasági bizalmi indexei jelentősen romlottak az…
Tovább olvasom >Tovább nőtt az átlagkereset
A Központi Statisztikai Hivatal legfrissebb adatai szerint 2025 februárjában a…
Tovább olvasom >Az euróövezetben lassult a fogyasztói árak emelkedésének üteme márciusban
Márciusban az előzetesen becsültnek megfelelően mérséklődött az éves infláció az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Föld napja: Felemás a magyar lakosság klímatudatossága
Április 22-e a Föld napja, így kifejezetten aktuális kérdés a…
Tovább olvasom >Országos kampányt indított a Tej Terméktanács a trappista sajt népszerűsítésére
A Tej Terméktanács országos marketingkampányt indított a hazai előállítású trappista…
Tovább olvasom >Bizalomzuhanás a globális gazdaságban az amerikai vámháború nyomán
A világgazdaság vezető szereplőinek gazdasági bizalmi indexei jelentősen romlottak az…
Tovább olvasom >