Romániában 3,4 százalékra lassult a kiskereskedelmi forgalom növekedése az első négy hónapban
Romániában a nyers adatok szerint 3,4 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom volumene az első négy hónapban a tavalyi év azonos időszakához mérten – közölte kedden az országos statisztikai intézet (INS). Az első negyedévi növekedés még 5,2 százalékos volt.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2023/06/Kepernyofoto-2023-06-06-10.28.45.png)
A kiskereskedelmi forgalom 3,1 százalékos emelkedését regisztrálták
A szezonális és naptárhatással kiigazított érték szerint idén április 30-ig a kiskereskedelmi forgalom 3,1 százalékos emelkedését regisztrálták az első negyedévi 5,1 százalékos növekedés után.
A nyers adatok szerint a növekedés főleg az élelmiszer-, ital- és dohánytermék-forgalmazás 5,7 százalékos emelkedésének köszönhető, a nem élelmiszerek értékesítési volumene 4,0 százalékkal nőtt, míg az üzemanyag-eladás mértéke 2,1 százalékkal csökkent előző év első négy hónapjában regisztrált adathoz képest.
Áprilisban a román kiskereskedelmi forgalom a nyers adatsor szerint 1,6, míg a naptárhatással kiigazított érték szerint 1,5 százalékkal maradt el a tavaly áprilisi szinttől. Az idei márciushoz képest a nyers adatok szerinti visszaesés 5,2 százalékos, a szezonális és naptárhatás figyelembevételével pedig 3,7 százalékos volt áprilisban.
A belföldi fogyasztás alakulását jelző kiskereskedelmi forgalom tavaly 4,4 százalékkal nőtt Romániában éves összevetésben. 2021-ben a román kiskereskedelmi forgalom bővülésének üteme 10,1 százalékos volt az előző évihez képest, míg 2020-ban 2,2 százalékkal nőtt 2019-hez képest.
Kapcsolódó cikkeink
Az élelmiszerek 1,1 százalékkal drágultak Romániában
Júniusban 4,9 százalékra csökkent az éves infláció Romániában – közölte…
Tovább olvasom >Éledező kiskereskedelem, hulló kkv-k: mit tehetnek a cégek?
A KSH adatai szerint az év első öt hónapjában javult…
Tovább olvasom >KSH: a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakához viszonyítva 3,6 százalékkal nőtt
Májusban a kiskereskedelmi forgalom volumene a nyers és a naptárhatástól…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >A Tetra Pak bejelentette, hogy Alex Henriksen lesz a kelet-európai régió ügyvezető igazgatója
A Tetra Pak, a világ egyik vezető élelmiszerfeldolgozással és csomagolással…
Tovább olvasom >A hulladék körforgásáról fejlesztett új oktatási modulokat a Coca-Cola Magyarország
A körforgásos gazdaság alapjairól, és a víz, valamint az energia körforgásáról szóló, online tananyag…
Tovább olvasom >