Romániában 5,2 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom az első háromnegyed évben
Romániában 5,2 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom volumene az idei első kilenc hónapban a tavalyi év azonos időszakához képest – közölte a román országos statisztikai intézet.
A növekedés főleg az élelmiszerek és a nem élelmiszerek értékesítésének köszönhető, amelyek 6,5, illetve 6,1 százalékkal bővültek. Az üzemanyag eladása 2 százalékkal nőtt.
A szezonálisan és naptárhatással kiigazított növekedés 6 százalék volt.
Szeptemberben a kiskereskedelmi fogalom volumene 2,3 százalékkal nőtt a tavalyi kilencedik hónaphoz mérten.
Jelentős lassulás figyelhető meg az előző két évhez képest, hiszen 2016-ban még 13 százalékkal, tavaly 10 százalékkal bővült a román kiskereskedelmi forgalom volumene. Az előző évek két számjegyű növekedése azzal magyarázható, hogy a román kormány adócsökkentéseket vezetett be, megemelte a béreket és a nyugdíjakat, ami mind hozzájárult a belföldi fogyasztás növekedéséhez. A belföldi fogyasztás volt a román gazdasági növekedés fő hajtóereje az elmúlt években.
Az idén Bukarest 5,5 százalékos gazdasági növekedésre számít, amit mind az Európai Bizottság, mind a Nemzetközi Valutaalap túlzottnak tart, ők 4-4,5 százalékos bővülést valószínűsítettek. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Okos bevásárlókocsi rendszert vezetett be a Carrefour Romániában
Új digitális megoldással forradalmasítja a vásárlási élményt a Carrefour Romániában:…
Tovább olvasom >La Cocoș: „Többet kevesebbért” – raktáráruház csak márkáknak!
Sebastian Rennack kiskereskedelmi szakértő alábbi képes összeállításában Románia leggyorsabban növekvő…
Tovább olvasom >K&H Elemzői kommentár: A nagyobb lendületre vár a kiskereskedelem
A május elég rosszul alakult a boltokban, különösen az élelmiszerüzletekben,…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Drágítja az élelmiszert, hogy túl sok kézen megy át? – Ellátási láncokról és a „rövidítés” illúziójáról beszélt Éder Tamás
Sokan gondolják úgy, hogy az élelmiszerek árából le lehetne faragni,…
Tovább olvasom >