Romániában tavaly 4,4 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom
Romániában tavaly 4,4 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom volumene a nyers adatok szerint a 2021-es évhez mérten – közölte hétfőn a román országos statisztikai intézet.
A tavalyi 4,4 százalékos növekedés főleg az üzemanyag-kereskedelem 9,6 százalékos bővülésének köszönhető, de a nem élelmiszerekből is 4,5 százalékkal többet adtak el a vizsgált időszakban, míg az élelmiszerek, italok és dohánytermékek értékesítése 1,4 százalékkal emelkedett.
Tavaly decemberben a kiskereskedelmi forgalom volumene a nyers adatok szerint 3,6 százalékkal nőtt az előző év utolsó hónapjához mérten, a kiigazított érték szerint a bővülés 3,8 százalék volt. Tavaly novemberhez képest a kiskereskedelmi forgalom a nyers adatok szerint 7,5 százalékkal bővült, a kiigazított érték szerint pedig 1,4 százalékkal emelkedett. A belföldi fogyasztás egyik legfőbb mutatójának számító kiskereskedelmi forgalom 2021-ben 10,1 százalékkal emelkedett az előző évivel összevetve Romániában, miután 2020-ban 2,2 százalékkal nőtt 2019-hez képest.
Kapcsolódó cikkeink
A német kiskereskedelmi forgalom csökkent áprilisban havi szinten
Németországban reálértéken 1,1 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom áprilisban havi…
Tovább olvasom >Tavaly kilenc százalékkal nőtt a Lidl forgalma Romániában
A Lidl Romania 2024-ben erőteljes növekedést könyvelhetett el: az üzletlánc…
Tovább olvasom >Lengyelországban gyorsult a kiskereskedelmi forgalom növekedése és csökkent a munkanélküliség áprilisban
Lengyelországban a márciusi csökkenés után áprilisban erőteljesen, 2022 májusa óta…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Kik nyertek és kik buktak 2024-ben? – Látványos eredménykülönbségek az élelmiszer-kiskereskedelemben
A 2024-es üzleti év mérlege az élelmiszer-kiskereskedelmi szektorban látványosan kettévált:…
Tovább olvasom >Felfutóban a hazai ginpiac – A SPAR szerint a vásárlók egyre tudatosabbak, és nyitottak a magyar márkákra
A gin értékesítése az elmúlt években látványosan erősödött a magyar…
Tovább olvasom >