Romániában 9,8 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom 2024 első két hónapjában éves szinten
Romániában 9,8 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom 2024 első két hónapjában éves összehasonlításban a nyers adatok alapján – közölte pénteken az Országos Statisztikai Intézet (INS).
Az élelmiszerek, italok és dohányáru forgalmazásából származó árbevétel 5,8 százalékkal volt nagyobb, mint 2023 első két hónapjában, a nem élelmiszer jellegű termékek forgalma 15,9, az üzemanyagoké pedig 4,1 százalékkal nőtt. A naptárhatástól megtisztított adatok alapján a kéthavi kiskereskedelmi árbevétel 6,5 százalékkal volt nagyobb, mint 2023 azonos időszakában. Az élelmiszerek, italok és dohányáru forgalma 3,4 százalékkal, a nem élelmiszer jellegű termékeké 11,9 százalékkal, az üzemanyagoké pedig 2 százalékkal nőtt. Februárban a nyers adatok az árbevétel 12,3 százalékos növekedését mutatták éves szinten. A naptárhatástól megtisztított adatok szerint a februári kiskereskedelmi forgalom 7,1 százalékkal volt nagyobb, mint 2023 azonos időszakában. Januárhoz képest a nyers adatok alapján 2,6 százalékkal emelkedett a kiskereskedelmi árbevétel. A naptárhatástól megtisztított adatok szerint februárban a kiskereskedelmi forgalom 0,6 százalékkal haladta meg az egy hónappal korábbit.
Kapcsolódó cikkeink
Éledező kiskereskedelem, hulló kkv-k: mit tehetnek a cégek?
A KSH adatai szerint az év első öt hónapjában javult…
Tovább olvasom >KSH: a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakához viszonyítva 3,6 százalékkal nőtt
Májusban a kiskereskedelmi forgalom volumene a nyers és a naptárhatástól…
Tovább olvasom >MBH Bank: Bíztató kilátások a kereskedelmi ágazatban – ágazati kitekintő
Májusban lényegében stagnált a kiskereskedelmi forgalom, a benzinkutak forgalma nélkül…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette az Estée Lauder a DECIEM-et
Lezárult a The Ordinary márkájáról ismert kanadai multibrand cég, a…
Tovább olvasom >A romániai városok meghódítására tör a lengyel Żabka
A Żabka romániai leányvállalata, a Froo az év végéig kétszáz…
Tovább olvasom >Pékáru-stratégiájával nyerhet a Lidl az Egyesült Királyságban
Kritika érte a brit szupermarketeket pékáru részlegeik állítólagosan félrevezető marketingje…
Tovább olvasom >