Romániában 3,4 százalékra lassult a kiskereskedelmi forgalom növekedése az első négy hónapban
Romániában a nyers adatok szerint 3,4 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom volumene az első négy hónapban a tavalyi év azonos időszakához mérten – közölte kedden az országos statisztikai intézet (INS). Az első negyedévi növekedés még 5,2 százalékos volt.
A szezonális és naptárhatással kiigazított érték szerint idén április 30-ig a kiskereskedelmi forgalom 3,1 százalékos emelkedését regisztrálták az első negyedévi 5,1 százalékos növekedés után.
A nyers adatok szerint a növekedés főleg az élelmiszer-, ital- és dohánytermék-forgalmazás 5,7 százalékos emelkedésének köszönhető, a nem élelmiszerek értékesítési volumene 4,0 százalékkal nőtt, míg az üzemanyag-eladás mértéke 2,1 százalékkal csökkent előző év első négy hónapjában regisztrált adathoz képest.
Áprilisban a román kiskereskedelmi forgalom a nyers adatsor szerint 1,6, míg a naptárhatással kiigazított érték szerint 1,5 százalékkal maradt el a tavaly áprilisi szinttől. Az idei márciushoz képest a nyers adatok szerinti visszaesés 5,2 százalékos, a szezonális és naptárhatás figyelembevételével pedig 3,7 százalékos volt áprilisban.
A belföldi fogyasztás alakulását jelző kiskereskedelmi forgalom tavaly 4,4 százalékkal nőtt Romániában éves összevetésben. 2021-ben a román kiskereskedelmi forgalom bővülésének üteme 10,1 százalékos volt az előző évihez képest, míg 2020-ban 2,2 százalékkal nőtt 2019-hez képest.
Kapcsolódó cikkeink
Van okunk óvatos optimizmusra
Hogyan alakul a magyar gazdaság a következő években? Milyen kihívásokkal…
Tovább olvasom >K&H: félénkebbek a középkorú magyarok, hiába a nagyobb jövedelem
Évtizedes távlatban fokozatos növekedést mutat a középkorúak jövedelme, az elmúlt…
Tovább olvasom >Gyengén indult az ősz a kiskereskedelemben
Az előző havi, augusztusi adatokhoz viszonyítva nem indult jól az…
Tovább olvasom >További cikkeink
A magyar családi vállalkozások együttműködésbe fektetnek, nem a generációváltásba
A ma Magyarországon működő 515 ezer társas vállalkozás több, mint…
Tovább olvasom >Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Új napelemparkkal bővül a Nestlé szerencsi gyár
Jövő márciusban lép működésbe az az 1,5 GW éves teljesítményű…
Tovább olvasom >