Romániában 2,7 százalékra lassult a kiskereskedelmi forgalom növekedése az első hét hónapban
Romániában júliusban is folytatódott a kiskereskedelmi forgalom növekedésének lassulása: az első hét hónapban a nyers adatok szerint 2,7 százalékos volt a növekedés a tavalyi év azonos időszakához képest – közölte az országos statisztikai intézet (INS) szerdán.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2022/11/grocery-gd7a4e18ea_1920.jpg)
Romániában is csökkenés tapasztalható
Az első negyedévben a növekedés még 5,2 százalékos volt, ami a második negyedév végéig (éves összevetésben) 3 százalékra lassult.
A szezonális és naptárhatással kiigazított adatok szerint idén az első hét hónapban 2,6 százalékkal emelkedett a kiskereskedelmi forgalom volumene a tavalyi év első hét hónapjához mérten.
A vizsgált időszakban az élelmiszer-, ital- és dohánytermék-forgalmazása nyers adatok szerint 3,6 százalékkal, a nem élelmiszerek értékesítési volumene 4,4 százalékkal nőtt, míg az üzemanyag-eladás mértéke 2,3 százalékkal csökkent az előző év első hét hónapjában regisztrált adathoz képest.
Júliusban a román kiskereskedelmi forgalom a nyers adatok szerint 0,7 százalékkal, míg a naptárhatással kiigazított érték szerint 1,2 százalékkal haladta meg a tavaly júliusi szintet. Az idei év júniusához képest a szezonális és naptárhatás figyelembevételével viszont 0,3 százalékos csökkenés volt júliusban.
A belföldi fogyasztás alakulását jelző kiskereskedelmi forgalom tavaly 4,4 százalékkal nőtt Romániában éves összevetésben. 2021-ben a román kiskereskedelmi forgalom bővülésének üteme 10,1 százalékos volt az előző évihez képest, míg 2020-ban 2,2 százalékkal nőtt 2019-hez képest.
Kapcsolódó cikkeink
Az élelmiszerek 1,1 százalékkal drágultak Romániában
Júniusban 4,9 százalékra csökkent az éves infláció Romániában – közölte…
Tovább olvasom >Éledező kiskereskedelem, hulló kkv-k: mit tehetnek a cégek?
A KSH adatai szerint az év első öt hónapjában javult…
Tovább olvasom >KSH: a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakához viszonyítva 3,6 százalékkal nőtt
Májusban a kiskereskedelmi forgalom volumene a nyers és a naptárhatástól…
Tovább olvasom >További cikkeink
A hulladék körforgásáról fejlesztett új oktatási modulokat a Coca-Cola Magyarország
A körforgásos gazdaság alapjairól, és a víz, valamint az energia körforgásáról szóló, online tananyag…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >