Romániában 5,7 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom januárban
Romániában 5,7 százalékkal nőtt januárban a kiskereskedelmi forgalom volumene a nyers adatok szerint az előző év januári adatokhoz képest – közölte hétfőn a román országos statisztikai intézet (INS).
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2023/03/pexels-maria-lindsey-content-creator-1831825.jpg)
Csökkent a kiskereskedelmi forgalom volumene Romániában
A szezonális és naptárhatással kiigazított adatsor 5,3 százalékos növekedést mutat. A nyers adatok szerinti bővülés főként a nem élelmiszer-kiskereskedelem 9,1 százalékos forgalomnövekedésének köszönhető, az élelmiszerekből, italokból és dohánytermékekből 5,4 százalékkal nőttek az eladások. Az üzemanyag-értékesítésben 0,4 százalékos visszaesést regisztráltak tavaly januárhoz képest.
Tavaly decemberhez viszonyítva a nyers adatok szerint 22 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom volumene Romániában, ami szezonális és naptárhatással kiigazítva már 0,7 százalékos növekedésnek felel meg.
Tavaly 4,4 százalékkal emelkedett Romániában a kiskereskedelmi forgalom volumene éves összevetésben, miután 2021-ben 10,1 százalékkal nőtt 2020-hoz képest.
Kapcsolódó cikkeink
Az élelmiszerek 1,1 százalékkal drágultak Romániában
Júniusban 4,9 százalékra csökkent az éves infláció Romániában – közölte…
Tovább olvasom >Éledező kiskereskedelem, hulló kkv-k: mit tehetnek a cégek?
A KSH adatai szerint az év első öt hónapjában javult…
Tovább olvasom >KSH: a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakához viszonyítva 3,6 százalékkal nőtt
Májusban a kiskereskedelmi forgalom volumene a nyers és a naptárhatástól…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >