Romániában megkétszereződött a „fekete péntek” iránti érdeklődés
Romániában tavalyhoz képest kétszer nagyobb az érdeklődés az amerikai mintára meghonosított úgynevezett fekete péntek iránt, és 2,4 millióan készülnek kihasználni a kereskedők által biztosított jelentős árkedvezményeket – derül ki egy szerdán közzétett felmérésből.
A fekete péntek a hálaadás napját követő péntek elnevezése az Egyesült Államokban, amely ott a hagyományos karácsonyi bevásárlási szezon kezdete. A Daedalus Millward Brown cég által készített közvélemény-kutatás szerint az árkedvezményeket ígérő fekete péntekről 4,1 millió román hallott, akiknek 59 százaléka állította, hogy vásárolni fog a szóban forgó napon.
A felmérés szerint Romániában tavaly vetette be először ezt a marketingfogást az egyik elektronikai és háztartási használati cikkeket forgalmazó üzlet. Akkor még csak 2 millió román érdeklődött a fekete pénteken meghirdetett árkedvezmények iránt – derül ki a felmérésből.
A szóban forgó üzlet képviselői elmondták, hogy az idén 2 millió vásárlóra számítanak, ezért a kedvezmények nagy részét internetes honlapjukon hirdetik meg, hiszen üzletben lehetetlenség ekkora tömeget kiszolgálni. Egy másik, hasonló profilú cég illetékesei arra számítanak, hogy a hétvégén eladásaik elérik a 10 millió eurót, egy másik cég pedig az értékesítés 50 százalékos növekedésére számít. Az idén már több elektronikai cikket forgalmazó üzletlánc és mobiltelefon-szolgáltató is meghirdetette a fekete pénteket, de vannak olyan multinacionális szolgáltatók, amelyek „fekete hetet” hirdettek meg.
Romániában az árkedvezmények iránti érdeklődés általában magas, gyakran lehet látni olyan képsorokat a televíziós híradókban, amikor egy-egy új üzlet megnyitása alkalmából meghirdetett kedvezmények miatt a tömeg valósággal megrohamozza az üzletet. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
OKSZ: Átlátszó szőnyeg alá söpri az inflációt az árrésstop
A lakosság háromnegyede szerint emelkednek az élelmiszerárak Magyarországon, és ebben…
Tovább olvasom >Dübörög a dinnyeszezon, elindult a kampány
Idén is elindult a nyár egyik legkedveltebb gyümölcsének, a hazai…
Tovább olvasom >Újabb 2 milliárd dollárt fektet a Mars az amerikai gyártás bővítésébe 2026-ig
Az édesség- és snackóriás Mars 2026 végéig további 2 milliárd…
Tovább olvasom >