Romániában 7,2 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom az idei első öt hónapban
Romániában a nyers adatok szerint 7,2 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom volumene az idei első öt hónapban a tavalyi év azonos időszakához mérten – közölte csütörtökön a román országos statisztikai intézet.
A szezonális és naptárhatással kiigazított adat szerint a bővülés 7,1 százalék volt.
A nyers adatok szerinti növekedést főleg a nem élelmiszerek eladásának 10,1 százalékos növekedése eredményezte. Üzemanyagból is 6,6 százalékkal többet értékesítettek a vizsgált időszakban, míg az élelmiszerek értékesítése 4,7 százalékkal bővült.
Májusban a kiskereskedelmi forgalom volumene 3,9 százalékkal nőtt a tavalyi év ötödik hónapjához képest, a szezonális és napárthatással kiigazított bővülés 3,7 százalék volt. Áprilishoz mérten 0,7 százalékos bővülést jegyeztek.
Az első négy hónaphoz képest lassult a kiskereskedelmi forgalom növekedése, hiszen a január-április közötti időszakban még 8,1 százalékos volt a bővülés. Mindazonáltal elemzők arra számítanak, hogy az idei román gazdasági növekedésnek továbbra is a belföldi fogyasztás lesz a fő hajtóereje. A román kormány 5,5 százalékos gazdasági növekedést remél az idén. Az első negyedévben 5 százalékkal nőtt a román GDP a tavalyi év azonos időszakához mérten.
Tavaly 5,4 százalékkal bővült a román kiskereskedelmi forgalom volumene az előző évhez képest, miután 2017-ben 10 százalékkal, 2016-ban 13 százalékkal emelkedett. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az élelmiszerek 1,1 százalékkal drágultak Romániában
Júniusban 4,9 százalékra csökkent az éves infláció Romániában – közölte…
Tovább olvasom >Klímapolitikai Intézet: az élelmiszerek további drágulását okozhatja a klímaváltozás
A klímaváltozás jelentős hatást gyakorol a világ mezőgazdaságára, a környezeti…
Tovább olvasom >Idén korábban kezdődött a dinnyeszezon
Idén a szokásosnál két héttel korábban élvezhetjük már a kiváló…
Tovább olvasom >További cikkeink
VOSZ Barométer – 2024. II. negyedév: kötelező optimizmus vagy valódi növekedés?
Az inflációs érzékelés továbbra is jelen van hazai vállalkozásoknál, miközben…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >