Romániában 2,7 százalékra lassult a kiskereskedelmi forgalom növekedése az első hét hónapban
Romániában júliusban is folytatódott a kiskereskedelmi forgalom növekedésének lassulása: az első hét hónapban a nyers adatok szerint 2,7 százalékos volt a növekedés a tavalyi év azonos időszakához képest – közölte az országos statisztikai intézet (INS) szerdán.

Romániában is csökkenés tapasztalható
Az első negyedévben a növekedés még 5,2 százalékos volt, ami a második negyedév végéig (éves összevetésben) 3 százalékra lassult.
A szezonális és naptárhatással kiigazított adatok szerint idén az első hét hónapban 2,6 százalékkal emelkedett a kiskereskedelmi forgalom volumene a tavalyi év első hét hónapjához mérten.
A vizsgált időszakban az élelmiszer-, ital- és dohánytermék-forgalmazása nyers adatok szerint 3,6 százalékkal, a nem élelmiszerek értékesítési volumene 4,4 százalékkal nőtt, míg az üzemanyag-eladás mértéke 2,3 százalékkal csökkent az előző év első hét hónapjában regisztrált adathoz képest.
Júliusban a román kiskereskedelmi forgalom a nyers adatok szerint 0,7 százalékkal, míg a naptárhatással kiigazított érték szerint 1,2 százalékkal haladta meg a tavaly júliusi szintet. Az idei év júniusához képest a szezonális és naptárhatás figyelembevételével viszont 0,3 százalékos csökkenés volt júliusban.
A belföldi fogyasztás alakulását jelző kiskereskedelmi forgalom tavaly 4,4 százalékkal nőtt Romániában éves összevetésben. 2021-ben a román kiskereskedelmi forgalom bővülésének üteme 10,1 százalékos volt az előző évihez képest, míg 2020-ban 2,2 százalékkal nőtt 2019-hez képest.
Kapcsolódó cikkeink
Megnyílt a Żabka 100 Froo üzlete
A lengyel Żabka csoport megnyitotta 100. Froo márkájú kényelmi boltját…
Tovább olvasom >Májusban tovább nőtt Kína ipari termelése és kiskereskedelmi forgalma
Májusban tovább nőtt az ipari termelés Kínában, de hat hónapja…
Tovább olvasom >MBH gyorselemzés: Erős számokat produkált áprilisban a kiskereskedelem
A kiskereskedelmi forgalom áprilisban 5,0%-kal bővült éves szinten, ami meghaladja…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >Sikeresen zárult a „Passzold vissza, Tesó!” 2025-ös tavaszi kampánya!
Idén már hetedik éve tart a ‘Passzold vissza, Tesó!’ használt…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >