Romániában 3,4 százalékra lassult a kiskereskedelmi forgalom növekedése az első négy hónapban
Romániában a nyers adatok szerint 3,4 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom volumene az első négy hónapban a tavalyi év azonos időszakához mérten – közölte kedden az országos statisztikai intézet (INS). Az első negyedévi növekedés még 5,2 százalékos volt.

A kiskereskedelmi forgalom 3,1 százalékos emelkedését regisztrálták
A szezonális és naptárhatással kiigazított érték szerint idén április 30-ig a kiskereskedelmi forgalom 3,1 százalékos emelkedését regisztrálták az első negyedévi 5,1 százalékos növekedés után.
A nyers adatok szerint a növekedés főleg az élelmiszer-, ital- és dohánytermék-forgalmazás 5,7 százalékos emelkedésének köszönhető, a nem élelmiszerek értékesítési volumene 4,0 százalékkal nőtt, míg az üzemanyag-eladás mértéke 2,1 százalékkal csökkent előző év első négy hónapjában regisztrált adathoz képest.
Áprilisban a román kiskereskedelmi forgalom a nyers adatsor szerint 1,6, míg a naptárhatással kiigazított érték szerint 1,5 százalékkal maradt el a tavaly áprilisi szinttől. Az idei márciushoz képest a nyers adatok szerinti visszaesés 5,2 százalékos, a szezonális és naptárhatás figyelembevételével pedig 3,7 százalékos volt áprilisban.
A belföldi fogyasztás alakulását jelző kiskereskedelmi forgalom tavaly 4,4 százalékkal nőtt Romániában éves összevetésben. 2021-ben a román kiskereskedelmi forgalom bővülésének üteme 10,1 százalékos volt az előző évihez képest, míg 2020-ban 2,2 százalékkal nőtt 2019-hez képest.
Kapcsolódó cikkeink
KSH: júniusban a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 3,0, az előző havit 0,5 százalékkal haladta meg
2025. júniusban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers és a naptárhatástól…
Tovább olvasom >NGM: bővülő pályán a kiskereskedelmi forgalom
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2025 júniusában a kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >Még mindig visszafogottabbak a magyar vásárlók
Júniusban a kiskereskedelmi forgalom volumene 3 százalékkal nőtt éves összevetésben.…
Tovább olvasom >További cikkeink
A GVH vizsgálatai szerint nem a kiskereskedelem a ludas az áremelkedésekben
Nem a kiskereskedelem a felelős a tej, a tejtermékek és…
Tovább olvasom >A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >Iskolakezdés: átlagosan 50-75 ezer forinttal terveznek a családok
A REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint a 2025-ös iskolakezdés átlagosan…
Tovább olvasom >