Romániában 4,5 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom a tavalyi év első tizenegy hónapjában
Romániában a nyers adatok szerint 4,5 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom volumene tavaly az első tizenegy hónapban 2021 azonos időszakához mérten – közölte pénteken a román országos statisztikai intézet.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2023/01/Ke%CC%81pernyo%CC%8Bfoto%CC%81-2023-01-07-17.42.15.png)
Az élelmiszerek, italok és dohánytermékek eladása pedig 1,7 százalékkal nőtt
A szezonális és naptárhatással kiigazított érték szerint a bővülés 5,2 százalék volt a vizsgált időszakban. A tavalyi első tizenegy hónapban a nyers adatok szerinti növekedés főleg az üzemanyag értékesítésének köszönhető, amely 9,4 százalékkal bővült. A nem élelmiszerekből 4,5 százalékkal többet adtak el, az élelmiszerek, italok és dohánytermékek eladása pedig 1,7 százalékkal nőtt.
Tavaly novemberben a kiskereskedelmi forgalom volumene a nyers adatok szerint 4,4 százalékkal bővült, a szezonális és naptárhatással kiigazított érték szerint 3 százalékkal nőtt 2021 tizenegyedik hónapjához mérten. Októberhez képest a kiskereskedelmi forgalom volumene 2 százalékkal nőtt a nyers adatok szerint, ugyanakkor a kiigazított érték szerint 0,1 százalékkal csökkent.
2021-ben a teljes évben 10,1 százalékkal emelkedett Romániában a kiskereskedelmi forgalom az előző évivel összevetve, miután 2020-ban 2,2 százalékkal emelkedett 2019-hez képest.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
Az élelmiszerek 1,1 százalékkal drágultak Romániában
Júniusban 4,9 százalékra csökkent az éves infláció Romániában – közölte…
Tovább olvasom >Éledező kiskereskedelem, hulló kkv-k: mit tehetnek a cégek?
A KSH adatai szerint az év első öt hónapjában javult…
Tovább olvasom >Klímapolitikai Intézet: az élelmiszerek további drágulását okozhatja a klímaváltozás
A klímaváltozás jelentős hatást gyakorol a világ mezőgazdaságára, a környezeti…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >