Romániában 2 százalékkal bővült a kiskereskedelmi forgalom az első tíz hónapban
Romániában a nyers adatok szerint 2 százalékkal, a naptárhatástól megtisztított érték szerint pedig 2,2 százalékkal bővült a kiskereskedelmi forgalom az első tíz hónapban a tavalyi év azonos időszakához képest – közölte szerdán az országos statisztikai intézet (INS).
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2023/02/grocery-store-g8efe0b527_1280.jpg)
Bővülés Romániában
A vizsgált időszakban az élelmiszer, ital és dohánytermék forgalmazása nyers adatok szerint 3,4 százalékkal, a nem élelmiszerek értékesítési volumene 3,7 százalékkal nőtt, míg az üzemanyag-eladásból származó árbevétel 3,7 százalékkal csökkent a 2022-es év első tíz hónapjában regisztrált adatokhoz képest.
Októberben a román kiskereskedelmi forgalom a nyers adatok szerint 1,8 százalékkal, míg a naptárhatással kiigazított érték
szerint 1,4 százalékkal haladta meg a tavaly októberi szintet. Az idei év szeptemberéhez képest nyers adatok szerint 1,3 százalékkal bővült októberben a kiskereskedelmi forgalom, ami a szezonális és naptárhatás figyelembevételével 0,9 százalékos növekedésnek felel meg.
A belföldi fogyasztás alakulását jelző kiskereskedelmi forgalom tavaly 4,4 százalékkal nőtt Romániában 2021-hez viszonyítva. Idén az első negyedévben a növekedés még 5,2 százalékos volt, ami a második negyedév végéig 3 százalékra, a harmadik negyedév végéig pedig 2 százalékra lassult éves összevetésben.
Kapcsolódó cikkeink
Az élelmiszerek 1,1 százalékkal drágultak Romániában
Júniusban 4,9 százalékra csökkent az éves infláció Romániában – közölte…
Tovább olvasom >Éledező kiskereskedelem, hulló kkv-k: mit tehetnek a cégek?
A KSH adatai szerint az év első öt hónapjában javult…
Tovább olvasom >KSH: a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakához viszonyítva 3,6 százalékkal nőtt
Májusban a kiskereskedelmi forgalom volumene a nyers és a naptárhatástól…
Tovább olvasom >További cikkeink
VOSZ Barométer – 2024. II. negyedév: kötelező optimizmus vagy valódi növekedés?
Az inflációs érzékelés továbbra is jelen van hazai vállalkozásoknál, miközben…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >