Romániában 11,1 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom az első tíz hónapban
Romániában 11,1 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom volumene az idei első tíz hónapban a tavalyi év azonos időszakához mérten – közölte pénteken a román országos statisztikai intézet. A szezonális és naptárhatással kiigazított adatok szerint 10,2 százalékos volt a növekedés.

Két számjegyű bővülést mutat a román kiskereskedelmi forgalom
A nyers adatok szerinti növekedés főleg a nem élelmiszerek eladásának köszönhető, amelyek értékesítése 16 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. Üzemanyagból 11,2 százalékkal adtak el többet, míg az élelmiszerek, italok és dohánytermékek értékesítése 5,8 százalékkal emelkedett.
Októberben a kiskereskedelmi forgalom volumene 4 százalékkal haladta meg a tavaly októberit, a szezonális és naptárhatással kiigazított bővülés 5,5 százalék volt.
Ugyanakkor szeptemberhez képest a kiskereskedelmi forgalom volumene 3,3 százalékkal csökkent a nyers adatok szerint, a kiigazított érték szerint 0,3 százalékos visszaesést jegyeztek. Romániában tavaly egész évben 2,2 százalékkal emelkedett a kiskereskedelmi forgalom volumene 2019-hez mérve. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Gazdag zöldségkínálattal találkozhatnak a fogyasztók a húsvét előtti időszakban
Bőséges zöldségkínálattal várják a vásárlókat a hazai boltok, a hazai…
Tovább olvasom >Románia szigorította a száj- és körömfájás elleni óvintézkedéseket
A ragadós száj- és körömfájás vírusának európai terjedése miatt Románia…
Tovább olvasom >Jóval kevesebbet költünk húsvétkor, mit karácsonykor, de azért 30%-kal többet, mint egy nagybevásárlásnál
Az ünnepi szezonok általában mindig erős időszakok a kiskereskedelemben, így…
Tovább olvasom >További cikkeink
Több mint 10 ezer tonna élelmiszert mentett meg az Élelmiszerbank 2024-ben
A Magyar Élelmiszerbank Egyesület 2024-ben összesen 10 359 tonna lejáratközeli…
Tovább olvasom >Szétzilált piac, bizonytalan jövő – súlyos következményekkel járhat a ragadós száj- és körömfájás-járvány
Miközben a hatóságok versenyt futnak az idővel, hogy megfékezzék a…
Tovább olvasom >Kiderült, melyik a reklámpiac legerősebb hónapja
Továbbra is a november a legerősebb hónap a reklámpiacon –…
Tovább olvasom >