Romlott a fogyasztók hangulata az Egyesült Államokban januárban
Az előzetesen közölt adatoknál is nagyobb mértékben romlott a fogyasztók hangulata az Egyesült Államokban januárban a magas inflációval kapcsolatos aggodalmak miatt.
A Michigan egyetem szokásos havi felmérésének pénteken ismertetett végleges adatai szerint a decemberi 70,6 pontról januárban 67,2 pontra süllyedt a fogyasztói hangulatindex. A hónap közepén ismertetett, januárra vonatkozó előzetes szám magasabb, 68,7 pont volt.
Az alindexek közül a következő hat hónapra vonatkozó fogyasztói várakozások mutatója 68,3 pontról 64,1 pontra, a jelenlegi helyzetet tükröző almutató értéke pedig 74,2 pontról 72 pontra csökkent.
Az egyéves időtávú inflációs várakozás 4,9 százalékra nőtt az előző havi 4,8 százalékról, míg az ötéves inflációs várakozás 2,90 százalékról 3,10 százalékra ugrott.
A Michigan Egyetem hangulatindexe a Conference Board gazdaságkutató intézet fogyasztói bizalmi indexe mellett a legfontosabb mérőszám ahhoz, hogy megbecsüljék, hogyan alakul a fogyasztás, amely az amerikai GDP mintegy 70 százalékát adja.
A Michigan Egyetem kutatói a havi rendszerességgel végzett reprezentatív felmérés keretében legalább ötszáz személyt kérdeznek meg telefonos interjú keretében. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az Egyesült Államokban a vártnál nagyobb mértékben nőttek a termelői árak júniusban
Az elemzők által vártnál nagyobb mértékben emelkedett az amerikai termelőiár-index…
Tovább olvasom >Már szinte csak akciós élelmiszereket vesznek az amerikaiak
Az amerikai fogyasztók számára a gazdasági helyzet egyre több kihívást…
Tovább olvasom >Áprilisban stagnált az Egyesült Államokban személyes fogyasztási árindex
Áprilisban már a harmadik hónapja 2,8 százalékon stagnált a személyes…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >