Romlott a fogyasztói hangulat az Egyesült Államokban júliusban
Az Egyesült Államokban júliusban a vártnál nagyobb mértékben, immár a harmadik hónapban csökkent, ezzel a gazdasági növekedés várható lassulására utal a Conference Board gazdaságkutató intézet fogyasztói hangulatindexe.

Már harmadik hónapja romlik az amerikai fogyasztók hangulata
A Conference Board honlapján publikált jelentés alapján a fogyasztói bizalmi index júliusra vonatkozóan 2,7 ponttal 95,7 pontra csökkent a júniusi 98,4 pontról. Elemzők 97,2 pontot vártak júliusra.
Az index elemein belül az aktuális helyzet megítélését számszerűsítő mutató értéke – amely a fogyasztóknak a jelenlegi üzleti és munkaerőpiaci feltételekről adott értékelésén alapul – 141,3 pontra csökkent az előző havi 147,2 pontról. A fogyasztók jövedelmi, üzleti és munkaerőpiaci feltételekre vonatkozó rövid távú kilátásait számszerűsítő mutató értéke pedig 65,8-ról 65,3 pontra csökkent.
„A fogyasztói bizalom júliusban már a harmadik egymást követő hónapban csökkent” – mondta Lynn Franco, a Conference Board gazdasági mutatókért felelős vezető igazgatója. „A csökkenést elsősorban az aktuális helyzet romló megítélése okozta – ami a gazdasági növekedés lassulása jeleként értékelhető a harmadik negyedévre vonatkozóan. A kilátások megítélése pedig viszonylag stabil maradt ugyan, de jóval a 80-as érték alatt maradt, ami arra utal, hogy továbbra is fennáll a recesszió kockázata. Az inflációval kapcsolatos aggodalmak – különösen a benzin- és élelmiszerárak emelkedése – továbbra is nyomasztották a fogyasztókat” – tette hozzá.
Azzal párhuzamosan, ahogy a Fed az infláció megfékezése érdekében emeli a kamatlábakat, az autók, a lakások és a nagyobb háztartási gépek beszerzésének a szándéka tovább mérséklődött. Az infláció és a további kamatemelések valószínűleg továbbra is erőteljesen hátráltatják majd a tartós fogyasztási cikkek beszerzésére irányuló szándékot, és ezzel a gazdasági növekedés ütemét is – mutatott rá a Lynn Franco. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Hogyan alakul a világgazdaság idén?
Az Egyesült Államok növekedése stabil, Európa és Kína újabb kihívásokkal…
Tovább olvasom >A kereskedelemben is érződik a madárinfluenza hatása
Az Egyesült Államok egyre súlyosabb tojáshiánnyal küzd, mivel a madárinfluenza…
Tovább olvasom >Starbucks: terjeszkedés a Közel-Keleten és Kínában, leépítés Amerikában
A Starbucks ambiciózus terveket jelentett be a következő évekre: évente…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az árrés nagyon nem a profit, de akadnak rá nemzetközi példák is
A március 17-től élő árrésstop bevezetése nem volt teljesen váratlan,…
Tovább olvasom >Árrésstop Magyarországon: Kik az érintettek, és valóban indokolt a kormányzati beavatkozás?
A magyar kormány március 17-től – egyelőre május 31-ig –…
Tovább olvasom >Kilőtt Kína kiskereskedelmi forgalma az év első két hónapjában
Kína ipari termelése a decemberinél kisebb, de a várakozásokat meghaladó…
Tovább olvasom >