Romániában 2 százalékkal bővült a kiskereskedelmi forgalom az első tíz hónapban
Romániában a nyers adatok szerint 2 százalékkal, a naptárhatástól megtisztított érték szerint pedig 2,2 százalékkal bővült a kiskereskedelmi forgalom az első tíz hónapban a tavalyi év azonos időszakához képest – közölte szerdán az országos statisztikai intézet (INS).

Bővülés Romániában
A vizsgált időszakban az élelmiszer, ital és dohánytermék forgalmazása nyers adatok szerint 3,4 százalékkal, a nem élelmiszerek értékesítési volumene 3,7 százalékkal nőtt, míg az üzemanyag-eladásból származó árbevétel 3,7 százalékkal csökkent a 2022-es év első tíz hónapjában regisztrált adatokhoz képest.
Októberben a román kiskereskedelmi forgalom a nyers adatok szerint 1,8 százalékkal, míg a naptárhatással kiigazított érték
szerint 1,4 százalékkal haladta meg a tavaly októberi szintet. Az idei év szeptemberéhez képest nyers adatok szerint 1,3 százalékkal bővült októberben a kiskereskedelmi forgalom, ami a szezonális és naptárhatás figyelembevételével 0,9 százalékos növekedésnek felel meg.
A belföldi fogyasztás alakulását jelző kiskereskedelmi forgalom tavaly 4,4 százalékkal nőtt Romániában 2021-hez viszonyítva. Idén az első negyedévben a növekedés még 5,2 százalékos volt, ami a második negyedév végéig 3 százalékra, a harmadik negyedév végéig pedig 2 százalékra lassult éves összevetésben.
Kapcsolódó cikkeink
A német kiskereskedelmi forgalom csökkent áprilisban havi szinten
Németországban reálértéken 1,1 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom áprilisban havi…
Tovább olvasom >Tavaly kilenc százalékkal nőtt a Lidl forgalma Romániában
A Lidl Romania 2024-ben erőteljes növekedést könyvelhetett el: az üzletlánc…
Tovább olvasom >Lengyelországban gyorsult a kiskereskedelmi forgalom növekedése és csökkent a munkanélküliség áprilisban
Lengyelországban a márciusi csökkenés után áprilisban erőteljesen, 2022 májusa óta…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Kik nyertek és kik buktak 2024-ben? – Látványos eredménykülönbségek az élelmiszer-kiskereskedelemben
A 2024-es üzleti év mérlege az élelmiszer-kiskereskedelmi szektorban látványosan kettévált:…
Tovább olvasom >Felfutóban a hazai ginpiac – A SPAR szerint a vásárlók egyre tudatosabbak, és nyitottak a magyar márkákra
A gin értékesítése az elmúlt években látványosan erősödött a magyar…
Tovább olvasom >