Romlott a fogyasztói bizalom a világ legnagyobb gazdaságában
Romlott a fogyasztói bizalom októberben az Egyesült Államokban a Conference Board gazdaságkutató cég kedden ismertetett hangulatindexe szerint.
Az októberi mutató 98,6 pontra esett a szeptemberi 103,5 pontról.
A gazdaság jelenlegi helyzetének megítélése 127,9 pontról, 120,6 pontra süllyedt, míg a fogyasztói várakozások alindexe 87,2 pontról, 83,9 pontra csökkent.
Azoknak az aránya, akik szerint az üzleti feltételek javulása várható a következő hat hónapban az Egyesült Államokban, 17 százalékról 16 százalékra csökkent. Az üzleti feltételek romlására számítók aránya eközben 10,8 százalékról 12,2 százalékra emelkedett. Azoknak az aránya, akik szerint nő a munkahelyek száma, 13,1 százalékra csökkent a szeptemberben várt 15,7 százalékról. A munkahelyek számának a csökkenésére számítók aránya viszont 18,1 százalékról 17 százalékra mérséklődött.
A Conference Board gazdaságkutató intézet minden hónap utolsó keddén közölt indexe – a Michigan egyetem hangulatindexével együtt – a legfontosabb mérőszám ahhoz, hogy megbecsüljék, hogyan alakul az amerikai GDP fő alkotóeleme, a fogyasztás. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Az Egyesült Államokban a vártnál nagyobb mértékben nőttek a termelői árak júniusban
Az elemzők által vártnál nagyobb mértékben emelkedett az amerikai termelőiár-index…
Tovább olvasom >Már szinte csak akciós élelmiszereket vesznek az amerikaiak
Az amerikai fogyasztók számára a gazdasági helyzet egyre több kihívást…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >