Romániában 3,4 százalékra lassult a kiskereskedelmi forgalom növekedése az első négy hónapban
Romániában a nyers adatok szerint 3,4 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom volumene az első négy hónapban a tavalyi év azonos időszakához mérten – közölte kedden az országos statisztikai intézet (INS). Az első negyedévi növekedés még 5,2 százalékos volt.

A kiskereskedelmi forgalom 3,1 százalékos emelkedését regisztrálták
A szezonális és naptárhatással kiigazított érték szerint idén április 30-ig a kiskereskedelmi forgalom 3,1 százalékos emelkedését regisztrálták az első negyedévi 5,1 százalékos növekedés után.
A nyers adatok szerint a növekedés főleg az élelmiszer-, ital- és dohánytermék-forgalmazás 5,7 százalékos emelkedésének köszönhető, a nem élelmiszerek értékesítési volumene 4,0 százalékkal nőtt, míg az üzemanyag-eladás mértéke 2,1 százalékkal csökkent előző év első négy hónapjában regisztrált adathoz képest.
Áprilisban a román kiskereskedelmi forgalom a nyers adatsor szerint 1,6, míg a naptárhatással kiigazított érték szerint 1,5 százalékkal maradt el a tavaly áprilisi szinttől. Az idei márciushoz képest a nyers adatok szerinti visszaesés 5,2 százalékos, a szezonális és naptárhatás figyelembevételével pedig 3,7 százalékos volt áprilisban.
A belföldi fogyasztás alakulását jelző kiskereskedelmi forgalom tavaly 4,4 százalékkal nőtt Romániában éves összevetésben. 2021-ben a román kiskereskedelmi forgalom bővülésének üteme 10,1 százalékos volt az előző évihez képest, míg 2020-ban 2,2 százalékkal nőtt 2019-hez képest.
Kapcsolódó cikkeink
Megnyílt a Żabka 100 Froo üzlete
A lengyel Żabka csoport megnyitotta 100. Froo márkájú kényelmi boltját…
Tovább olvasom >Májusban tovább nőtt Kína ipari termelése és kiskereskedelmi forgalma
Májusban tovább nőtt az ipari termelés Kínában, de hat hónapja…
Tovább olvasom >MBH gyorselemzés: Erős számokat produkált áprilisban a kiskereskedelem
A kiskereskedelmi forgalom áprilisban 5,0%-kal bővült éves szinten, ami meghaladja…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >Sikeresen zárult a „Passzold vissza, Tesó!” 2025-ös tavaszi kampánya!
Idén már hetedik éve tart a ‘Passzold vissza, Tesó!’ használt…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >