Romániában 5,2 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom volumene az első negyedévben
Romániában a nyers adatok szerint 5,2 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom volumene az idei első negyedévben a tavalyi év azonos időszakához mérten – közölte pénteken az országos statisztikai intézet (INS). A szezonális és naptárhatással kiigazított érték szerint a növekedés 5,1 százalékos volt.

Februárhoz képest a nyers adatok szerinti növekedés 17,9 százalékos volt
A nyers adatok szerint a növekedés főleg az élelmiszer-, ital- és dohánytermék-forgalmazás 7,3 százalékos emelkedésének köszönhető, a nem élelmiszerek értékesítési volumene 5,9 százalékkal nőtt, míg az üzemanyag-eladás mértéke megegyezett az előző év első három hónapjában regisztrált adattal.
Márciusban a román kiskereskedelmi forgalom a nyers adatsor szerint 7,3, míg a naptárhatással kiigazított érték szerint 6,7 százalékkal haladta meg a tavaly márciusi szintet. Februárhoz képest a nyers adatok szerinti növekedés 17,9 százalékos volt, a szezonális és naptárhatás figyelembevételével azonban csak 2,9 százalékos.
A belföldi fogyasztás alakulását jelző kiskereskedelmi forgalom tavaly 4,4 százalékkal nőtt Romániában éves összevetésben. 2021-ben a román kiskereskedelmi forgalom bővülésének üteme 10,1 százalékos volt az előző évihez képest, míg 2020-ban 2,2 százalékkal nőtt 2019-hez képest.
Kapcsolódó cikkeink
A gazdasági fellendülés ellenére nőtt a fizetésképtelenségek száma a közép-kelet-európai régióban
Ellentmondásos képet fest a Coface nemzetközi hitelbiztosító éves Közép- és…
Tovább olvasom >Májusban lassult az éves infláció az euróövezetben és az EU-ban
Az euróövezetben és az Európai Unióban is lassult az éves…
Tovább olvasom >Megnyílt a Żabka 100 Froo üzlete
A lengyel Żabka csoport megnyitotta 100. Froo márkájú kényelmi boltját…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI Elemzés: Júniusban nem változott a GKI konjunktúra indexe, de tovább csökkent a cégek inflációs várakozása
A GKI Gazdaságkutató Zrt. – az EU támogatásával végzett –…
Tovább olvasom >Rendhagyó versenyen születhet meg a jövő vásárlási élménye
Elindult a jelentkezés Magyarország első bevásárlóközpontban szervezett hackathonjára. A Westend…
Tovább olvasom >Lanyhul a horvát ingatlanláz: új célpontokat keresnek a befektetők
Évek óta töretlenül népszerű volt a horvát tengerpart a cseh…
Tovább olvasom >