Romániában 4,5 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom a tavalyi év első tizenegy hónapjában
Romániában a nyers adatok szerint 4,5 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom volumene tavaly az első tizenegy hónapban 2021 azonos időszakához mérten – közölte pénteken a román országos statisztikai intézet.

Az élelmiszerek, italok és dohánytermékek eladása pedig 1,7 százalékkal nőtt
A szezonális és naptárhatással kiigazított érték szerint a bővülés 5,2 százalék volt a vizsgált időszakban. A tavalyi első tizenegy hónapban a nyers adatok szerinti növekedés főleg az üzemanyag értékesítésének köszönhető, amely 9,4 százalékkal bővült. A nem élelmiszerekből 4,5 százalékkal többet adtak el, az élelmiszerek, italok és dohánytermékek eladása pedig 1,7 százalékkal nőtt.
Tavaly novemberben a kiskereskedelmi forgalom volumene a nyers adatok szerint 4,4 százalékkal bővült, a szezonális és naptárhatással kiigazított érték szerint 3 százalékkal nőtt 2021 tizenegyedik hónapjához mérten. Októberhez képest a kiskereskedelmi forgalom volumene 2 százalékkal nőtt a nyers adatok szerint, ugyanakkor a kiigazított érték szerint 0,1 százalékkal csökkent.
2021-ben a teljes évben 10,1 százalékkal emelkedett Romániában a kiskereskedelmi forgalom az előző évivel összevetve, miután 2020-ban 2,2 százalékkal emelkedett 2019-hez képest.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
A német kiskereskedelmi forgalom csökkent áprilisban havi szinten
Németországban reálértéken 1,1 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom áprilisban havi…
Tovább olvasom >Tavaly kilenc százalékkal nőtt a Lidl forgalma Romániában
A Lidl Romania 2024-ben erőteljes növekedést könyvelhetett el: az üzletlánc…
Tovább olvasom >Lengyelországban gyorsult a kiskereskedelmi forgalom növekedése és csökkent a munkanélküliség áprilisban
Lengyelországban a márciusi csökkenés után áprilisban erőteljesen, 2022 májusa óta…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Kik nyertek és kik buktak 2024-ben? – Látványos eredménykülönbségek az élelmiszer-kiskereskedelemben
A 2024-es üzleti év mérlege az élelmiszer-kiskereskedelmi szektorban látványosan kettévált:…
Tovább olvasom >Felfutóban a hazai ginpiac – A SPAR szerint a vásárlók egyre tudatosabbak, és nyitottak a magyar márkákra
A gin értékesítése az elmúlt években látványosan erősödött a magyar…
Tovább olvasom >