Romániában 4,5 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom az idei első három negyedévben
Romániában a nyers adatok szerint 4,5 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom volumene az idei első három negyedévben a tavalyi év azonos időszakához mérten – közölte kedden a román országos statisztikai intézet.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2022/11/Ke%CC%81pernyo%CC%8Bfoto%CC%81-2022-11-08-17.01.24.png)
Augusztushoz képest a kiskereskedelmi forgalom 3,6 százalékkal nőtt a nyers adatok szerint, és 0,8 százalékkal bővült a kiigazított érték szerint
A szezonális és naptárhatással kiigazított érték szerint a a növekedés 5,6 százalék volt a vizsgált időszakban. Szeptemberben a kiskereskedelmi forgalom volumene a nyers adatok szerint 2,5 százalékkal nőtt a tavalyi év kilencedik hónapjához mérten. A szezonális és naptárhatással kiigazított érték szerint a bővülés 3,2 százalék volt.
Az első három negyedévi 4,5 százalékos bővüléshez elsősorban az üzemanyag értékesítés 9,1 százalékos emelkedése járult hozzá, a nem élelmiszerek eladása 4,5 százalékkal nőtt, élelmiszerekből, italokból és dohánytermékekből 1,9 százalékkal többet adtak el a tavalyi év azonos időszakához mérten.
Tavaly egész évben 10,1 százalékkal gyorsult Romániában a kiskereskedelmi forgalom az előző évivel összevetve, miután 2020-ban 2,2 százalékkal emelkedett 2019-hez képest.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
Az élelmiszerek 1,1 százalékkal drágultak Romániában
Júniusban 4,9 százalékra csökkent az éves infláció Romániában – közölte…
Tovább olvasom >Éledező kiskereskedelem, hulló kkv-k: mit tehetnek a cégek?
A KSH adatai szerint az év első öt hónapjában javult…
Tovább olvasom >Klímapolitikai Intézet: az élelmiszerek további drágulását okozhatja a klímaváltozás
A klímaváltozás jelentős hatást gyakorol a világ mezőgazdaságára, a környezeti…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >