Romániában 5,7 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom januárban
Romániában 5,7 százalékkal nőtt januárban a kiskereskedelmi forgalom volumene a nyers adatok szerint az előző év januári adatokhoz képest – közölte hétfőn a román országos statisztikai intézet (INS).

Csökkent a kiskereskedelmi forgalom volumene Romániában
A szezonális és naptárhatással kiigazított adatsor 5,3 százalékos növekedést mutat. A nyers adatok szerinti bővülés főként a nem élelmiszer-kiskereskedelem 9,1 százalékos forgalomnövekedésének köszönhető, az élelmiszerekből, italokból és dohánytermékekből 5,4 százalékkal nőttek az eladások. Az üzemanyag-értékesítésben 0,4 százalékos visszaesést regisztráltak tavaly januárhoz képest.
Tavaly decemberhez viszonyítva a nyers adatok szerint 22 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom volumene Romániában, ami szezonális és naptárhatással kiigazítva már 0,7 százalékos növekedésnek felel meg.
Tavaly 4,4 százalékkal emelkedett Romániában a kiskereskedelmi forgalom volumene éves összevetésben, miután 2021-ben 10,1 százalékkal nőtt 2020-hoz képest.
Kapcsolódó cikkeink
A német kiskereskedelmi forgalom csökkent áprilisban havi szinten
Németországban reálértéken 1,1 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom áprilisban havi…
Tovább olvasom >Tavaly kilenc százalékkal nőtt a Lidl forgalma Romániában
A Lidl Romania 2024-ben erőteljes növekedést könyvelhetett el: az üzletlánc…
Tovább olvasom >Lengyelországban gyorsult a kiskereskedelmi forgalom növekedése és csökkent a munkanélküliség áprilisban
Lengyelországban a márciusi csökkenés után áprilisban erőteljesen, 2022 májusa óta…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Kik nyertek és kik buktak 2024-ben? – Látványos eredménykülönbségek az élelmiszer-kiskereskedelemben
A 2024-es üzleti év mérlege az élelmiszer-kiskereskedelmi szektorban látványosan kettévált:…
Tovább olvasom >Felfutóban a hazai ginpiac – A SPAR szerint a vásárlók egyre tudatosabbak, és nyitottak a magyar márkákra
A gin értékesítése az elmúlt években látványosan erősödött a magyar…
Tovább olvasom >