Romániában 5,14 százalékra nőtt decemberben az éves infláció
Romániában 5,14 százalékra nőtt decemberben az éves inflációs ráta – közölte kedden az Országos Statisztikai Hivatal (INS).
Novemberben a romániai fogyasztói árak átlagban 5,11 százalékkal voltak magasabbak, mint egy évvel korábban.
Decemberben az élelmiszerek éves összevetésben 5,09 százalékkal drágultak, a nem élelmiszer jellegű termékek 4,38 százalékkal, a szolgáltatások pedig 7,10 százalékkal.
A legnagyobb drágulás a postai szolgáltatások (17,82 százalék), a margarin (17,41 százalék), a friss gyümölcsök (13,75 százalék), a mosószerek (12,04 százalék), a zöldségek és zöldségkonzervek (11,40 százalék), valamint a vízdíj, csatornadíj és szemétszállítás (10,97 százalék) terén következett be.
A legnagyobb mértékben a földgáz (10,55 százalék), a vaj (9,91 százalék), a cukor (7,30 százalék) és a kukoricadara (5,07 százalék) ára csökkent.
Novemberhez képest 0,29 százalékkal emelkedett a fogyasztói árindex.
2024-ben az éves átlagos inflációs ráta 5,59 százalék volt Romániában. Az élelmiszerek 3,56 százalékkal, a nem élelmiszer jellegű termékek 5,76 százalékkal, a szolgáltatások pedig 8,93 százalékkal drágultak 2023-hoz képest.
Kapcsolódó cikkeink
MNB-igazgató: 4,7 százalékos éves inflációval számol idén a jegybank
Az infláció 2025 hátralévő részében várhatóan meghaladja a jegybanki toleranciasávot,…
Tovább olvasom >A gazdasági fellendülés ellenére nőtt a fizetésképtelenségek száma a közép-kelet-európai régióban
Ellentmondásos képet fest a Coface nemzetközi hitelbiztosító éves Közép- és…
Tovább olvasom >Májusban lassult az éves infláció az euróövezetben és az EU-ban
Az euróövezetben és az Európai Unióban is lassult az éves…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fitch: élénkülő világgazdaság a vámháborús enyhülés nyomán – Kína és az USA húzhatja a növekedést
A vártnál erősebb gazdasági teljesítményre számít 2025-ben a Fitch Ratings:…
Tovább olvasom >A Magyar Termék védjegy a cégeknek közösséget, a vevőknek megbízható minőséget ad
A kölcsönös előnyökön alapuló szakmai együttműködések képessé teszik a vállalkozásokat…
Tovább olvasom >A H&M megérzi a kereskedelmi háború és az ázsiai keresletcsökkenés hatásait
A kereskedelmi háború és az ázsiai keresletcsökkenés negatívan hat a…
Tovább olvasom >