Romániában 5,2 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom volumene az első negyedévben
Romániában a nyers adatok szerint 5,2 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom volumene az idei első negyedévben a tavalyi év azonos időszakához mérten – közölte pénteken az országos statisztikai intézet (INS). A szezonális és naptárhatással kiigazított érték szerint a növekedés 5,1 százalékos volt.

Februárhoz képest a nyers adatok szerinti növekedés 17,9 százalékos volt
A nyers adatok szerint a növekedés főleg az élelmiszer-, ital- és dohánytermék-forgalmazás 7,3 százalékos emelkedésének köszönhető, a nem élelmiszerek értékesítési volumene 5,9 százalékkal nőtt, míg az üzemanyag-eladás mértéke megegyezett az előző év első három hónapjában regisztrált adattal.
Márciusban a román kiskereskedelmi forgalom a nyers adatsor szerint 7,3, míg a naptárhatással kiigazított érték szerint 6,7 százalékkal haladta meg a tavaly márciusi szintet. Februárhoz képest a nyers adatok szerinti növekedés 17,9 százalékos volt, a szezonális és naptárhatás figyelembevételével azonban csak 2,9 százalékos.
A belföldi fogyasztás alakulását jelző kiskereskedelmi forgalom tavaly 4,4 százalékkal nőtt Romániában éves összevetésben. 2021-ben a román kiskereskedelmi forgalom bővülésének üteme 10,1 százalékos volt az előző évihez képest, míg 2020-ban 2,2 százalékkal nőtt 2019-hez képest.
Kapcsolódó cikkeink
A német kiskereskedelmi forgalom csökkent áprilisban havi szinten
Németországban reálértéken 1,1 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom áprilisban havi…
Tovább olvasom >Tavaly kilenc százalékkal nőtt a Lidl forgalma Romániában
A Lidl Romania 2024-ben erőteljes növekedést könyvelhetett el: az üzletlánc…
Tovább olvasom >Lengyelországban gyorsult a kiskereskedelmi forgalom növekedése és csökkent a munkanélküliség áprilisban
Lengyelországban a márciusi csökkenés után áprilisban erőteljesen, 2022 májusa óta…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Kik nyertek és kik buktak 2024-ben? – Látványos eredménykülönbségek az élelmiszer-kiskereskedelemben
A 2024-es üzleti év mérlege az élelmiszer-kiskereskedelmi szektorban látványosan kettévált:…
Tovább olvasom >Felfutóban a hazai ginpiac – A SPAR szerint a vásárlók egyre tudatosabbak, és nyitottak a magyar márkákra
A gin értékesítése az elmúlt években látványosan erősödött a magyar…
Tovább olvasom >