Romániában januárban csaknem 44 százalékkal csökkent a vendégéjszakák száma
Januárban csaknem 44 százalékkal, 884 300-ra csökkent Romániában a vendégéjszakák száma a tavalyi év első hónapjához mérten – közölte a román országos statisztikai intézet.
A belföldi turisták által eltöltött vendégéjszakák száma 35,4 százalékkal, 839 900-ra csökkent, míg a külföldieké 83,9 százalékkal, 44 400-ra apadt.
A kereskedelmi szálláshelyekre érkezett turisták száma 39,6 százalékkal, 480 900-ra mérséklődött, ebből 461 700-at a belföldi vendégek tettek ki, akiknek száma 31 százalékkal maradt el a tavaly januáritól. A külföldiek száma ennél sokkal drasztikusabban, 85 százalékkal, 19 200-ra csökkent. A román turisták átlagban 1,8 éjszakát töltöttek a kereskedelmi szálláshelyeken, a külföldiek 2,3 éjszakát.
A kereskedelmi szálláshelyek kihasználtsága 17,2 százalékos volt, ami 7,8 százalékponttal maradt el a tavaly januári értéktől. Tavaly egész évben 51,6 százalékkal, 14,444 millióra csökkent a romániai kereskedelmi szálláshelyeken töltött vendégéjszakák száma a 2019-es évhez mérten a koronavírus-járvány miatt. A kereskedelmi szálláshelyekre érkezett turisták száma is 52,3 százalékkal, 6,335 millióra apadt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
NGM: a SZÉP-kártya jelentős segítség a magyar családoknak
A SZÉP-kártya jelentős segítség a magyar családoknak, áprilisban 14 százalékkal…
Tovább olvasom >Tavaly kilenc százalékkal nőtt a Lidl forgalma Romániában
A Lidl Romania 2024-ben erőteljes növekedést könyvelhetett el: az üzletlánc…
Tovább olvasom >KSH: a turisztikai szálláshelyeken a vendégek száma (1,4 millió) 17, a vendégéjszakáké (3,4 millió) 16 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit áprilisban
2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Hortobágyi Csárdában lett hungarikum a csárda
Hungarikummá nyilvánították a csárdát és a badacsonyi kéknyelűt a Hungarikum…
Tovább olvasom >Utcai gasztrofesztivál, vacsoraestek és fesztiválos ételrendelés a SopronFesten
A SopronFest Gourmet programjainak keretében, egy héten át városszerte a…
Tovább olvasom >Unicum-sör – reklámkampány és nyereményjáték
Generációk bulifétise volt a kultikus Unicum-sör párosítás, amit még a…
Tovább olvasom >